Знайомтеся, це автомобіль від кременчуцьких ентузіастів-інженерів, вже відомих створенням позашляховика «ВЕПР». Назва нової автівки – «Таврія Спорт», але це в жодному разі не аналог вітчизняної «Таврії»...
Побачити нову машину можна було під час святкувань 50-річчя Кременчуцького національного університету біля Міського палацу культури. Це конструктор спортивної автівки, кандидат технічних наук Володимир Пилипенко прийшов привітати колег з кафедри автомобілебудування.
– Нове авто – перше спортивне українське автомобільне купе. Тобто поміщаються у ньому пілот та штурман. Призначене авто, головним чином, для драг-рейсинга (гонок на 420 метрів). Має високу динаміку, на ривок його жодна іномарка не наздожене! До того ж цей автомобіль класу SPL, тобто і для змагань по автозвуку. Створений він спільно з підприємством майстра автоспорту Володимира Гавриленка, який доопрацьовував двигун.
«Таврія Спорт» – експериментальна розробка. Володимир Пилипенко, директор АТП-15356, розповідає, що для нього та його команди конструювання нових моделей – це хобі, зарядка для мозку та інженерної думки. Наразі випущено три зразка таких авто. Одне залишилося на самому підприємстві, а два інші будуть «ганятися» на тест-драйвах з відомим спортсменом Володимиром Гавриленком та його командою.
На серійне виробництво Володимир Пилипенко не сподівається. По-перше, сама модель специфічна. По-друге, держава належним чином не підтримує вітчизняних автомобілебудівників.
– Моделі чудові, – говорить Володимир Пилипенко про всі свої розробки. – Але коли держава, (бюрократи), визнають, що гроші беруться не з банку, а від вітчизняного виробника, тоді нам дадуть працювати. Бо це – справа держави, випускати чи не випускати автомобілі.
Розробник авто Володимир Пилипенко, кандидат технічних наук, автор багатьох наукових робіт, має більше 10 зареєстрованих патентів як винахідник. Ентузіаст своєї справи і справжній патріот. Для нього важливо не тільки конструювання, а й те, щоб кожен гвинтик у машині був вітчизняним. На стінах кабінету Володимира Пилипенка – фото створених автівок і картина, що зображує диких свиней-вепрів. На столику – портрет Нестора Махна…
– Жодної копійки з бюджету на свої розробки я не беру. Бо, за нинішніх законів, тільки-но візьмеш використовувати якусь бюджетну копійку – одразу з’явиться купа перевіряльників. Тож треба буде або в «біги» податися, або повторювати подвиг Гастелло, або грати в дурня… Це не в моїх правилах, каже він.
До цього були «ВЕПРи»…
Володимир Пилипенко та його команда започаткували сімейство унікальних українських автомобілів «ВЕПР» (абревіатура по перших літерах «ВисокоЕфективної ПРохідності»). Так, «ВЕПР-С» – це броньований автомобіль спеціального призначення для військових.
Може долати водні перешкоди, «ходить» по піску, сніговій цілині, болотистій місцевості. Володимир Пилипенко каже, що шасі «ВЕПРа» спеціального призначення поставлені до Греції та Грузії, для встановлення протиракетного комплексу «Кольчуга». Більш «світська» модель – «ВЕПР-командир», який охрестили «українським Хаммером». У 2006 році цю автівку придбав для себе Віталій Кличко.
– Я люблю великі машини, бо в малі не вміщаюся, – так прокоментував тоді свою покупку відомий боксер. А кременчуцькі конструктори кажуть, що той «командир» вже дещо застарів і готові найближчим часом подивувати вдосконаленим «ВЕПРом»…
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.