Казка про сірого бичка
В Україні існує своя знана фішка – перед кожними виборами українські політики обіцяють народу повернути навіки втрачені вклади в Ощадбанку. Така ж фішка, але власна, існує і в Кременчуці. Приблизно раз на три роки в Кременчуці різко починають будувати новий міст. Повідомляють, скільки коштував проект... І замовкають на три роки.
Час прийшов, і в Кременчуці знову будують новий міст. Йому приділена окрема глава Генплану. І займався нею окремий інститут. Новини приємні – існує, виявляється, спосіб зекономити гроші. Попередня вартість будівництва мосту (на 2006 рік) складає 4,5 мільярди гривень. Так от проектувальники запропонували будувати міст у два етапи – запустити спершу три смуги, а потім поруч зводити ще три (міст матиме шість смуг). За розрахунками, перша черга мосту обійдеться у 1,8 мільярди (і друга теж). Знайти таку суму більш реально, ніж 4,5 мільярди одразу.
Проектувальники стверджують, що у перспективі влада повинна відселити 40 000 кременчужан та покращити їхні умови житла. Для будівництва соціального житла розробники Генплану заклали кілька значних земельних ділянок в межах міста.
На фото: так виглядає озеленення Кременчука сьогодні.
З великим сумом розробники Генплану констатували, що в Кременчуці надзвичайно мало зелених насаджень! На душу (на здорову душу) одного громадянина у місті класу Кременчука має приходитись 18 квадратних метрів зелених насаджень. А ми маємо лише по 6 нещасних метрів на душу - менше, ніж вдвічі! І «шо робить»? Проектувальники пропонують збільшувати кількість зелені. Вони виділили 550 гектарів землі виключно під зелені насадження загального користування. Розробники Генплану запропонували також облаштувати береги Дніпра та зробити Кременчук привабливим для туристів! Наприклад, створити такий собі туристичний маршрут з екстрим-парків та великих зелених зон відпочинку вздовж Дніпра. А першу зелену зону розбити там, де вона колись і знаходилась – у Юбілейному парку, прибравши звідти Придніпровський ринок. Уявляєте?!
Особливу увагу проектувальники приділили магістралям міста. На їхню думку, значна кількість магістралей вичерпала свої пропускні можливості і не справляється з транспортним потоком. У Генеральному плані розвитку Кременчука передбачене створення кількох об’їзних доріг. Розробники пропонують, наприклад, подовжити вулицю Леонова і таким чином створити дублера головної транспортної магістралі міста.
На думку проектувальників, для розвантаження міських магістралей також треба впорядкувати транспортний парк міста. Згідно з Генеральним планом, пріоритетним визнається розвиток тролейбусного транспорту. Проектувальники пропонують збільшити тролейбусний парк на 30 одиниць та поступово провести повну заміну застарілого рухомого складу (ступінь зносу кременчуцьких тролейбусів складає 90 %). За Генпланом, тролейбуси мають пустити по вулиці Московській та подовжити тролейбусні маршрути по всьому місту.
Проектувальники констатували значну забрудненість кременчуцького повітря. Власне, шкідливі викиди одного лише Кременчука складають 30 % усіх шкідливих викидів Полтавської області. Кременчук – промислове місто, тут розташовано 7 підприємств I класу небезпеки, санітарно-захисні зони яких мають складати не менше 1 кілометра. Підприємства різних рівнів займають 2368 гектарів, з них 2000 га – безпосередньо в межах міста. Проектувальники пропонують винести певну кількість підприємств (переважно дрібних, бо куди ж ти зсунеш «Укртатнафту»?) за межі міста і завдяки цьому звільнити 246 гектарів міської землі для житлового будівництва та зелених зон.
У перспективі промислові зони займатимуть 3170 гектарів. Розширення промзон проектувальники передбачили за рахунок використання резервних територій у районі Занасипу (навколо автоскладального заводу) та в районі автомобільного заводу, нафтопереробного заводу та міського кладовища.
На фото: Колись це був парк МЮДа, він же – санітарно-захисна зона заводу «Дормаш». Потім депутат міськради Сень узяв парк в управління. Управився він класно – за п’ять діб парк вирубали дощенту. Тепер тут стоїть «Косметик-центр» (родинний бізнес династії Сенів) та будується торговельно-розважальний центр донецької фірми «Амстор – М». Як ми зрозуміли, так буде з кожним парком і з кожною санітарно-захисною зоною, на яку накине оком пан депутат та партнери.
Проектувальники м’яко натякнули, що у Кременчуці надто легковажно знищують санітарно-захисні зони. У Генеральному плані розвитку міста вони виділили 400 гектарів міської землі виключно під санітарно-захисні зони. Бо саме вони – і лише вони – мають захищати нас від зловісних промислових викидів.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.