Не менш важливим є те, як спеціалісти працюють у команді, пристосовуються до змін, реагують на стресові ситуації. Все це визначають soft-skills – непрофесійні навички, які дозволяють у разі необхідності виявляти гнучкість й адаптивність, не втрачаючи при цьому своєї продуктивності. У цій статті ми розповімо про навички, які цінуються найбільше. До речі, якщо ви шукаєте нові вакансії, на сайті Jooble можна знайти актуальні оголошення за будь-яким запитом, наприклад, «робота військовим».
Разом з експертами компанії Jooble ми виділили 5 основних «м’яких» навичок, володіння якими буде корисним для спеціалістів будь-якої сфери.
Адаптивне мислення – це здатність людини швидко підлаштовуватися під несподівані ситуації, передбачувати можливі варіанти розвитку подій та приймати оптимальні рішення за короткий час. Така навичка набула популярності під час пандемії COVID-19 та повномасштабного вторгнення, коли фахівцям довелося пристосовуватися до дистанційного формату праці, відключень світла, змін законодавства тощо.
Для поліпшення адаптації HR-спеціалісти рекомендують застосовувати такі стратегії:
В розвитку адаптивності також допомагає позитивне мислення. Воно допомагає нам фокусуватися на перспективах та уроках, які ми можемо отримати з тієї чи іншої складної ситуації. Як результат, ми фокусуємося на можливостях, а не на тривогах та перейманнях.
Після переходу на віддалену форму праці компанії стикнулися з тим, що велика частка працівників не здатні ефективно виконувати свої задачі поза стінами офісу. Результатами цього часто ставали зірвані дедлайни, збільшення витрат та зниження показників задоволеності клієнтів. Роботодавці були змушені підвищити вимоги до самодисципліни персоналу. Тож зараз кандидатам не варто розраховувати на поступки через незвичні для них умови праці. Щоб знайти роботу, необхідно вміти розподіляти час, боротися з прокрастинацією та знаходити мотивацію.
Для розвитку самоорганізованості рекомендується:
Для підтримання продуктивності також можна самостійно ставити дедлайни по різних завданнях. А за дотримання термінів виконання – кожного разу вигадувати собі маленькі винагороди.
Термін «комунікація» – це не тільки про спілкування з колегами. Важливо вміти формулювати свої думки та доносити їх до людей, слухати та чути співрозмовників, домовлятися, а також вирішувати спірні й конфліктні ситуації. Експерти зазначають, що фахівцям з розвиненими навичками комунікації простіше вибрати вакансію у великих компаніях, взаємодіяти у команді та досягати високих результатів на робочому місці.
Для поліпшення комунікативних здібностей необхідно постійно спілкуватися з людьми, аналізувати їхню міміку, пози, жести у різних ситуаціях. Також корисним буде відвідування тренінгів, вивчення літератури, статей на теми базових принципів психології, міжособистісної взаємодії, поведінки у конфліктних ситуаціях.
Критичне мислення – це здатність людини аналізувати інформацію з різних боків та приймати обґрунтовані рішення на основі цього. Така навичка дозволяє завжди відрізняти правду від брехні, не піддаватися маніпуляціям, ефективно доносити свою думку та переконувати опонентів.
Для розвитку критичного мислення фахівці радять наступне:
Пам’ятайте, що для критичного мислення важливо перестати сприймати світ крізь власне відображення, позбутися упереджень та когнітивних викривлень.
Емпатія – це здатність ставитися з розумінням до думок, почуттів та переживань інших людей. У колективі ця навичка дозволяє створити комфортну атмосферу для роботи, запобігти суперечками, завести приятелів та друзів серед колег. Для розвитку емпатії варто частіше ставити себе на місце інших людей. Проаналізуйте що б ви відчували у їхній ситуації, чого очікували б від свого оточення. Це допоможе краще розуміти психологію поведінки людини у різних випадках.