Кременчужанка Ольга поділилася з «Телеграфом» власним досвідом – з чим вона стикнулася, коли хотіла поміняти пару взуття у магазині
Чи траплялося з вами так, що ви купували у магазині товар, потім розуміли, що він вам не підходить, і намагалися поміняти його, але стикалися з труднощами? У подібній ситуації опинилася й кременчужанка Ольга, яка поділилася з «Телеграфом» власним досвідом.
В одному зі спортивних магазинів міста Ольга купила дочці кросівки. У цьому магазині вони купували речі не вперше та мали дисконтну картку. Повна вартість взуття становила 990 грн, але зі знижкою Ольга за покупку заплатила 891 грн. Проте удома вони з дочкою дійшли висновку, що кросівки замалі, і вирішили поміняти їх на розмір більше. Але, як виявилося, зробити це буде не так просто.
Наступного дня зранку Ольга подзвонила до магазину та дізналася, чи може вона поміняти кросівки на іншу пару, їй відповіли згодою. Проте коли дівчина приїхала до магазину з чеком та покупкою, їй відмовилися обміняти взуття, мотивуючи це тим, що підошви кросівок брудні, отже, взуття вже було у вжитку.
Ольга зізналася, що вирішила викликати поліцію, аби це налякало працівників магазину і вони виконали обіцяне, проте цього не сталося. Коли приїхали поліціянти, побачивши взуття, вони зробили висновок, що воно дійсно не виглядає зношеним. Ольга написала заяву, проте й це результату також не дало.
Тоді кременчужанка зателефонувала на гарячу лінію магазину, там пообіцяли розібратися із ситуацією, для цього попросили надіслати їм фотографії взуття Вайбером. Через годину очікування Ольга отримала таке повідомлення:
Патрульні поліцейські порадили кременчужанці звернутися до Держпродспоживслужби, яка займається питанями захисту прав споживачів. На гарячій лінії Ользі порадили написати заяву на ім'я директора магазину, у цьому випадку продавець або завідувач повинні будуть цю заяву прийняти, не звернути на неї уваги вони просто не мають права.
На гарячій лінії у кременчужанки прийняли її запит, але сказали чекати протягом 14 днів. Та дівчина розуміла, мине два тижні — і тоді вже продавці матимуть повне право відмотивися поміняти їй пару взуття.
Далі Ольга з чоловіком вирішити «йти ва-банк» та звернулися до адвоката:
Адвокат пояснив, що треба писати скаргу на ім’я директора мережі магазинів у Києві та допоміг її правильно скласти. Скаргу Ольга роздрукувала у двох екземплярах: один екземпляр вона мала віддати до магазину, де його повинні були підписати та надати директору, а другий залишався їй.
Завідувачка магазину відповіла, що у неї за законом є тиждень на розгляд цієї скарги, протягом якого вона не передасть її далі та не підпише.
Після такої відповіді кременчужанка попередила працівників магазину про те, що направить поштою листа зі скаргою до Києва.
Тільки пройшовши ось такі етапи, кременчужанка Ольга отримала можливість поміняти кросівки дитині.
Дівчина впевнена: через те, що не досить добре знаємо закони, ми не вміємо захищати та відстоювати власні права, тому потрапивши у подібні ситуації, погоджуємося з ними і часто навіть не намагаємося щось змінити.
Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», будь-який український покупець має право обміняти товар у магазині протягом 14 днів. Проте тут треба зважати на певні умови.
1. Звертайте увагу у магазині на те, що деякі товари не підлягають обміну та поверненню, адже вони, наприклад, продаються по розпродажу.
2. Товар, який ви хочете повернути або обміняти, повинен зберегтися у тому вигляді, у якому його купували.
3. Обов’язково збережіть касовий або товарний чек, бо без його наявності ви не зможете здійснити обмін.
4. Після придбання товару має пройти не більше 14 днів, після цього строку ви втратите право обміняти покупку.
Якщо виконані усі ці умови, можете сміливо звертатися до магазину, у якому здійснили покупки.
У випадку, коли на момент обміну потрібного товару немає у продажу, споживач має право повернути товар до магазину і одержати назад свої гроші.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.