Навесні посадовці погрожують ввести нові тарифи на послуги ЖЕДів – диференційовані. Розумне слово «диференційовані» означає, що для кожного будинку буде розроблено свій тариф і мешканці платитимуть за послуги по-різному.
– Ви будете платити лише за отримані послуги. Наприклад, якщо сходи не прибирають, ви за це не платите. Не маєте електричних плит – не платите за їх обслуговування, – пояснює заступник начальника управління житлово-комунального господарства Оксана Кийло. – Крім цього, вартість кожної послуги для кожного будинку буде обраховуватись окремо.
Комунальники поділили будинки на вісім категорій: необлаштовані, 5-ти, 9-ти,14-поверхівки, будинки з електроплитами та інші. Поки що у міськвиконкомі не знають, в якому будинку проживання вийде дорожче.
– У старій хрущовці тариф на ремонтні роботи може бути більший, ніж у новозбудованій 14-поверхівці. А у багатоповерхівці вищі експлуатаційні витрати, бо там більше інженерного обладнання. Навіть плата за прибирання території може бути різною, бо залежить не лише від зарплати двірника, але й від закріпленої за будинком території. Однак розрахунки ми ще не робили, – каже пані Кийло.
Зараз ЖЕДи лише збирають інформацію про будинки. Потім ці дані підставлять у «кабмінівські» формули, та обрахують тарифи за допомогою спеціальної автоматизованої програми.
Чому знову дорожче
Зараз ми сплачуємо ЖЕДу за 15 послуг. А в постанові уряду, яка регулює нові тарифи, обумовлено, що ЖЕДи повинні надавати 32 види послуг. І невідомо, які з них обов’язкові, а які ні, бо мінімального переліку послуг немає.
– У будь-якому випадку після переходу на диференційовані тарифи вартість збільшиться, хоча й по кожному будинку окремо, – каже пані Кийло. – Єдине, що можна запропонувати мешканцям, укладаючи угоду, прописувати, що, наприклад, сходи прибирають двічі на тиждень, а не кожного дня – тоді тариф буде менший. Чи створювати ОСББ, бо у кооперативах мешканці самі визначають для себе пріоритетні послуги.
А лампочок як не було, так і не буде…
З ЖЕДами ми будемо підписувати договори про надання ними послуг. А що як ті послуги не надаватимуть «у повному обсязі»? Наприклад, баба Люся кілька разів не прийшла прибрати, або в під’їзді поставили стару лампочку і вона перегоріла, а давати нову ніхто не хоче? Тоді і почнеться весела гра «ану спробуй, піймай ЖЕД на гарячому». Бо довести, що це халатність працівників ЖЕДу, майже неможливо.
А як ви доведете, що це двірник не прибрала? Може, це діти насмітили…
Щодо лампочки, то тут ще цікавіше. Вона має свій гарантійний строк. І якщо у під’їзді хтось розбив лампочку, це не проблеми ЖЕДу. Він не зобов’язаний її міняти. Доведеться якийсь час пожити у темряві, чекаючи поки закінчиться гарантія. Або ж купляти лампочку за свої гроші.
Якщо ви все ж таки вирішите повоювати з ЖЕДом, не забудьте скласти відповідний акт «невиконаних робіт». Для цього вам знадобиться присутність трьох осіб та двох сторін – споживача та надавача послуг.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.