30 листопада депутати розглядали проект генерального плану забудови міста, за яким найближчі 20 років буде розвиватись Кременчук. Розробники проекту – фахівці з провідних інститутів Києва та Харкова представили кременчужанам своє творіння.
Без нових підприємств вимремо, як мамонти
Аби визначити, що і де будувати, потрібно знати, на скількох мешканців розраховувати проект. Тому фахівці прорахували, що може статись із населенням Кременчука протягом 20 років. За прогнозами, якщо ми будемо розвиватись такими ж темпами як зараз, і нові підприємства не з’являтимуться, кількість кременчужан зменшиться до 204 тисяч чоловік. Якщо наша екологія та економіка трохи стабілізуються, мешканців буде 220 тисяч (зараз близько 230). В разі, якщо промисловість розвиватиметься і далі, з’являтимуться нові робочі місця, населення зросте до 247 тисяч. Розробники-оптимісти, проектуючи генплан міста, враховували варіант номер три.
Кременчук виросте в чотири рази
До Кременчука збираються приєднати шість селищ – Піщане, Білецьківку, Кам’яні Потоки, Рокитне, Червону Знам’янку та Потоки. Фахівці кажуть, що після приєднання місто стане більшим майже в чотири рази, а кількість мешканців сягне 265 тисяч чоловік. Однак поки що це в проекті. Як каже головний архітектор міста Віктор Труш, приєднання селищ можливе лише після проведення адміністративно-територіальної реформи та узгодження цього рішення із громадами міста та цих населених пунктів.
Центр підтягнуть до євростандартів
Розробники пропонують підігнати центр під євростандарти і винести з нього 28 підприємств. Серед них – м’ясокомбінат, кондитерська і тютюнова фабрики. «Місто не для того, аби у ньому працювала промисловість» – наголосили розробники проекту. Підприємства пропонують перепрофілювати, тобто винести виробництво за межі міста у промислову зону. На колишньому місці розташування фабрик та заводів за рахунок залучених інвестицій збираються розмістити менш шкідливі підприємства або торгові центри.
З центру також збираються прибрати залізницю, через яку на вул.Халаменюка та біля залізничного вокзалу утворюються затори. Куди її винесуть, поки що невідомо.
Приватний сектор пропонують реорганізувати, однак для того, щоб його знести і звести там нові та гарні будівлі, потрібен інвестор. Поки що його немає.
Підприємства потраплять під роздачу
Підприємства, які збираються виносити з центральної частини, мають «переїхати» до промислових зон. Ще старим генпланом їх передбачено кілька: Північна промзона (р-н «Укртатнафти», промзона на Занасипі та на Ревівці. За кожною зоною планують закріпити певну галузь. Наприклад, в одну винести всі підприємства легкової промисловості, в іншу – машинобудування. Крім того, підприємствам доведеться попрацювати над тим, аби менше завдавати шкоди навколишньому середовищу. Розмір санітарно-захисних зон – територій біля підприємств, що захищають місто від шкідливих викидів, де не можна нічого будувати – збираються переглянути та зменшити. Розробники генерального плану вважають, що підприємства повинні платити гроші за використання санітарних зон, адже вони забирають цю територію у міста. Особливі проблеми виникли з кар’єрами, які мають велику санзону, бо дуже шумлять. Їм будуть рекомендувати змінити технологію виробництва.
І що воно смердить?
Головний спеціаліст Харківського проектного інституту „ПромбудНДІпроект' Софія Слободяник назвала вісім основних забруднювачів нашого міста: «Укртатнафта» (70% усіх викидів), ТЕЦ, Крюківський вагонобудівний завод, завод «Кредмаш», Колісний завод, завод технічного вуглецю, сталеливарний завод, «АвтоКрАЗ».
Загалом до першого класу небезпеки відносяться сім підприємств міста, до другого – п’ять, до третього – 15 підприємств.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.