«Все дуже просто – перекривається стояк, обрізається болгаркою подача гарячої води на квартиру і заварюється заглушкою». Такий метод боротьби з боржниками оприлюднив минулого четверга заступник мера Микола Порицький на прес-конференції.
«До середи 11 жовтня ми даємо термін на сплату, – каже він. – Якщо не буде погашено хоча б 50% боргу з четверга-п’ятниці починаємо відсічення».
Пан Порицький заявив, що головною причиною відключення гарячої води є несплата за послуги. Левову частку заборгували мешканці Раківки. Віце-мер стверджує, що дехто має борг від восьми до 10 тисяч гривень.
Відключають поки що лише будинки, які обслуговує «Теплоенерго». Але керівник кременчуцької філії «Полтаваобленерго» Сергій Андрієвський каже, що їм платять ще гірше. Якщо проплати не зростуть, то ця організація за місяць теж буде вимушена або відключати гарячу воду, або давати її за графіком.
Заступник голови правління ВАТ «Кременчукгаз» Павло Сніжко заявив, що всі відносини з минулого тижня регулює виключно Державна енергозберігаюча компанія, і всі відключення здійснює вона. Отож на патріотизм кременчуцьких газовиків нема чого очікувати. Микола Порицький каже, що перекриттю засувки влада чинила спротив тиждень, поки 3 жовтня не здалася.
Пан Порицький пообіцяв, що збере керівників ЖЕПів, юристів, постачальників, судових виконавців, аби знайти спосіб впливу на неплатників. Один із варіантів – створення бригад, які відрізатимуть гарячу воду тим, хто має більше 1000грн. боргу. Щодо підключення, то за версією Миколи Порицького, воно відбуватиметься за рахунок боржників. Віце-мер стверджував, що і юридично, і технічно це можливо.
Тим часом постачальники газу вимагають 100%-го погашення заборгованості. І лише за такої умови місто матиме можливість подавати гарячу воду.
Кременчужани можуть подати судові позови на постачальників
Відключивши гарячу воду платникам, підприємство «Теплоенерго» порушило пункт 4 статті 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та пункт 4 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабміну від 25 липня 2005 року №630.
Згідно з пунктом 3 статті 16 зазначеного закону та пунктом правил, послуги повинні надаватися безперебійно, за винятком окремих випадків, пов’язаних суто з профілактичними роботами. Згідно з Правилами, споживачів мали б за 10 днів письмово повідомити про причину та час перерви в наданні відповідних послуг.
У вересні позовну кампанію з вимогою відновити постачання гарячої води влаштувала у Тернополі облпрофспілка. Вони заявили, що «надавачі послуг пішли на суцільні порушення закону та спричинили соціальну напругу в місті» і запропонували мешканцям подавати позови до суду.
«ТелеграфЪ» звернувся до відділу захисту прав споживачів за коментарем. Співробітниця відділу Любов Колесник сказала, що, відключивши гарячу воду, постачальники насамперед порушили угоду зі споживачами. І кожен на основі цього порушення має право звернутися до суду. Прокурор міста Віктор Павлійчук також запевнив «ТелеграфЪ», що дана ситуація є приводом для скарги в прокуратуру.
Цікаво, як розплачуватимуться постачальники, коли отримають тисячі позовів від законослухняних громадян?
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.