Після зниження акцизних ставок знизиться вартість уживаних легковиків. Але за ними доведеться особисто їхати в Європу
З 1 серпня знизяться ставки акцизного збору на імпортовані в Україну старі автомобілі – президент підписав відповідний закон. А це означає, що протягом терміну дії закону (2 роки), покупка автомобіля, завезеного з Європи, обійдеться дешевше, ніж це було раніше. Щоправда, зниження акцизу торкнеться далеко не всіх легковиків, а з покупкою машини, схоже, доведеться неабияк «поморочитися». Отже, наскільки і які авто подешевшають?
«Дешево не буде»
Під податкову «знижку» потраплять не найдешевші авто – лише виготовлені після 1 січня 2010 року і які відповідають стандарту Євро-5, введеному в Україні цього року. Завезти творіння російського автопрому або ж б/у з Росії не можна – діє заборона на ввезення транспорту з країни, визнаної окупантом чи агресором.
Наскільки знизилися самі акцизи? В інформаційно-аналітичному центрі AUTO-Consulting підрахували: від 7 до 28 разів, що фактично співмірно зі ставками на нові автомобілі.
– Тепер акциз на б/у автомобілі становить символічні 100 євро на авто з об'ємом двигуна до 1 л замість колишніх 1 436 євро (зниження в 14 разів), – зазначають у консалтинговій компанії.
Суттєво знизили акциз на легковики з об'ємом двигуна 1-1,5 л – у 28 разів. Але у випадку з двигунами більшого об’єму економія виявиться ще істотнішою. Наприклад, із серпня акциз за 2-літрову «бензинову» іномарку – 534 євро замість колишніх 4 880 євро. А з урахуванням ПДВ різниця на покупці авто приблизно складе 5 215 євро, вважають експерти.
Але, незважаючи на таку солідну «знижку», автомобілі, як і раніше, залишаться недоступними для більшості пересічних кременчужан. Бо авто, які підпали під податкові пільги, самі по собі не з дешевих. І ціна на них стартує не з 1 тис євро, а з 5-6-ти.
– Мотлох до нас не повезуть і дешево коштувати ці авто навіть зі зниженими акцизами не будуть, – вважає автолюбитель Сергій. – Та ж малолітражка коштуватиме мінімум 5-6 тисяч євро. Це не дуже дешево з нашими зарплатами. Навіть якщо я зараз продам своє старе авто, я не зможу собі дозволити купити за кордоном те, яке я хочу. А судячи з прийнятого закону, що дорожче авто, то більше вдасться заощадити на покупці.
Хочеш авто – їдь за ним у Європу
Поки що зниженим акцизом при покупці машини можна скористатися лише один раз на рік. Але правила очевидно посилять. Підписуючи закон, Порошенко поставив низку умов. Перше – купити одну машину можна до кінця дії закону, тобто до 31 грудня 2018 року. По-друге, власник авто має особисто завезти його в Україну. По-третє, перепродувати його далі заборонено – інакше доведеться сплатити повну ставку. За ці поправки ще не голосували в парламенті: їх поки не винесли на розгляд. Але анонсовано, що є відповідні домовленості з фракціями і вони підтримають доповнення. Коли це трапиться, поки що не ясно: розгляд мав відбутися минулого четверга, але поправки так і не винесли на голосування.
Якщо їх ухвалять, то замовити машину у дяді Васі-підприємця, який регулярно «ганяє» такі тачки звідкись із Польщі, не вийде. Доведеться їхати за кордон самостійно: оформляти шенген, шукати «точки» для покупки авто, витрачатися на поїздку.
– Потрібно розуміти, що цей закон діє так – ви особисто їдете за авто в ЄС, тобто витрачаєтеся ще на отримання візи, проживання, самі оплачуєте розмитнення. Це все додаткові розтрати, – коментує запропоновані новації представник Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
– Я, наприклад, навряд чи поїду в Європу купувати собі автомобіль, – ділиться з нами професійний водій Володимир. – Спершу потрібно отримати загранку, потім вибити шенген. І потім – де я шукатиму той автомобіль, враховуючи, що я не знаю навіть мови? Гаразд, через знайомих проб’ю, підкажуть. Але це все витрати грошей і часу. Набагато простіше заплатити ті 300-500 доларів перекупникові, який прижене автомобіль, який ти хочеш. І він буде вже розмитнений. Думаю, в результаті наші люди вигадують якісь «сірі схеми», як це прокрутити в обхід законів.
Продавати чи не продавати? Ось у чому питання
Власники іномарок задумалися, скільки ж буде тепер коштувати їхнє б/у авто на ринку. Адже якщо машина, куплена до зниження акцизу, коштуватиме стільки ж, скільки й солідна іномарка, ввезена з серпня, це може позначитися на конкурентоспроможності. Експерти висловлюють з цього приводу різні думки.
– Найбільше постраждають від зниження акцизу на імпортні б/у авто українці-власники автомобілів випуску 2008-2014 років, особливо вітчизняного виробництва – Lanos, Forza. Багато з них розраховували продати свої машини за якусь певну суму і пересісти на новий автомобіль. Але щойно в Україну приїдуть Mercedes-Benz, Renault та інші марки 2010 і більш «свіжих» років за цінами цих Lanos'ів, таким продавцям доведеться знижувати ціни, – вважає директор AUTO-Consulting Олег Омельницький.
– В Україні досить високий попит на б/у авто – близько 40-45 тис одиниць на місяць, – каже директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик. – За високого попиту на ринку формується і висока ціна. І підстав для її зниження немає. Наш прогноз: кількість людей, які поїдуть до Європи за б/у авто, буде мінімальною. Таким чином, зниження цін на б/у автомобілі в Україні чекати не варто.
Лічилочка
На цьому сайті є калькулятор, який допоможе прикинути, у скільки обійдеться авто після розмитнення. Для цього слід задати його орієнтовну вартість, приблизну дату випуску, об'єм двигуна, пальне, що використовується. Є опція, яка допоможе вирахувати загальну суму вже зі знижкою на акциз. Наприклад, згідно з такими підрахунками, 5-річне авто вартістю 5 тис євро і обсягом 1,2 л обійдеться вам майже на €2 тис дешевше, ніж до ухвалення закону.
Використано матеріали autoconsulting.com.ua, autonews.com.ua, auto.ria.com, economics.puls.kiev.ua, liga.net.
"Кременчуцький Телеграф" від 14 липня 2016, №28
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.