Кременчуцькі споживачі і надалі будуть беззахистні

19.06.2016, 08:32 Переглядів: 6 649

Кременчуцькі споживачі і надалі будуть беззахистні

Фахівців із захисту прав споживачів у нашому місті немає і не буде: зі скаргами звертатись до Полтави. Проте через чергове реформування до колишньої інспекції із захисту прав в обласному центрі достукатись уже неможливо, а нове відомство лише формується

Нещодавно до нашої редакції завітала кременчужака, яка придбала у магазині пару недешевого взуття. А воно швидко втратило свій товарний вигляд – тріснула підошва. Жінка звернулась до магазину, однак там, врешті-решт, їй відмовили у компенсації. Тож куди далі скаржитись?

 

У нашому місті з такими проблемами кременчужанам вже кілька років нікуди звертатись. Раніше у Кременчуці була служба із захисту прав споживачів. Однак потім її реформували. І спеціалістів залишили лише у Полтаві: зі скаргами кременчужани звертались телефоном, поштою чи їхали до обласного центру. Проте нещодавно з’явилась надія, що «захисники» знову з’являться у нашому місті. Адже в Україні створили нове відомство, Держпродспоживслужба, яке об’єднало у собі 5 різних інстанцій. Серед них санепідемстанцію, ветеринарну службу, інспекцію з контролю за цінами та службу захисту прав споживачів. Територіальне управління новоствореного відомства з’явилось і в Кременчуці.

 

Разом із жінкою та її взуттям ми вирішили зайти до цієї службі, аби дізнатись, чи змінилося щось для кременчужан після чергової реорганізацій. Чи є їм тепер куди скаржитись із такими проблемами? Проте наштовхнулись на зачинені двері – на місці нікого не було. «Вони ще не працюють», – почули ми від співробітників ветлікарні, де знаходиться і нова служба. Про всяк випадок того дня кілька разів зателефонували до служби, проте слухавку ніхто не брав.

 

Тож ми вирішили зателефонувати до офісу Держпродспоживслужби у Полтаві. Там нас чекала невтішна новина: навіть якби ми застали фахівців кременчуцької служби на місці, вони б не зарадили жіночці з її взуттям. Адже у нашій службі захисника прав споживачів немає: така одиниця не передбачена у штаті. Такі фахівці є лише у полтавському управлінні. Та поки що і в Полтаві нове відомство ще не готове одразу реагувати на ці звернення. Адже йде формування управління, у фахівців немає навіть посвідчень. Тож вони можуть прийняти скаргу, проте як і коли на неї відреагують, ще не зрозуміло. Телефоном нам порадили: доки їхня служба ще не запрацювала у повній мірі, звернутись до колишньої інспекції у справах споживачів. Мовляв, це відомство ще не ліквідовано. Ми зателефонували і туди. «Зв'язок відсутній до погашення заборгованості», – натомість почули у слухавці. Отже, споживачі «зависли». До колишньої служби вже не достукатись, а нова ще реформується. Шукати правди поки що ніде.

 

Як і куди скаржитись надалі

 

Фахівець із захисту прав споживачів не з’явиться у нашому місті навіть у перспективі. Депутати міськради звернулись до Кабміну, аби у нашому територіальному управлінні Держпродспоживслужби передбачили такого спеціаліста. Однак на їхній запит прийшла відписка: мовляв, нова служба створена у місті 10 березня. А по суті питання – ані слова. В обласному офісі нового відомства нам розповіли, як прийматимуть скарги кременчужан:

 

– Фахівці із захисту прав споживачів знаходитимуться в Полтаві, – каже очільник Держпродспоживслужби у Полтавській області Юрій Оленич. – Тому заяви слід надсилати до нашого головного офісу, а для з'ясування всіх питань фахівець виїжджатиме на місце. Проконсультуватися, щоб дізнатися, які документи необхідно зібрати, можна буде по телефону, аби, виїхавши на місце за скаргою, фахівець зміг оперативно розібратися в ситуації.

– Куди зараз звертатись зі скаргами, що стосуються захисту прав споживачів?

– Ще не ліквідовано колишнє відомство, нехай звертаються туди. Поки ми не можемо робити перевірку за скаргами, тому що для цього потрібен дозвіл вищестоящої організації. До того ж у нас ще немає посвідчень. Ми можемо лише зареєструвати звернення.

– Скільки фахівців з цього напряму у вашому відомстві?

– У секторі захисту прав споживачів – 7 фахівців.

– Ви об’єднали одразу кілька різних служб. Як працюватимете між собою?

Ми об’єднали 5 служб, однак вони працюватимуть, як і працювали – у межах своєї компетенції. А держспоживслужба координуватиме цю роботу. Де можливо, разом будемо проводити інспекції. Держпродспоживслужба зараз формується. Гройсман дав завдання Володимиру Лапі (керівник відомства в Україні – ред.) до 1 липня оформити цю службу, щоб вона вже функціонувала. Зараз ведеться посилена робота в цьому напрямі. Напрацьовується низка пропозицій. Кожна область пропонує щось своє, до спільного знаменника ще не дійшли…

 

Що змінилось для кременчужан?

 

Хоча загалом Держпродспоживслужба об’єднала у собі 5 відомств, у Кременчуці під її «крилом» 2 відомства: санепідемстанція та ветеринарне управління. Працюватиме у новоствореній службі 10 фахівців.

 

– Наразі йде процес реорганізації. Питання регулювання роботи новоствореної служби вирішується на рівні центрального апарату України, – каже в.о. начальника територіального управління Держпродспоживслужби у Кременчуці Богдан Гаврик. – Оскільки функції, які раніше були покладені на різні служби, перейшли до нас. У нашому управлінні, починаючи з травня цього року, функціонує два відділи: безпечності харчових продуктів та ветеринарії та відділ державного нагляду за дотриманням санітарного законодавства. Координація роботи цих відділів є компетенцією Управління Держпродспоживслужби у Кременчуці. У штаті передбачено 10 посад фахових спеціалістів, на разі штат працівників ще не укомплектовано. Але, як свідчить досвід моєї попередньої роботи в Управлінні ветеринарної медицини, такий штат працівників є недостатнім.

 

– Чим зараз займається служба?

– Процесом реорганізації і напрацюванням схеми подальшого ефективного функціонування управління. Наразі ми працюємо, виходячи з тієї кількості людей, яка є. Наприклад, перевіряємо дитячі табори. Якщо є звернення громадян, ми реагуємо на них у межах власних повноважень. Планові перевірки на сьогодні не проводяться. 

 

– Що із появою вашої служби змінилось для пересічного кременчужанина?

– Йому менше доведеться ходити по різних інстанціях та кабінетах. Він звертатиметься до однієї служби, що охоплює різні питання. У нас немає у штаті захисника прав споживачів, проте ми займаємось питаннями дотримання санітарного, ветеринарного законодавства. Тобто контролюємо безпечність продуктів.

 

– Зі скаргами, з якими раніше кременчужани звертались до санепідемстанції, тепер мають йти до вас?

– Так, але якщо людина цього не знатиме і прийде до санепідемстанції, скаргу приймуть і передадуть нам.

 

– Наприклад, якщо я придбала у супермаркеті прострочений йогурт і звернулась зі скаргою до вашої служби, які ваші дії?

– Ми можемо вжити заходів у межах своїх повноважень.

 

– Яких саме?

– Відповідальність за реалізацію харчових продуктів з терміном реалізації несе оператор ринку. У разі, коли продукт зіпсований, то це складне питання, на яке не просто дати відповідь: потрібно з'ясувати, хто виготовив цей йогурт, за яких умов відбувалося зберігання, реалізація тощо.

 

– Чи ви зможете перевірити той супермаркет за заявою скаржника?

– Позапланові перевірки за скаргою здійснюються за погодження з вищестоящим керівництвом. Ми подаємо запит до Головного управління на рівні області, а вони – до центрального апарату, де погоджують перевірку. Якщо в рамках такої перевірки ми  виявимо порушення вимог законодавства, то в межах наших повноважень суб’єкт господарювання буде притягнутий до відповідальності.Звичайно, раптові перевірки найбільш ефективні. І вони є у європейській практиці. Проте за українським законодавством ми маємо попередити суб’єкт господарювання про майбутню перевірку мінімум за 10 діб. А за цей час вже певні порушення встигають усунути.

 

– До якої відповідальності можна притягти порушника? Про які штрафи йде мова?

– Із зміною законодавства штрафи значно зросли. Якщо раніше це було від 51 грн, то тепер максимальний штраф – 30 мінімальних зарплат (понад 43 тис грн.– ред.). Також змінено порядок стягнення штрафу. Якщо раніше при виявленні порушення ми складали протокол і одразу притягали порушника до відповідальності, то тепер розмір штрафу визначатиметься виключно в судовому порядку.

 

– А хто має подавати до суду? Ваша служба чи заявник, який придбав той йогурт?

– Наразі важко сказати, адже процедура ще не відпрацьована. У такий спосіб ще не притягали до відповідальності.

 

– Чи робить ваша служба перевірки на ринках міста?

– Так, на дотримання ветеринарного, санітарного законодавства.

 

– А якщо покупця обважили на ринку – чи то до вашої служби?

– Це до фахівців із захисту прав споживачів.

 

Отже, змін для кременчужан небагато. Штрафи, які можна накласти на підприємців, дійсно істотно зросли. Але треба ще «упіймати» того підприємця. А за скаргою постраждалого оперативно «дільця» не перевірять. Варто пам’ятати, що мораторій на перевірки триває вже близько 2 років. Тож можна хоч «конем» гуляти: навряд чи до недобросовісного підприємця нагряне якась інспекція. До речі, влада Полтавщини хоче поновити перевірки підприємців. Розмова про це пішла після того, як нещодавно на поминках на Полтавщині отруїлось близько 50 чоловік, 37 госпіталізували. Обласні чиновники збираються надіслати листа до прем’єра, аби в областях, де виникли такі події, зняли обмеження на перевірки. Проте, судячи з реформ, які залишили споживача безправним, не варто чекати згори якихось кроків назустріч.

 

Корисні контакти:

 

Територіальне управління Держпродспоживслужби у Кременчуці (санітарні, ветеринарні питання)

Тел: 74  13 70. Адрес: вул. Мазепи, 39 (вул. Бутиріна, ветлікарня)

 

Територіальне управління Держспоживслужби у Полтаві (санітарні, ветеринарні питання, захист прав споживачів, контроль за цінами)

Тел: (0532) 60 66 47. Адреса: Полтава, Воскресенський узвіз, 7.

Автор: Вікторія Мудра
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 32 від 8 серпня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх