Влітку ризикувати своїм здоров’ям якось не хочеться. А тут іще й санстанція весь час кишковими інфекціями лякає. Тому деякі господині вибирають заморожені продукти. Але чи рятує так звана суха заморозка чи вакуумна упаковка від втрати грамів і грошей з кишені споживача?
„ТелеграфЪ» вирішив це з‘ясувати, зробивши споживацькі покупки у чотирьох солідних супермаркетах. 25 червня ми починаємо шопінг з Молодіжного. У супермаркеті зі стажем купуємо мойву, скуйовджену в грудку, та заморожені кальмари. На касі заохочують: „Дякуємо за покупку, приходьте ще”. Прямуємо трохи далі – і ось інший надпотужний супермаркет. Тут в око впали стегенця „Любительські”. Ов-ва! Водички в них точно – на любителя. При цьому упаковку з якоюсь справжньою льодовою брилою зверху (видно, що затікає з вітрини) брати не ризикую – ще подумають, що несповна розуму. Водій редакційного авто морщить ніс, побачивши мою покупку. Ти ба, який перебірливий! А ну як вага буде точною, все ж упаковано виробником товару?
У двох супермаркетах, що поряд у центрі, знову влаштовуємо собі „рибний день”. В одному вибираємо задубілий шматочок філе блувайтинга (і що воно за дивна морська штука?), нам його зважують на електронних вагах. В іншому – філе хека, у типу вакуумній упаковці від виробника.
„Какая гадость эта ваша заливная рыба!», - вигукував герой відомої кінокартини „Іронія долі”. От тільки рибка була залита Наденькою вже в процесі приготування. Цікаво, що сказав би улюблений радянський кіногерой, якби побачив „заливного” хека прямо з холодильничка супермаркету? При цьому неприємний момент на касі: пробивши товар, продавець солідного супермаркету, заявила, мовляв, ціна змінилася порівняно з тією, що на ціннику – «заливний» хек подорожчав! „Якщо є претензії, давайте я проведу вас до адміністратора”, - завбачливо запропонувала продавець. Дякуємо, звичайно, за якісне обслуговування...
Нечарівне перетворення Цілий день наші покупки розмерзалися у кладовці на заздрість редакційним котам. Найдовше „відхекувався” хек. На ранок наступного дня ми зібрали все те добро і понесли переважувати на електронні ваги підприємства ветеринарної медицини. Ось що з того вийшло: заплативши 53 гривні 48 копійок, ми втратили на всіх покупках 15 грн. 27 копійок! За цю суму можна добре пообідати в їдальні. Детальніші результати експерименту – у таблиці.
Товар | Вага при купівлі | Вага після розморож. | Мінус грами | Ціна (грн.) | Ціна за кг (грн.) |
Втрати з гаманця |
Мойва с/м (Ісландія) | 470 г | 423 г | 47 г | 4,27 | 9,09 | 43 коп. |
Кальмар Амелін | 536 г | 507 г | 29г | 10,16 | 18,95 | 55 коп |
Окіст любительський кур. | 1 кг | 654 г | 346 г | 12,69 | 12,69 | 4 грн. 39 коп. |
Філе блувайтинга | 254 г | 126 г | 128 г | 3,72 | 14,64 | 1 грн. 87 коп. |
Філе хека с/м | 878 г | 565 г | 311 г | 22,64 | 25,79* | 8 грн. 02 коп. |
*Фактична ціна (за чеком), на упаковці чомусь було вказано іншу: 24,79 грн.
Коментар фахівця
Валентина Бугрим, директор Полтавського центру проблем захисту прав споживачів.
До органів захисту прав споживачів надходить багато скарг на якість замороженої продукції. Перевірки проводяться в лабораторії, розмороження - за певних температурних умов. Після розмороження продукцію зважують на лабораторних вагах.
Причин того, що продукт неякісний і насправді містить багато води може бути дві: або неправильне транспортування і зберігання (і тоді це вина постачальника товару чи магазину), або недотримання технологічних умов самим виробником. Найближчим часом держспоживзахист планує провести офіційну перевірку якості заморожених продуктів.
P.S. «ТелеграфЪ» свідомо не акцентує увагу на магазинах, де купувалися продукти. Нас цікавили втрати споживачів. Судити про те, хто в них винен, мають право лише контролюючі органи. Про це – у коментарі фахівця.
«ТелеграфЪ» дякує підпрриєиству ветеринарної медицини та особисто директору Юрію Сливці на за надані електронні ваги.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.