Розрахунки тарифів на проїзд у маршрутках не базуються на даних дослідження пасажиропотоків, яке робили науковці. Крім того, є ще одна задачка для мера: а скільки ж авто насправді працює на маршрутах?
На чому базуються розрахунки тарифу перевізників у 5 гривень? «ТелеграфЪ» вирішив це дослідити – за інформаційним запитом ми отримали з мерії документи. Потім порівняли дані кількості перевезених пасажирів з дослідженням пасажиропотоків, яке проводив Кременчуцький національний університет імені Остроградського.
Спочатку про те, як ми рахували. Науковці не вказують кількість пасажирів, яку перевозить в середньому одна маршрутка за рейс, і ми вираховували ці цифри, маючи дані про кількість авто на маршрутах, відповідно до умов конкурсу з виконкомом (зокрема в звичайному режимі). І ось наші висновки:
У розрахунках перевізників взагалі немає посилання на дослідження науковців – тож ми взагалі не можемо стверджувати, що вони базуються на цих даних.
Вказані дані не співпадають із науковим дослідженням (див. порівняння у таблиці).
№ Маршрута |
К-ть авто |
К-ть пасажирів | К-ть пасажирів, дослідження | К-ть рейсів | Тариф, грн | Плановй прибуток, грн |
АТП-15307 | ||||||
№28 (Рута) | 15 | 36 | 32 | 8 | 9,06 | 1 299 024 |
№28 (БАЗ, Дельфін) | 28 | 32 | 8 | 10,74 | 1 197 819 | |
№28 (Мерседес) | 36 | 32 | 8 | 8,87 | 1 271 048 | |
№13 (Рута) | 3 | 36 | 13 | 5,26 | 245 050 | |
№13 (Мерседес) | 36 | 31 | 13 | 5,16 | 240 472 | |
№4 (Мерседес) | 2 | 36 | 13 | 5,1 | 158 347 | |
№4 (Рута) | 36 | 13 | 5,19 | 161 143 | ||
№9 (Рута) | 12 | 36 | 12 | 5,54 | 953 306 | |
№9 (БАЗ, Дельфін) | 28 | 12 | 6,65 | 890 | ||
№9 (Богдан) | 48 | 12 | 5,2 | 1 192 961 | ||
№12 (Мерседес) | 1 | 36 | 12 | 4,96 | 71 034 | |
№2-В (Богдан) | 10 | 48 | 36 | 10 | 5,27 | 839 796 |
№2-В (ГалАЗ) | 46 | 36 | 10 | 5,04 | 769380 | |
ЯМЩИК | ||||||
№15-Б (БАЗ, Дельфін) | 16 | 34 | 34 | 8 | 8,46 | 1 728 706 |
№18 | 16 | 52 | 32 | 7 | 5,16 | 1 410 201 |
№30 | 14 | 34 | 40 | 9 | 6,75 | 1 357 628 |
КРЕМІНЬЗОВНІШТРАНССЕРВІС | ||||||
№16, 16-А | 20 | 20 | 6 | 6,24 | 1 359 118 | |
ТОВ АВТОКОМПЛЕКТ | ||||||
№11 | 20 | 36 | 8 | 6,06 | 1 582 720 | |
ЄВРОТРАНС-СЕРВІС | ||||||
№17 | 20 | 36 | 7 | 6,18 | 983 798 | |
№10 | 2 | 38 | 9 | 5,23 | 113 255 | |
КРЕМІНЬАВТО | ||||||
№15 | 17 | 34 | 11 | 4,89 | 972 600 | |
АДЕЛЛА | ||||||
№2 | 9 | 40 | 12 | 5,4 | 1 259 908 | |
СОЮЗ-АВТО-ЕКСПРЕС | ||||||
№3-Б (Мерседес) | 21 | 28 | 11 | 6,26 | 2 056 083 | |
№3-А (Мерседес) | 12 | 26 | 11 | 6,26 | ||
№25 (Богдан) | 7 | 46 | 9 | 8,37 | 1 154 354 |
АТП-15307 зробило розрахунки тарифу на різні типи авто. Кількість пасажирів, за даними дослідження. враховує й авто в звичайному режимі (це ще плюс 1-2 на маршруті)
У більшості випадків, щоб визначити пасажиропотік, перевізники зазначають кількість місць у маршрутці і множать дані на 2 (рейс у два кінці). Щоправда, вже не вказують, як раніше, що возять напівпорожній салон. Але все одно дуже схоже, що розрахунки, як і в минулі рази, робляться методом підстановки.
Може скластися враження, що перевізники навіть завищують кількість пасажирів. Але подивіться уважно на табличку, де вказана кількість авто і кількість рейсів на одне авто. Та чи всі авто справно виходять у рейси та дотримуються інтервалів руху 3–5 хвилин? Можливо, лише тоді, коли їх перевіряють. Ось свіжий приклад.
Автор цих рядків 14 лютого, о з 19.55, чекала 25 хвилин маршрутку 15-Б на зупинці «Ринок». Хоча, за умовами конкурсу, їх має бути 16 лише в режимі маршрутного таксі (по 4 грн). Задачка для мера, який погоджуватиме тариф: то скільки ж авто насправді працює на маршруті? При цьому, відповідно до наданих розрахунків, ПП «Ямщик» оцінює свій «сервіс» аж у 8,46 грн.
Судячи з дослідження, науковці (як і наша влада з року в рік, вкупі з Антимонопольним комітетом) не побачили стоячих пасажирів. На найбільш завантажених перегонах, за даними науковців, їде 17–18 пасажирів.
І нарешті, звертаємо увагу на те, що дослідження пасажиропотоку проводилося не на всіх маршрутах. А відповідно, розрахунки частини перевізників жодним чином не відповідають методиці, затвердженій наказом Мінтрансу № 1175 від 17.11.09, згідно з якою перевізники мусять враховувати дані досліджень пасажиропотоку.
У попередні роки, підвищуючи тарифи, влада лояльно ставилася до брехні перевізників та розрахунків, які «кульгають» – тобто дозволяла дурити споживачів. Що ж, подивимося, як буде цього разу.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.