Міст через Дніпро: тепер у кредит

7.09.2013, 08:30 Переглядів: 6 792

Міст через Дніпро: тепер у кредит
Кременчуцька влада позичить гроші, щоб підгодувати бізнес мільярдера Жеваго. Депутати ухвалили рішення про кредит на проектування мосту – 35 мільйонів під 10% річних

Міст через Дніпро: тепер у кредит
Фірма, підконтрольна нардепу від Кременчука Костянтину Жеваго, може заробити на проектуванні нового мосту 35 мільйонів гривень

 

І знову про новий міст. Президент Віктор Янукович обіцяв, що в 2013 році його вже почнуть будувати. Натомість і досі проектують. 29 серпня на сесії міської ради депутати ухвалили рішення «Про надання повноважень на залучення коштів під державні гарантії». Ціна питання – 34 млн 993 тис грн на розроблення проектно-кошторисної документації нового мосту через Дніпро. Тобто місто фактично візьме банківський кредит на 10 років з відсотковою ставкою не вище 10% річних (це обумовлено рішенням сесії).


Щоправда, міський голова Олег Бабаєв запевняє: Кременчук нічого не платитиме, усе ляже на плечі держави.


– Я радий, що була постанова Кабінету Міністрів. Сьогодні нам дали право взяти кредит і «повісити» його в обов’язок держави. Ми проводимо тендер, дивимося, який банк дає кращі відсотки. Після цього здаємо всі документи у Міністерство фінансів – воно несе обов’язок погашення кредиту і відсотків. А ми використовуємо ці гроші, щоб проектувати новий міст. Відповідальності міста тут немає ніякої. Є відповідальність держави. Ми б голову в петлю не сунули, – так розповів про переваги кредиту Олег Бабаєв.


Ми вирішили пересвідчитися і звернулися до тексту самої Постанови Кабміну №404 від 3.06.13 року, яка дає можливість місцевим бюджетам залучати кредити. Документ передбачає чотири варіанти використання коштів державного бюджету на погашення зобов’язань за кредитами: часткову компенсацію відсотків; компенсацію відсотків у повному обсязі; часткову компенсацію відсотків та часткове погашення запозичення; компенсацію відсотків та погашення запозичення у повному обсязі. Отже, не гарантовано, що Кременчуку перепаде «найжирніший» останній варіант – тобто не факт, що за міст не платитимуть грошами з міського бюджету. Як саме буде – вирішать у Києві.


Не менш цікавим є питання: чому кредит? Де ж оті 35 мільйонів державної субвенції на новий міст, які двічі обіцяв Президент Віктор Янукович під час своїх візитів до Кременчука?

 

Чи то гарант не виконав обіцянку, чи то міська влада не спромоглася використати гроші, які давали? Це питання ми теж адресували міському голові.


– Можу сказати одне: ті гроші, які заходять до міського бюджету, ми використовуємо. Минулого року ми використали два мільйона – все, що дали, – каже мер.


Натомість в облдержадміністрації запевняють, що Президент таки не «підманув». Державна субвенція надійшла, щоправда, не повністю, а у розмірі 25 мільйонів гривень, повідомив «Телеграфу» начальник департаменту фінансів Полтавської облдержадміністрації Павло Кропивка.


– Минулого року виділялася державна субвенція, просто кошти не змогли освоїти. Достеменних причин я не знаю, але гроші повернулися до Державного бюджету. От чому не використали – краще спитати спеціалізовані управління у Кременчуці, – каже Павло Кропивка.


Подивившись у папери, він уточнює: 2 млн 900 тис грн (із 25 млн грн) були використані – а решта (22,1 млн грн) повернулися у Держбюджет. Він додав: область працює над тим, щоб Кременчук знову отримав субвенцію на міст.

 

Кому робимо послугу?


Судячи з того, що каже обласний чиновник, спочатку Кременчук прогавив гроші – а тепер міська влада хутко кинулася по кредит. Проект нового мосту виконує інститут «Київсоюзшляхпроект». Достатньо трохи «погуглити», щоб дізнатися, чий це бізнес.

 

Інтернет-ресурси «РепортерUA», «Біржевий лідер», «Вікіпедія» та інші повідомляють про те, що контроль над «Київсоюзшляхпроектом» у 2007 році отримала група нардепа Костянтина Жеваго «Фінанси і Кредит». З цією ж фінансовою групою пов’язане і ПАТ «Кременчукм‘ясо», яке до обрання мером очолював Олег Бабаєв. І тепер міська влада своїм рішенням про кредит допомагає «підгодувати» бізнес Жеваго.


Та чи дійсно кредит допоможе звести новий міст, котрий будують на папері вже 25 років? Судячи з коментарів на сайті telegraf.in.ua, багато хто у це не вірить. «А що робити, треба на чомусь заробляти... Страшно навіть подумати, що коли-небудь побудують новий міст і закриється така ГОДІВНИЦЯ» – написав наш читач під новиною на сайті про кредит на міст.

 

"Кременчуцький Телеграф" від 5 вересня 2013 року ,№36

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх