До запуску Нової української школи, Міністерство освіти та науки розвантажило й оновило навчальні програми для початкової школи та змінює методичні рекомендації для вчителів. Про це під час прес-конференції розказала міністр освіти та науки Лілія Гриневич, повідомляє прес-служба Міністерства освіти та науки України.
Нагадаємо, що розвантаження й оновлення програм було здійснено спільно з відкритою платформою EdEra, на якій всі програми були виставлені для публічного обговорення і коментування. Понад 4000 тисячі коментаторів залишили понад 8000 пропозицій, більшість з них – від вчителів практиків.
За словами міністра, повторне обговорення програм, вже з внесеними змінами, показало, що більшість задоволена внесеними змінами й тим, що думка дописувачів під час громадського обговорення була врахована.
Після затвердження програм до 1-го вересня будуть змінені методичні рекомендації та орієнтовні вимоги до оцінювання досягнень учнів. Вчителям буде рекомендовано писати з дітьми олівцем замість ручки.
За словами Лілії Гриневич, це допоможе першачкам не боятися помилок, формувати позитивне сприйняття навчального процесу. Також планується зняти вимогу перевірки читання дітьми на швидкість, натомість вчителі мають розвивати усвідомлене читання.
На уроках читання можуть відмовитися від того, щоб оцінювати школярів за кількістю прочитаних за хвилину слів, зробивши навчання менш стресовим для учнів. Зазнати змін може і список дитячих авторів, яких читають молодші школярі.
На уроках української мови першокласникам не потрібно буде малювати схеми речень чи створювати речення за поданою схемою. Натомість їх мають навчити правильно розуміти сенс речень і складати їх докупи, щоб виходило щось змістовне. Третьокласників вирішили не завантажувати розумінням того, що таке другорядні члени речення. Зате їх познайомлять з новим жанром – есе. Їх діти створюватимуть поки що усно, під керівництвом учителя.
Вчителів англійської попросять більше уваги приділяти усному мовленню, а не письму й читанню. Дітей мають вчити іноземної мови за допомогою пісень, віршів і відеоматеріалів. Різницю між простим минулим і майбутнім часами пояснюватимуть аж у четвертому класі. А про таку премудрість як Present Perfect (теперішній час доконаного виду) учні 1-4-х класів взагалі не підозрюватимуть.
По-іншому вчитимуть і математику. Учнів перших двох класів можуть звільнити від обов'язку знати напам'ять таблиці додавання і множення. Нових підходів очікують і на уроках фізкультури, хоча формулювання залишаються старими школярам запропонують більше рухливих ігор, таких як бадмінтон чи фрізбі.
Зміни стосуватимуться всіх предметів, в тому числі природознавства, образотворчого мистецтва, інформатики, музики і трудового навчання.
Окремо Лілія Гриневич зазначила, що успіх як переходу до Нової української школи, так і запровадження оновлених програм для початкових шкіл, великою мірою залежить від професійності та підготовленості вчителя.
У міністерстві запевняють, що розвантаження програм для молодших школярів – лише один з перших кроків у напрямку освітньої реформи. У країнах, які успішно змінили середню освіту – Канаді, Фінляндії чи Польщі – такі зміни тривали не менше 10 років, нагадують у МОН. І обіцяють попереду "велику реформу", яка передбачатиме 12-річне навчання, перегляд програм для всіх класів і окремі школи для молодших і старших дітей.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.