Молодятам Олені та Віктору їхнє весілля запам'ятається надовго. Пара стверджує, що наречена та ще кілька гостей отруїлися їжею у відомому ресторані. Адміністрація закладу цього не визнає. Як правильно діяти для захисту своїх прав – коментує юрист
Молодята винуватять м'ясний салат
28 серпня Олена та Віктор справили весілля. Та через день, 30 серпня, молодій дружині стало зле – проявилися симптоми отруєння, і при тому не в неї однієї. Ще два тижні Олена не могла нормально їсти – нудило навіть від дієтичних страв, хоча дівчина лікувалася. Як стверджує молоде подружжя, 9 осіб отруїлися їжею в ресторані, де святкували весілля. Стало зле свідку та ще кільком гостям. При цьому в п'ятьох (включно з грудною дитиною, яку годує матуся, котра була на весіллі) були сильні симптоми отруєння, і вони потребували допомоги лікарів.
– Першими з весілля поїхали Лєра та її чоловік. Потім я довідалася, що вони захворіли і звернулися до інфекційного відділення. Дитина-грудничок теж отруїлася молоком матері. У них семимісячна дитина – у малюка був пронос, температура 38 градусів.
Людмила, яка була серед гостей на весіллі, згадує, що один із гостей, Саша, спробував м'ясний салат та порадив іншим його не їсти, бо м'ясо тухле.
– Я їла баклажани, вони теж були кислі. Ми побалакали між собою, але не хотіли нічого казати молодим, щоб не псувати їм весілля, – згадує Людмила.
Олена (наречена) додає, що, коли затверджували меню з адміністрацією ресторану, категорично заявили про те, що на столах не повинно бути страв з майонезом. Але все одно ним були приправлені баклажани та кабачки.
Молодята мали й інші претензії до якості обслуговування в ресторані: зокрема, їхнім гостям чомусь запропонували купити шампанське в барі, хоча на весіллі воно було – наприкінці молодятам віддали їхні невикористані пляшки з цим напоєм.
Усі свої претензії Олена та Віктор виклали в скарзі та віднесли її до адміністрації ресторану – через кілька днів після того, як усе це сталося. Бо раніше було не до скарг – бігали по лікарях. Щоправда, як розповідає молода пара, коли вони дізналися про отруєння гостей, телефонували власниці ресторану, і вона навіть пропонувала відшкодувати витрати на лікування молодій мамі, що була на весіллі, та її дитині. Та коли молодята принести письмову скаргу і зробили запис у книзі скарг, адміністрація ресторану змінила позицію: почала від усього відмовлятися.
Із копії скарги, яку молодята надали редакції, ми дізналися, що вони навіть не вимагають матеріальної компенсації: вони просили притягнути винних до відповідальності та дати їм письмову відповідь.
– Хочу, щоб у цьому ресторані таких отруєнь не було, – каже Олена.
Подружжя також надіслало скарги до санітарно-епідеміологічної служби та до управління у справах захисту прав споживачів у Полтаві.
Версія ресторану: вони могли отруїтися в іншому місці
Розмовляючи з журналістом «Телеграфа», хазяйка ресторану плакала та запевняла, що її заклад «для пристойних людей», і в них ніколи не було подібних випадків. І показувала книгу скарг та пропозицій. Крім претензії Олени та її чоловіка, скарги є ще від одного відвідувача. Решта – подяки за обслуговування.
Адміністрація ресторану запевняє, що на весіллі усе подавалося лише свіже. Єдиний замовлений клієнтами м'ясний салат «Парма» готується за півгодини до банкету, бо смажене філе курки в ньому має бути гарячим. Усі компоненти салату викладаються на блюді окремо, не перемішуються. Тож отруєння салатом персонал ресторану виключає.
За словами власниці закладу, довідавшись про отруєння, вона сама намагалася з'ясувати ситуацію, але на той момент в інфекційному відділенні Четвертої міськлікарні їй відповіли, що ніхто з гостей весілля по допомогу не звертався.
За версією адміністрації ресторану, люди могли отруїтися і в іншому закладі або на пікніку, продовжуючи відзначати подію.
