Як «заробити» Кременчуку 9 мільйонів у рік на транзитних вантажівках.
Мерія ще рік тому оголосила фурам мало не війну – почепили перед в‘їздами на міст знаки заборони проїзду, але… тягачі із причепами продовжують вибивати асфальт, створюючи ями та ямочки. Спеціалісти стверджують, що цю проблему не розв’язати звичайними заборонами – вона «державного рівня». Як відомо, чекати від держави допомоги – справа марна. «ТелеграфЪ» з‘ясував як цілком законно «брати гроші» з фур, які їздять через Крюківський міст. Мерія ще рік тому оголосила фурам мало не війну –почепили перед в‘їздами на міст знаки заборони проїзду, але… тягачі із причепами продовжують вибивати асфальт, створюючи ями та ямочки. Спеціалісти стверджують, що цю проблему не розв’язати звичайними заборонами – вона «державного рівня». Як відомо, чекати від держави допомоги – справа марна. «ТелеграфЪ» з‘ясував як цілком законно «брати гроші» з фур, які їздять через Крюківський міст.
(Видео - Стас Константинов, монтаж - Борис Марченко, Дмитрий Збираник)
У квітні 2009 року міський голова Микола Глухов заявив, що великі вантажівки (у народі – фури) розбивають міські дороги та Крюківський міст. Аби зберегти шляхи для кременчужан, потрібно транзитному транспорту, вагою більше 13 тонн, заборонити рухатися через міст. Таке обмеження встановила його власниця – «Укрзалізниця». Над в‘їздами на міст почепили, знаки, що забороняють проїзд. Далі вже справа ДАІ – ловити та штрафувати порушників. А їх має бути чимало – через Крюківський міст пролягають дві дороги державного значення: Бориспіль-Дніпропетровськ та Полтава-Олександрія.
Минув рік, а фури як їздили, так і їздять, як розбивали дороги, так і розбивають. Якийсь час ходили чутки, що певне комунальне підприємство купить спеціальні ваги, аби вимірювати навантаження на вісь фури. Але навіщо – не зрозуміло...
– У документах на тягач та півпричеп чітко вказана їх вага, – розповідає «Телеграфу» Сергій, який кілька років займався організацією міжнародних перевезень, – зазвичай разом вони важать близько 14 тонн. І це без вантажу! До того ж часто ви бачите пусті фури? Це просто нонсенс, бо невигідно ганяти «порожняк» – власники лікті кусають, коли доводиться гнати машину без вантажу. Чому тоді ДАІшні патрулі не штрафують водіїв-порушників?
У ДАІ «Телеграфу» підтвердили, що достатньо документів на авто та вантаж, аби з‘ясувати їх масу.Рік тому начальник міської ДАІ Олександр Хрестовий пояснив, як запрацюють нові знаки:
– Один водій побачить, що проїзд вантажівок масою більше 13 тонн заборонено… буде, звичайно, лаятися. Потім далекобійники розкажуть один одному про закриття руху вантажівок. Згодом ситуація нормалізується. Яким чином ця ситуація нормалізувалася – може побачити кожен – достатньо пройтися по мосту.
Так «ТелеграфЪ» і зробив. 23 квітня ми взяли відеокамеру, фотоапарат та почали знімати все «різнобарв‘я» мостових вибоїн та стрімкі великотоннажні фури. А вони тут часті гості: за годину (з 8.00 до 9.00) ми нарахували 24 великі тягачі з півпричепами. Місцеві жителі, у яких вже давно розвинулася «фурофобія», стверджують, що за добу через міст переїжджає як мінімум 200 великотоннажних вантажівок. Ніхто їх не зупиняє на спусках із мосту. Зі сторони вулиці Пролетарської ми побачили автомобіль ДАІ. Інспектор зупинив якогось дядька на «Жигулях» і перевіряв його документи. Повз них спокійнісінько провальсувала фура. Яка реакція? Ніякої. Побачивши нашу відеокамеру, міліціонер розвернувся, сів у машину і вона поїхала від мосту.
– Уявіть себе на місці водія фури, – пропонує нам джерело у міській ДАІ, – Ви, як завжди, під’їжджаєте до мосту, а тут вас зупиняє і розвертає назад патруль. Це неправильно. Звідки ви дізнаєтеся, що через міст раптом заборонили їздити? Де вам переїжджати Дніпро? Через Золотоношу? Через Власівку? Там дорога не краща, ніж у Кременчуці.
