Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час засідання Уряду представив Державну программу підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2020 року.
На початку виступу Володимир Омелян наголосив, що одним із ключових пріоритетів діяльності Уряду є відновлення автошляхів:
За словами Міністра інфраструктури, в результаті дорожньо-транспортних пригод в Україні щодня гинее близько 11 людей – вдвічі більше людей, ніж в країнах Європейського Союзу, а більшість ДТП з тяжкими наслідками виникає через перевищення швидкості, не облаштованість пішохідних переходів, небезпечність перехресть, керування у стані алкогольного сп’яніння.
Володимир Омелян наголосив, що основною метою Державної програми є:
зниження рівня смертності внаслідок дорожньо-транспортних пригод щонайменше на 30% до 2020 року;
зниження ступеня тяжкості наслідків дорожньо-транспортних пригод для учасників дорожнього руху;
зменшення соціально-економічнихвтратвіддорожньо-транспортного травматизму;
запровадження ефективної системи управління безпекою дорожнього руху для забезпечення захисту життя та здоров’я населення.
Змістом Державної програми заплановано заходи в 4 ключових сферах – 4Е: інфраструктура (Engineering), просвіта (Education), нагляд і контроль (Enforcement), невідкладна допомога (Emergency).
Міністр інфраструктури анонсував, що Державною програмою найбільше коштів виділяється на інфраструктуру безпеки, зокрема: 1,16 млрд гривень на 500 кільцевих розв’язок; 930 млн – на 500 острівців на в’їздах до населених пунктів; 1,16 млрд гривень – на безпечні пішохідні переходи (6432 одиниці); 150 млн гривень – на 1500 пішохідних переходів з освітлювальними панелями; 259 млн гривень – на ліквідацію 109 місць концентрації ДТП; 435 млн гривень – на 258 км нового бар’єрного огородження і 60 млн гривень на 15000 нових дорожніх знаків.
Серед основних заходів, спрямованих на підвищення ефективності державного нагляду та контролю, Державною программою передбачено наступне: система автофіксації порушень ПДР; камери автофіксації порушень ПДР на автодорогах державного значення; мобільні прилади контролю швидкості в патрульних автомобілях; придбання алкотестерів; контроль безпеки комерційних перевезень. Загальний обсяг фінансування – понад 1,3 млрд гривень.
Важливе місце у Державній програмі займають заходи невідкладної допомоги, на які планується виділити 1,8 млрд гривень.
Володимир Омелян наголосив, що для належного забезпечення координації з використанням міжнародного досвіду у сфері безпеки дорожнього руху необхідно:
забезпечити ефективну роботу Координаційної ради з питань безпеки руху під головуванням Прем’єр-міністра України;
навчити фахівців органів державної влади України на міжнародному професійному обміні та навчанні;
залучити Громадські організації та міжнародних партнерів у втілення заходів Програми.
Для належного та ефективного забезпечення якості та прозорості реалізації Державної програми необхідно проводити: регулярні круглі столи за кожною группою заходів в Міністерстві інфраструктури України; закупівлю робіт та послуг через Prozorro; застосувати настанови та методичні рекомендації з інфраструктурних заходів - Мінінфраструктури, Укравтодору та ДерждорНДІ; залучати громадські організації та ЗМІ у висвітлення підготовки й проведення тендерів, тощо.
Також необхідно вживати дієвих заходів з моніторингу та оцінки, а саме здійснювати: збір та оприлюднення даних про кожне ДТП з потерпілими відповідно до європейського стандарту CADaS; проведення досліджень для виявлення показників (індикаторів) безпеки дорожнього руху; звіти керівників державних органів на засіданнях Координаційної ради; моніторинг публікацій у ЗМІ та скарг від громадян.