Таку суму на 2019 рік мер міста озвучив під час сесії міської ради, але запевнив, що кредитори почекають
24 квітня на сесії міськради депутати 27 голосами ухвалили рішення «Про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом». Рішення змінює характер відносин міської ради з кредитором — Європейським банком реконструкції та розвитку, який фінансував закупівлю 50 нових тролейбусів для міста. Так, погашати кредит у розмірі 8 мільйонів євро (на 12 років, до 2029 року) планувалося за рахунок дотацій з бюджету Кременчуцькому тролейбусному управлінню. Проте ЄБРР забажав, щоб місто купувало в КТУ послуги з перевезення пасажирів.
На сесії затвердили форму договору на перевезення та шість додатків до нього (показники транспортних послуг, індикатори їх якості, величину затвердженого розрахункового тарифу та інше). Усі документи — лише форми, ні єдиної цифри у них немає. Тобто фактично депутати не знають, на що саме підписуються, змінюючи характер взаємовідносин з ЄБРР. Мер Кременчука Віталій Малецький під час сесії сказав: для того, щоб наповнити форми змістом, треба ще порахувати.
Проте вже зараз відомо, що за новим сервісним договором у бюджеті не вистачає 53 мільйонів гривень на 2019 рік, щоб розрахуватися з ЄБРР. Таку цифру назвав Віталій Малецький, відповідаючи на запитання голови бюджетної комісії Олександра Плескуна. Проте мер запевнив, що ведуться перемовини з партнерами (ЄБРР), і фінансування буде в межах бюджетних призначень, передбачених на поточний рік.
Немає в новому рішенні й розрахунків вартості проїзду. На комісіях депутати цікавилися цим питанням, на що начальник відділу транспорту Руслан Івашина відповів: реальна вартість проїзду в тролейбусах — 9 гривень.
На депутатських комісіях звучала також інформація про те, що ціна на проїзд у тролейбусах підвищуватиметься на 50 коп кожні три роки, починаючи з 2021 року. (Цієї цифри в документах, які затверджувала сесія, теж немає.) Відтак, йдеться про те, що навіть після підвищення ціни на проїзд вона не покриватиме реальних витрат. Тобто місто фактично дотує з бюджету всіх пасажирів тролейбусів (не лише пільговиків, які їздять безкоштовно).
- Ми можемо дійти до того, що КТУ буде байдуже, який касовий збір вони збирають, - висловився депутат Олександр Плескун під час сесії.
На це міський голова Віталій Малецький відповів, що уже зараз виникає питання про безкоштовний проїзд у тролейбусах для всіх кременчужан. І така практика дотацій транспортних послуг існує в європейських містах. Як приклад мер навів Таллінн.
Проте на даний час повну відмову від оплати за проїзд у тролейбусах мер вважає недоцільним.
На сесії не вперше виникло питання про розрахунки: скільки ж реально коштів потрібно на відшкодування транспортних послуг? Як контролювати ці витрати? (Це питання ставив депутат Плескун). Адже облік пасажирів фактично не ведеться. Мер (уже вкотре) пообіцяв електронну «картку кременчужанина» для пільговиків. Депутат Микола Порицький вважає, що допоки цієї картки не буде, новий договір з банком — це «фількина грамота».
Поговоривши про те, як дорого нові тролейбуси обходяться бюджету, депутати ухвалили рішення про новий договір з банком.
Нагадаємо, ЄБРР кредитував місто в сумі 8 млн євро на закупівлю 50 тролейбусів, у тому числі 10 — з автономним ходом. 40 тролейбусів місто вже отримало (35 одноланкових та 5 «гармошок»). У рамках проекту також передбачені комплект запчастин, будівництво мийки на КТУ, поліпшення технічної бази підприємства. Повна вартість проекту — 11 млн євро, з них 2 млн євро – грант від фонду Е5P, 0,5 млн євро — кошти міського бюджету та ще 0,5 млн євро — кошти ЄБРР на консультаційну підтримку проекту. Вартість кредитного договору (на момент його укладання) в 48 разів перевищувала статутний капітал КТУ. Витрати на обслуговування тролейбусного кредиту вже зросли на 9 млн грн: з 184 млн грн до 193 млн грн через зростання курсу євро.
Кременчуцьке тролейбусне управління 12 березня оголосило повторний конкурс на 10 тролейбусів з автономним ходом. Попередній конкурс не відбувся.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.