У Кременчуці зник черговий Lexus – міліція неспроможна протидіяти злодіям
26 січня сім'я одного з кременчуцьких високопосадовців залишилася без автомобіля. Зловмисники «увели» його за кілька хвилин прямо з-під носа власниці – жінка просто зайшла в аптеку. Незважаючи на те, що про викрадення повідомили майже одразу, міліція не знайшла і сліду злодіїв. Як це вдається крадіям? Чому новітні сигналізації та протиугінні засоби безсилі перед спеціалістами з кримінального світу?
Зняття з сигналізації та відчинення дверей
Кожен бачив, як зачиняють та ставлять на сигналізацію автомобілі – помах рукою із брелоком і автівка видає «пік-пік». Все, без господаря двері машини не відчиняться. Але не для злодіїв. Вони використовують так звані код-грабери – пристрої, які перехоплюють сигнал із кодом, що відчиняє двері. Пізніше цей код відтворюється приладом і автівка слухняно відчиняється. Раніше коди були постійними, але згодом компанія Nanoteq розробила технологію KeeLog. Це чудо (на той час) дозволяло змінювати код із кожним увімкненням сигналізації. На якийсь час це спинило автокрадіїв. Ще б пак, адже для того, щоб підібрати правильну комбінацію цифр, злодії могли витратити майже 30 тисяч років! Тому вони пішли іншим шляхом.
Код-грабери стали не просто записувати та відтворювати сигнали. Тепер, коли власник зачиняє двері, злодій створює хвильову перешкоду. Здивований чи роздратований водій натисне на брелок іще раз і відправить в бік автівки інший код. Злодій знову його перехопить, а натомість надійшле на машину перший. Автівка «пікне», власник піде по своїх справах, а у зловмисника при собі залишиться актуальний код для відчинення дверей. Далі – шукай вітру в полі.
Новітні протиугінні технології на даний час «перехитрили» злодіїв. Зараз з'явилася можливість використовувати так званий діалоговий код, який застосовується у військовій авіації. Принцип простий: між автівкою та брелоком кілька разів відбувається обмін сигналами з постійною зміною кодів. Під час цього «діалогу» брелок підтверджує автівці, що він є той самий єдиний пристрій, котрий може її відчинити.
Так можуть виглядати кодграбери, за допомогою котрих злочинці крадуть «код» для відчинення автівки. Їх монтують у різні прилади (навіть зустрічалися екземпляри у корпусі популярної гри «Тетріс»)
Відчинення автомобільних замків
Після того, як злочинець потрапив до автівки, йому потрібно ліквідувати протиугінні засоби та завести двигун. Відомо, що протиугінні засоби «зав'язані» на бортовому комп'ютері. Різні моделі автівок злочинці обдурюють по-різному. Найпростіший спосіб для зловмисника – влізти в «мозок» комп'ютера та примусити його думати так, як йому потрібно. Для цього він встановлює кілька програм, що дозволяють отримати доступ до системи. Якщо до комп'ютера не пробитися, злодії просто замінюють його частини своїми! На різних марках авто потрібно замінити різні блоки. Це також не довго – півтори хвилини і двигун запущено!
Замість стандартного ключа запалення, який лишається у господаря на згадку, злодії мають безліч так званих проворотів, насадок для бамп-ганів. Кілька секунд – і можна їхати.
Провороти та бамп-гани призначені для примусового заведення автомобілів
Як обдурюють супутникові системи спостереження
Чудово, коли автівка обладнана системою супутникового спостереження – у будь-який момент можна побачити, де вона знаходиться. Це добре розуміють злодії і активно з цим борються. По-перше, вони заглушують сигнал простим приладом – його можна купити в інтернет-магазині за 800 гривень. Із відстані 15-25 метрів автомобіль можна повністю «накрити ковпаком». Він просто зникне для супутника.
По-друге, зловмисники за допомогою спеціальних приладів знаходять у автомобілі GSM-GPS-антени, що передають сигнал на супутник, та знищують їх.
Розробники обладнання передбачили, що сигнал намагатимуться заглушити, тому при його зникненні власнику одразу надсилається відповідне повідомлення. Але і на це винайшли протидію. Оскільки передача сигналу йде через базову станцію мобільного оператора, то кримінальні «кулібіни» навчилися підміняти їх на свої, що не передають сигнал тривоги на супутник.
На це легальні розробники теж знайшли відповідь. Щоправда, вона ніяк не допоможе попередити викрадення автівки, а лише дозволить знайти її після тривалого проміжку часу. В корпусі машини встановлюється спеціальний «маяк», що працює автономно, у «сплячому» режимі. Зловмисники не здатні його знайти за допомогою приладів, оскільки він не працює постійно, а лише через деякий час виходить на зв'язок із господарем та передає свої координати.
Так виглядає звичайна «глушилка» супутникового сигналу. Її спокійно можна купити в інтернет-магазині
Колекція кременчуцьких викрадачів