Аеропорт Полтава, як і в радянські часи, готовий приймати літаки загальною злітною масою до 64 тонн. Існуюча спецтехніка та устаткування дозволяють у повному обсязі забезпечити обслуговування таких літаків, як Ан-12, Ан-24, Як-40, Як-42, Ту-134. На сьогодні аеропорт є дієздатним підприємством, що підтверджується наявністю відповідних сертифікатів. Однак у Полтаву літаки майже не літають. А пасажирські –взагалі. Головна причина - важкий фінансовий стан підприємства. Адже, за розрахунками фахівців Міністерства транспорту, аеропорти України, у тому числі аеропорт у Полтаві, може забезпечити беззбиткову діяльність тільки при обсягах перевезення не менш 80-100 тисяч пасажирів на рік. А в 1990 році, в один з останніх прибуткових років, з аеропорту Полтава було відправлено 145 тисяч пасажирів.
У 2002 році Міністерство транспорту України взагалі планувало закрити аеропорт, позаяк він не мав джерел фінансування і тому не міг забезпечити необхідний рівень безпеки польотів та авіабезпеки. Як вихід із ситуації, у 2002 році Кабмін передав аеропорт із державної власності в обласну. З того року область виділяла аеропорту кошти на підтримку виробничої діяльності.
Облдержадміністрація у 2005 році звернулася до прем’єр-міністра Юлії Тимошенко із проханням надати аеропорту дозвіл на здійснення міжнародних польотів. Спеціально створена комісія з розпорядження Кабміну погодилася із пропозицією облдержадміністрації за умови виконання ряду необхідних робіт. Однак через відсутність грошей ці роботи не були виконані.
Влітку мають з’явитися перші рейси
Разом з тим сьогодні депутати облради погоджуються, що розвивати аеропорт треба, тому що він має великий потенціал обсягу авіаперевезень. Це рейси на Київ, Москву, Львів, Сімферополь, Донецьк. З огляду на пропозиції облдержадміністрації, 20 квітня на своїй сесії народні обранці затвердили програму розвитку аеропорту й дали під її реалізацію 600 тисяч гривень. Із цих коштів майже 200 тисяч підуть на погашення боргів по зарплаті. Відповідно до рішення обласної ради, серед головних напрямків програми функціонування й розвитку підприємства на 2007 рік є забезпечення чартерних авіаційних рейсів, що може принести близько 100 тисяч гривень доходу. Всього аеропорт за свою дільність може отримати близько 720 тисяч гривень.
“Я впевнений, що через рік - два в Україні розпочнуться серйозні авіаперевезення. Наш аеропорт буде затребуваний. Це однозначно. Я днями був у Польщі і подивився, що в них щодня діють 12 маршрутів. Так Польща за площами менша, ніж Україна”, – заявив віце-губернатор Сергій Кожем’яко. За його словами, як тільки стабілізуються ціни на паливо і трішки покращиться соціальний стан українців, лайнери почнуть літати масово. “Уже зараз у нас є пропозиція про відкриття рейсу Донецьк-Полтава- Львів. Думаємо про рейс Торби–Полтава–Сімферополь”, – заявив пан Кожем’яко.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.