Заважають чи ні погодні умови якості дорожніх робіт, ми поцікавились у начальника шляхового ремонтно-будівельного управління Володимира Губаря. «Взагалі-то небажано класти асфальтобетон під дощем, – каже пан Губар. – Але за невеличкого дощичка нічого поганого не буде. За технологією, навіть передбачається промивка валків катка, тому дощ точно не зашкодить. Як от зараз при капітальному ремонті вул.Перемоги».
При ямковому ж ремонті дороги, як виявилось, сухість просто необхідна, бо не відбудеться необхідного зчеплення свіжого асфальту із тим, що «залежався».
За будівельними нормами, класти дорогу наново можна при температурі повітря до 5-ти градусів морозу, а ямковий ремонт – до 5-ти тепла. На сьогодні головне – правильно витримати технологію ущільнення асфальту. Влітку його давлять катками, коли температура асфальту 70 градусів, а зараз вже треба починати при 100 і працювати швидше, бо доки каток проїде всю ділянку, асфальт в самому кінці вже може охолонути та застигнути. А через це в ньому залишається багато пор, які насичуються водою. При морозі, як відомо, вода розширюється й руйнує асфальтове покриття – воно просто розпадається на крихти.
Також кременчуцькі «шляхопрокладчики» з цього року почали застосовувати нові в’яжучі. Вони, звичайно, збільшують вартість покриття, але подовжують його вік. «Радянські» бітуми погані, – каже Володимир Губар. – Вони дають слабке зчеплення асфальту з щебенем. Влітку на проспекті 50-річчя Жовтня ми використали голландське в’яжуче. Який буде результат – побачимо. Спеціалісти кажуть, що вік доріг подовжується на третину».
Довідка:
Гарантія на ямковий ремонт дороги – 1 рік
Нова дорога вилежить 10-12 років
У східній Європі через 8 років дорогу повністю міняють, а у нас вони і по 30 років лежать
1 кв. метр асфальтобетону коштує 80-100 гривень
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.