Хто відшкодує збитки міжміському пасажиру

4.08.2005, 14:08 Переглядів: 2 467
Мешканці Кременчука частенько навідуються до інших міст. Протягом кількох годин можна дістатися з Кременчука до Полтави, Дніпропетровська, Києва чи Харкова мікроавтобусами підприємств “Авто-лайн”, “Сервіс-транзит” та “Сервіс-таксі”. На “швидку їзду” постійно зростає попит. Проте, виявляється, користуючись послугами міжміських перевізників, ми часто ризикуємо.
Наразі до будь-якого міста можна дістатися лише за кілька годин. Але це не рятує від дорожніх пригод
Фото: Дмитрий Бабец

Випадки, коли міжміські автобуси з великою кількістю пасажирів стають учасниками аварій на автошляхах непоодинокі. Лише останні два (маршрутка у Львівській області зіткнулась с КАМАзом – із 12 пасажирів лише двоє залишилося в живих; аварія із великою кількістю жертв на залізничному переїзді в Одеській області) змушують серйозніше поставитись до проблеми міжміських перевезень. І ця проблема реально існує. Кременчуцька міська влада, санепідемстанція та Полтавська обласна державтоінспекція не виключають, що подібні випадки, якщо терміново не вжити застережних заходів, можуть трапитися з пасажирами будь-якого з перевізників.

Безконтрольність і неслухняність
- Контроль за міжміськими маршрутками на даний момент в нас відсутній, – каже головний санітарний лікар міста Віктор Акімов. – Підприємці, які займаються перевезеннями, не з’являються на виклики, не дотримуються вимог санітарної служби. Існує цілий ряд суттєвих порушень, які становлять небезпеку для життя і здоров’я пасажирів.
– Договірних відношень ці служби з нами не мають, – повідомляє начальник управління транспорту та енергетики міськвиконкому Володимир Кургаєв. – Наш прем’єр дає таким підприємцям зелене світло, а Держдепартамент міністерства автотранспорту проводить конкурси і видає їм ліцензії. Міська влада, тим часом лишається осторонь і не може ані впливати, ані контролювати перевізників. Тим більше, що угоди перевізників Кременчука, укладені зі службами  “Сервіс-таксі”, “Сервіс-транзит” та “Авто-лайн”, передбачають лише співпрацю у формі інформаційної допомоги. Тож запитати про порушення немає з кого.
Підтримує своїх колег і перший заступник голови держтрансінспекції у Полтавській області Сергій Лисенко.
- Сама форма угод служб  “Сервіс-таксі”, “Сервіс-транзит” та “Авто-лайн” передбачає те, що вони знімають з себе відповідальність за самі перевезення – адже згідно з угодами вони надають лише інформаційну підтримку приватним підприємцям, які безпосередньо і здійснюють перевезення. Хоча більшість з них немає навіть ліцензій на перевезення пасажирів, що є дуже серйозним порушенням.

Ліцензія та брудні крісла – поняття несумісні
Ліцензія – це документ, який гарантує, що водій вашої маршрутки пройшов медогляд і може сідати за кермо. Також наявність ліцензії означає, що кваліфікований інженер проводив огляд автотранспортного засобу і засвідчив його придатність до роботи. Санепідемстанція перед тим, як видати ліцензію перевіряє санітарний стан мікроавтобусів – наскільки безпечним для людини є перебування в салоні транспорту.
А ще процес ліцензування перевізника передбачає страхування як водіїв, так і пасажирів
- З трьох служб міжміських перевезень, які діють у місті, лише до однієї ми не маємо претензій, – розповідає начальник управління транспорту та енергетики міськвиконкому Володимир Кургаєв. – Повний пакет необхідних документів – договір, ліцензійна картка та дорожній лист – є лише у служби “Сервіс-таксі”.
Відділення гігієни праці міської санепідемстанції, яке безпосередньо контролює санітарний стан транспортних засобів занепокоєне і здоров’ям самих водіїв міжміських маршрутів.
- Це серйозна проблема. Ми не можемо контролювати умови праці та побуту водіїв, – каже в.о. завідувача відділенням гігієни праці міської СЕС Людмила Усоєва. – Ми не впевнені у тому, що водії нормально харчуються, здорові, а транспорт проходить передрейсові техогляди

Квиток зобов’язує
Квитки у маршрутках міжміських напрямів видають лише на вимогу пасажирів. Перевізники працюють на єдиному податку і виконують замовлення – тож це цілком законно. Самі ж пасажири квитки вимагають рідко. Володимир Прохоров - заступник начальника управління підприємства “Полтаваавтотранс”, яке контролює перевізників Полтавщини – вважає, що брати квитки у водіїв маршруток вкрай необхідно.
- Квиток – це єдиний документ про відношення пасажира та водія. Він гарантує якість послуги перевезення та допоможе за необхідності відстояти свої права. Адже за будь-яких порушень, ви завжди можете звернутися до управління захисту прав споживачів, скориставшись квитком як речовим доказом. Тут і з’являється відповідальність перед споживачами, яка змушує надавати послуги на гідному рівні.

Що може змінити ситуацію
Сергій Лисенко – перший заступник голови держтрансінспекції у Полтавській області – переконаний, що чисельні “грішки” міжміських перевізників – наслідок недоопрацьованого законодавства. На його думку, важелі впливу дасть прийняття змін до закону “Про автомобільний транспорт”, які вже пройшли перше читання. Законодавчий документ чітко визначає права і обов'язки перевізників, і направлений він на благо пасажира, підсумовує чиновник. Проте перевізники мають іншу думку:
- Нинішні закони суперечать один одному. А закон, який планують прийняти, вщент знищить приватних підприємців, які займаються перевезеннями, - вважає директор “Сервіс-таксі” Валентина Єпікова. – Він ускладнює і без того складний процес оформлення документів. Потрібно буде 11-12 документів для кожного транспортного засобу. А для того, щоб взяти участь у конкурсі на право виконувати перевезення по місту необхідно буде заплатити не менше 800 гривень. Кому від цього стане легше – невідомо.



 
Автор: editor
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 25 від 20 червня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх