Одразу зазначимо, що ми не мали на меті показати, які «погані» ДАІшники і як «безневинні» водії страждають. Ні. Ми просто хочемо, щоб всі учасники дорожнього руху шанували Правила: і прості смертні, і «мажори», і водії на авто з блакитними номерами. Працівник ДАІ – це людина, до якої постійно прикута увага всіх. Йому приклад потрібно показувати, а не викликати обурення у водіїв, коли вони бачать авто ДАІ на «зебрі» чи «в кущах».
9 грудня репортер «Телеграфа» та двоє активістів Кременчуцької ради автомобілістів рушили в рейд – поспостерігати, як стали працювати інспектори ДАІ після відміни Наказу №466 (обмежував права інспекторів). Із 10-ї ранку до половини 12-ї кружляли містом у пошуках «жертв». Надивилися на звичайних порушників ПДР і не бачили жодного екіпажу ДАІ – від Крюківського мосту до Молодіжного, від Піщаного до Полтавської траси. Аж ось натрапили на першу «засідку»…
На час нашого рейду світлофори на перехресті вулиць Чкалова, Залізничної та провулку Постишева не працювали вже третю добу поспіль. Дорожня обстановка на цьому складному перехресті явно погіршилася. А у час пік хоч регулювальника став. Натомість, ми побачили неподалік перехрестя автомобіль ДАІ (на виїзді з заправки). Погляди інспекторів були направлені на знак «STOP» з боку Чкалова. Ми припустили, що стражі порядку очікували на тих, хто проїде повз нього без зупинки. Чому так, ми запитали у керівництва ДАІ міста.
– Якщо інспектора поставити на великому перехресті, то ніхто порушувати не буде, – каже заступник начальника міського відділу ДАІ Олександр Хрестовий. – Дуже добре, але ми можемо поставити на кожному сантиметрі Кременчука інспектора. Нехай водії думають, що він може стояти будь-де і нехай не порушують. Методика роботи – це тиск на психологію водія. Правила говорять про те, що він має бути зосереджений.
Багато хто з водіїв отримував штраф за зупинку в зоні пішохідного переходу. Проте це не заважає самим інспекторам регулярно стояти біля «зебри» на вулиці Красіна, що виходить на коло електростанції. Тут від них перепадає водіям, які їдуть з вул. 60 років Жовтня та тим, хто виїжджає з боку вул. Чкалова.
– У інспектора є маршрут патрулювання, він сам обирає для себе місце несення служби там, де вважає за потрібне, – пояснює начальник міського відділу ДАІ Віктор Самойленко. – Там, де є аварійність, там, де він зможе виявити порушення правил дорожнього руху. А наскільки можуть бачити інспектора інші водії, залежить від ділянки дороги.
Біля автовокзалу ми побачили два автомобілі ДАІ, які стояли в зоні дії знака, що забороняє зупинку. Світлова сигналізація на даху машини була вимкнена. Її водій ввімкнув лише тоді, коли наш «бусик» наблизився. Проте, зрозуміти інспекторів можна – вони «оформляли» просто жахливе порушення: п‘яний чолов‘яга на старенькому «Москвичі» віз дитину! Він із труднощами вмістився у пасажирське крісло, коли ДАІшник сів за кермо, щоб доправити його в наркодиспансер.
Цікавий випадок стався на вул. Ярмарковій. Прямуючи за екіпажем ДАІ, ми побачили, що на під‘їзді до авторинку їх автомобіль почав набирати швидкість і випередив вантажівку, яка їхала попереду. Причому це сталося на залізничному переїзді, що заборонено. Після того ДАІшники зупинилися і почали штрафувати водіїв за те саме порушення! Ми показали їм відео з порушенням і запропонували виписати самим собі штраф. Звичайно, вони аж ніяк на це не відреагували й поїхали собі далі.
Віктор САМОЙЛЕНКО, начальник Кременчуцького міського відділу ДАІ:
– Так, дійсно, у відміненому 466-му наказі існувала норма – «Не допускати випадків здійснення контролю за дотриманням правил дорожнього руху із місць закритих для візуального огляду». Але чому ви кажете, що інспектор ховається? Він же не вибігає десь із кущів?! Згадайте, що було коли діяла норма «Без причини не зупиняти». Їздили п‘яні! Аварійність скажена була!
Віктор Самойленко зазначив, що серед водіїв розповсюджене упереджене ставлення до працівників ДАІ:
– За 12 годин служби інспектор, як губка всмоктує в себе весь негатив. Повірте, це дуже важко. Він зупинить сорок водіїв, а п‘ятнадцять з них будуть грубіянити йому. Є юридично грамотні люди, які спеціально порушують правила, а потім знущаються над інспектором. Сядьте в патрульний автомобіль і подивіться як водії ведуть себе з правоохоронцями. Коли він явно порушив, але стверджує, що не робив цього. «Це не моє, це не я…» Смішно. Було б це в іншій країні, то його б такого давно витягли і лежав би собі. А в нас знущаються.
Олександр ХРЕСТОВИЙ, заступник начальника Кременчуцького міського відділу ДАІ:
– Вдумайтеся у таку фразу, що пояснює нашу роботу – забезпечення безпеки дорожнього руху. На сьогодні аварійність знижена. Виявлення порушень дорожнього руху збільшене. Яка різниця як ми це робимо? Ми ж не робимо нічого незаконного.
За словами Олександра Хрестового, поліпшення у роботі ДАІ краще за все покаже наступна статистика:
Кількість загиблих у ДТП в Кременчуці
2007 рік – 42 особи
2008 рік – 36 осіб
2009 рік – 6 осіб
Напоминаем:
Использование опубликованной на сайте информации в любой форме без письменной договоренности с издательством не допускается!
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.