Людмила Підоріна, мешканка вул.Приходька, 28, судилася із КП „Кременчукводоканал”. Це підприємство в 2002 році подало позов на її чоловіка (він є квартиронаймачем), вимагаючи оплатити борг за воду. Проте сім‘я Підоріних злісними неплатниками себе не вважала, бо майже три роки не могла отримати якісну послугу. Холодна вода текла з крану буквально по краплині – відро за десять хвилин. Жили так: набирали у ванну гарячої води і чекали, доки охолоне...
«Діло-труба» у квартирі Підориних почалося із прорваного стояка холодної води. Викликали аварійку – і злощасний стояк стягнули хомутами. З того часу вода з крану й не текла, а крапала. За правилами надання послуг, стояки – парафія ЖЕДу. На той час це був ЖЕД №7, куди й звернулася пані Людмила, аби поміняли шмат труби. Скаргу занесли до журнальчика, сказали – чекайте, труб немає.
„Три роки ми чекали труб. Так і жили з хомутами, без холодної води, – розповідає Людмила Підоріна. – Скарг я написала незчисленну кількість. Уже почала залишати собі другі екземпляри, із вхідним номером. За цей час і ЖЕД наш розформували. А працівники ЖЕД №6, до якого віднесли наш будинок, сказали мені, що книги обліку скарг колишнього ЖЕДу кудись зникли. Начисто зникли! До речі, попередній начальник ЖЕД, пан Булах, за день до свого звільнення зателефонував і сказав, що труби є. Він запропонував поміняти і мені, і сусідці. Чекали-чекали ми весь день, я з роботи відпросилася... А наступного дня дізналися, що начальник ЖЕД звільнився, отак він з нами пожартував!..”
Підоріни продовжували скаржитися, а за холодну воду не платили, аж поки й отримали позов від КП „Кременчукводоканал”. Почали захищатися – подали зустрічий позов, де доводили, що послуга не надається. Їм вдалося відсудити у водоканалу скасування оплати за півроку, але не за весь трирічний період вимушених незручностей.
„На жаль, мене пізно надоумили скласти акт-претензію з приводу того, що послуга не надається, - Людмила Підоріна звертає увагу споживачів на те, як треба діяти у своїх інтересах. – Я викликала представників ЖЕДу і водоканалу. Із ЖЕДу, до речі, ніхто не з‘явився, але акт підписали троє сусідів. І його взяли до уваги у суді.”
Суд тривав півроку, і врешті у ЖЕДу таки знайшовся шмат труби, до того ж, комунальники продули забитий стояк.
Приклад доводить: своїх законних прав можна домогтися. Головне – грамотно підійти до справи.
Як відстояти право на якісну житлову чи комунальну послугу
„ТелеграфЪ” узагальнив судовий досвід кременчужанки
- Подайте письмову скаргу (у двох екземплярах) щодо якості комунальної послуги до підприємства (організації), яка її надає. Другий екземпляр скарги із вхідним номером залиште собі як доказ. Або надішліть скаргу замовленим листом з повідомленням про вручення адресату.
- Складіть акт-претензію у присутності представника організації, що надає послугу, представників ЖЕП, свідків. У разі неявки надавача послуг або його відмови підписати акт-претензію, цей документ вважається дійсним, якщо його підписали три споживачі, що мешкають у будинку.
- Якщо на ваші претензії не відреагували – звертайтеся до суду. Ваше листування із комунальними службами та акт-претензія – це документи, які слугуватимуть доказами. За законом, скарги споживачів суд приймає безплатно (без оплати державного мита).
Людмила Підоріна відгукнулася на публікацію „Телеграфа” щодо можливостей відстояти свої права на якісні комунальні послуги. Ми й надалі розшукуємо споживачів, які мають досвід у цьому. Телефонуйте 79-71-39 – поділіться досвідом у нашій новій рубриці „Захисти себе сам”.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.