Відтак, керівництво ресторану покарало персонал, який обслуговував весілля: позбавило премії. Як пояснює хазяйка ресторану, не через отруєння, а через непорозуміння з клієнтами, які (за принципами торгівлі) завжди праві. Письмово адміністрація ресторану вибачилася перед Оленою та Віктором, які поскаржилися на обслуговування в їхньому закладі.
Що кажуть у санстанції
Зазначимо, що не всі гості, які отруїлися їжею, звернулися по допомогу до лікарів. А ті четверо дорослих, які зверталися до інфекційного відділення в різні дати після весілля, від госпіталізації відмовилися.
Надія Резникова, керівник санепідемслужби у Кременчуці, зазначає, що ці випадки не проходять як групове отруєння. По-перше, груповим вважається випадок, коли отруїлося п'ять осіб і більше. По-друге, всі випадки мають бути пов'язані: єдиний збудник, одна й та сама їжа. У результаті аналізів збудника кишково-шлункової хвороби знайшли не в усіх, а лише у двох осіб, і при цьому, як зазначає Надія Резникова, цей збудник може перебувати в організмі тривалий час. І лише потім проявити себе – тобто не факт, що причиною стала неякісна їжа. А щодо їжі, до речі, то не всі хворі вказали на одну страву як на можливу причину отруєння.
– Скарга є, і ми будемо на неї реагувати. Однак, враховуючи зміни в законодавстві, для того, щоб провести перевірку закладу харчування, нам потрібно звернутися до керівництва санепідемслужби в Києві. Лист ми написали, чекаємо на відповідь, – каже пані Резникова.
Отже, отруєні втратили час, бо не одразу (і не всі) звернулися до лікаря.
Коментар юриста
Як захистити свої права
Олена Дмитриченко, адвокат:
Перш за все, необхідно зафіксувати факт отруєння: звернутися до лікарняного закладу або викликати швидку, повідомивши лікаря про місце та час вживання їжі, якою ви, вірогідно, отруїлися. Слід розповісти не лише про симптоми захворювання, але й про обставини пригоди – аби був задокументований причинно-наслідковий зв’язок між вживанням їжі і наслідками. Звісно, це буде лише припущенням хворого, але принаймні воно буде зафіксоване в медичній документації, що стане в нагоді для подальшого захисту своїх прав. Необхідно зберігати й усі квитанції про придбання призначених ліків.
Спочатку можна спробувати звернутися з претензією безпосередньо до закладу громадського харчування (його власника, адміністрації). До претензії додати копії документів, що засвідчують факт придбання їжі в цьому закладі (чек, квитанція), копію довідки медичного закладу (зокрема виписаний епікриз), зазначити свідків події, в тому числі інших постраждалих. Є вірогідність, що, побоюючись розголосу та ризику нести істотні судові витрати, адміністрація закладу побажає владнати конфліктні питання.
В іншому випадку наступним кроком постраждалого відвідувача може стати скарга до управління з питань захисту прав споживачів, до повноважень якого входить нагляд за додержанням законодавства про захист прав споживачів суб'єктами господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства.
Необхідно знати, що законодавство встановлює вичерпний перелік випадків, коли може бути проведена позапланова перевірка, і однією з таких підстав є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Однак позапланова перевірка у цьому разі здійснюється лише за наявності згоди на проведення позапланових заходів зі здійснення державного контролю Держспоживінспекції України. Проте, якщо таких звернень буде декілька, то отримання такої згоди буде більш реальним. Тому важливо, щоб кожен із постраждалих звернувся зі скаргою до управління з питань захисту прав споживачів (доклавши копії доказових документів). Не зайвим буде і звернення до санстанції, однак і ця установа також на даний час обмежена в проведенні позапланових перевірок за скаргами громадян. І наступним кроком після збору доказів (чеки, квитанції, довідки лікарняних закладів) є звернення до суду. Необхідно зазначити, що доказами в цій справі будуть і свідчення свідків – учасників банкету, в тому числі й тих, хто також отруївся та звертався до лікувальних закладів. За умови грамотного підходу до отримання доказової бази шанси на виграш у справі можуть бути досить високими.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.