Знак із написом «13т» забороняє рухатися транспорту загальною масою, що перевищує 13 тонн. Аби дізнатися про загальну масу авто із вантажем, достатньо подивитися у документи на автомобіль та на вантаж. Вони завжди при водієві. Знак із написом «9,5т» забороняє рухатися транспорту із навантаженням на вісь більше 9,5 тонн. Задля визначення цього навантаження потрібні спеціальні ваги. Але навіщо це, коли є перший знак?
Єдина формальна причина, через яку водіїв фур не штрафують за проїзд по мосту – це співчуття до них. Звідки ж гроші у транспортних компаній? У них же криза! Це ж міський бюджет жирує і чиновники не знають куди гроші витрачати! «ТелеграфЪ» з‘ясував простий спосіб заробітку на мосту – нічого додатково не потрібно створювати та й порушувати закон теж. Відомо, що згідно із українським законодавством, гроші, які надходять від сплати штрафів за порушення Правил дорожнього руху, розподіляються порівну на дві частини. Перша йде до державного бюджету, а друга – до місцевого.
Тобто ці гроші мерія може спрямовувати на нагальні потреби – ремонт доріг і тому подібне. Беремо мінімум фур, які проїжджають по мосту – 200. Ставимо чергувати патруль ДАІ (або користуємося відеозаписом із міліцейської камери спостереження, яка спрямована на міст і фіксує транспортний потік). І виписуємо протоколи за проїзд на знак заборони. Штраф за це становить від 255 до 340 гривень*.
Далі просто рахуємо гроші: 200 фур множимо на мінімальний штраф у 255 гривень. Отримуємо за добу 51 тисячу гривень. А це 1 млн 530 тис грн на місяць або 18 млн 360 тис грн на рік. Чесно віддаємо половину до держбюджету, а інше залишаємо на потреби міста. Хіба для Кременчука будуть зайвими 9 млн грн? І це мінімум! Звісно, що фури почнуть об‘їжджати Кременчук. То хай так і буде. Невже не цього всі домагаються?
За лічені хвилини з Кіровоградської та Дніпропетровської трас на міст піднявся десяток вантажівок. Кожну з них, разом із номерними знаками, бачить відеокамера міськуправління міліції, встановлена на вулиці Пролетарській. Ми впевнені, що переважну їх більшість ігнорують і патрулі ДАІ.
А це результати «роботи» вантажівок. Кожен день вони, як вода камінь, «точать» дірки в асфальті мосту.
Коментарі
Олександр МАРЧЕНКО, старший інспектор відділу Державтоінспекції у Кременчуці (займається питаннями організації дорожнього руху в місті):– Це питання має підніматися на державному рівні. Розвертати фури – це не вихід із ситуації. Потрібно розробити схему руху транспорту в нашому регіоні. Ми писали про це до Департаменту автомобільних доріг при Міністерстві транспорту України. Пропонували те ж саме зробити і місцевій владі. Перш за все ініціатива має іти з боку власника моста – «Укрзалізниці».
Валерій КИРЕЄВ, начальник кременчуцького комунального підприємства «Дорожнє ремонтно-будівельне управління»:
– Існуюче навантаження на наші дороги у рази перевищує розрахункове, яке було прийняте ще у радянські часи. Якщо раніше найбільше, що можна було побачити на дорозі – «КрАЗ», то зараз вага автомобілів із вантажем сягає і 30, і 40 тонн. Інтенсивність руху, навантаження на вісь, загальна маса автомобілів із кожним роком все вищі і вищі. Природно, що старі дороги через це постійно руйнуються. Вони були спроектовані під зовсім іншу вагу автомобілів і значно меншу їх кількість. Із середини 80-х років дороги у місті не будувалися. Ремонт – це ремонт, а основу дороги ніхто не чіпає. 80% міцності будь-якої дороги дає основа, асфальт – це лише поверхня. На гарній твердій основі дорога буде «стояти» довго. Ми можемо капітально відремонтувати проїжджу частину та продовжити строк її служби і за сучасної інтенсивності руху. Але все впирається у фінансування. Застосовуючи нові технології, як у всьому світі, ми автоматично збільшимо вартість ремонту.
Дякуємо нашому наполегливому читачеві Сергію, який «підкинув» «Телеграфу» цю тему.
* Стаття 122 ч. 1 Кодексу України про адміністративні порушення
Перевищення водіями транспортних засобів встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїжджої частини доріг, правил перевезення вантажів тягнуть за собою накладення штрафу від 15 до 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255-340 гривень).
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.