Із червня 2021 року в Україні розпочато поетапне впровадження електронної форми листків непрацездатності

28.07.2021, 16:00 Переглядів: 1 342

 

Кременчуцьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області надає для відома інформаційні матеріали для застрахованих осіб та страхувальників щодо поетапного впровадження електронної форми листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність

Запитання-відповіді

 Що таке медичний висновок про тимчасову непрацездатність?

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність - електронний документ, що формується на підставі медичних записів в електронній системі охорони здоров’я та містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності, що засвідчує тимчасову непрацездатність та є підставою для створення е-лікарняного.

 Що таке Електронний кабінет страхувальника (роботодавця)?

Інформацію про сформовані е-лікарняні для своїх працівників роботодавці відтепер можуть дізнатися в особистому кабінеті Електронного кабінету страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.

 Як роботодавцю дізнатися інформацію про е-лікарняний, відкритий для його працівника?

Взаємодія роботодавців із Електронним реєстром листків непрацездатності та отримання відомостей про своїх працівників, зокрема щодо видачі електронного листка непрацездатності, розміру заробітної плати для здійснення розрахунків виплат за лікарняними листками, а також отримання багато іншої корисної інформації, здійснюється через Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України.

Для того, щоб стати користувачем е-кабінету роботодавця, потрібно увійти на вебпортал за допомогою електронного цифрового підпису. Ознайомитися з детальною інструкцією щодо реєстрації можна за посиланням https://portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі головного меню «Як зареєструватися».

Після реєстрації в Електронному кабінеті страхувальника для роботодавця у розділі «Страхувальникам» відкриваються можливості для:

- перегляду відомостей про трудову діяльність;
- перегляду звітних відомостей страхувальника;
- запису на прийом;
- запиту на підготовку паперових документів;
- надсилання звернення (питань, пропозицій, скарг, клопотань);
- отримання даних страхувальника з Єдиного реєстру страхувальників;
- перегляду всіх звернень до органів ПФУ;
- надсилання запиту на отримання електронних документів;
- отримання даних з Електронного реєстру листків непрацездатності.

 При переході за кнопкою «Дані з Електронного реєстру листків непрацездатності» в розділі «Срахувальникам» в особистому кабінеті адміністратора роботодавця відкривається можливість електронної форми перегляду усіх записів про тимчасову непрацездатність працівників роботодавця, що зареєстровані в Електронному реєстрі листків непрацездатності на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Детальніше про реєстрацію, користування та отримання відомостей про е-лікарняні через Електронний кабінет роботодавця вебпорталу Електронних послуг Пенсійного фонду України Ви можете, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0-800-503-753.

 Чи потрібно роздруковувати е-лікарняний, щоб повідомити свого роботодавця про відкритий лікарняний?

Ні, роздруковувати е-лікарняний не потрібно.

Також не потрібно більше приносити роботодавцю ніяких паперових підтверджень встановлення Вам факту тимчасової непрацездатності.

Із моменту, коли Ви дізналися, що Ваш лікуючий лікар сформував Вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність, Ви маєте повідомити у будь-який доступний спосіб комунікацій Вашого роботодавця про це. Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на Порталі Пенсійного фонду України.

У разі якщо Ваш роботодавець вимагає від Вас додаткової інформації про користування Електронним кабінетом роботодавця, Ви можете надати йому наступні номери телефонів для надання консультацій:

про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) Ви можете дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0-800-503-753;

щодо оплати е-лікарняних роботодавцями можна дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Фонду соціального страхування України за номером: 0-800-501-892.

 Як мій роботодавець дізнається, що в мене відкритий е-лікарняний?

Із моменту, коли Ви дізналися, що Ваш лікуючий лікар сформував Вам медичний висновок про тимчасову непрацездатність, Ви маєте повідомити у будь-який доступний спосіб комунікацій Вашого роботодавця про це. Всю необхідну інформацію про Ваш е-лікарняний роботодавець зможе побачити у своєму Електронному кабінеті роботодавця на порталі Пенсійного фонду України.

Детальніше про Електронний кабінет страхувальника (роботодавця) Ви можете дізнатися, зателефонувавши на гарячу лінію Пенсійного фонду України за номером: 0-800-503-753.

 Паперові бланки листків непрацездатності більше не видаватимуться?

Протягом червня – серпня 2021 року в Україні діятиме перехідний період впровадження е-лікарняних.

Під час дії перехідного періоду особам можуть видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.

Із вересня 2021 року планується, що всі заклади охорони здоров’я перейдуть на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. У такому випадку паперові листки непрацездатності, які були видані до 1 вересня 2021 року будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності особи або встановлення інвалідності.

 Якщо в мене є відкритий паперовий листок непрацездатності він буде підтвердженням моєї тимчасової непрацездатності?

Під час дії перехідного періоду (з червня по серпень 2021 року) особам можуть видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.

Із вересня 2021 року планується, що всі заклади охорони здоров’я перейдуть на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність. У такому випадку паперові листки непрацездатності, які були видані до 1 вересня 2021 року будуть продовжуватися в паперовому вигляді до відновлення працездатності особи або встановлення інвалідності.

 Якщо в мене є відкритий медичний висновок про тимчасову непрацездатність, я продовжую хворіти, а лікар іншого закладу пропонує мені відкрити паперовий листок непрацездатності?

Під час дії перехідного періоду впровадження е-лікарняних (із червня по серпень 2021 року) особам можуть видаватися і електронні лікарняні, і паперові листки непрацездатності. Під час перехідного періоду обидва види документів є підтвердженням встановленого факту тимчасової непрацездатності та підставою для здійснення страхових виплат застрахованим особам.

Якщо листок непрацездатності відкривається за паперовою формою, за одним випадком тимчасової непрацездатності, то його продовження аж до повного закриття незалежно від того, у якого суб’єкта господарювання продовжує лікування пацієнт, відбувається виключно в паперовій формі, навіть якщо суб’єкт господарювання протягом періоду непрацездатності особи, у якої є відкритий листок непрацездатності, перейшов на формування медичних висновків у Реєстрі.

У разі якщо особі, у якої відкритий паперовий листок непрацездатності, працівник суб’єкта господарювання встановлює факт тимчасової непрацездатності за новим випадком тимчасової непрацездатності і в цей період у суб’єкта господарювання наявна технічна можливість формування медичних висновків у Реєстрі, то лікуючий лікар суб’єкта господарювання за новим випадком тимчасової непрацездатності формує медичний висновок у Реєстрі, тобто з подальшим формуванням е-лікарняного.

У разі якщо під час дії перехідної моделі особа, у якої сформовано медичний висновок у Реєстрі в одного суб’єкта господарювання, звернулася для проходження обстеження, консультації, доліковування, проходження реабілітації тощо до іншого суб’єкта господарювання, у якого ще відсутня технічна можливість формування медичних висновків у Реєстрі, то для такої особи відкривається паперовий листок непрацездатності як новий випадок тимчасової непрацездатності.

 Телефони Кременчуцького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Полтавській області:

з питань заяв-розрахунків

т. (0536)74-73-05

з питань роботи зі страхувальниками

т. (0536)74-72-29

з питань медичних та соціальних послуг

т. (0536)74-72-21

з питань матеріального забезпечення та страхових виплат

т. (0536)74-71-47

Електронна пошта для листування: krev.po@fssu.gov.ua



Автор: прес-служба Кременчуцького відділення Управління ВД ФССУ у Полтавській області
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх