Сучасні турфірми пропонують широкий спектр послуг на будь-який гаманець. Туристи охоче погоджуються на заманливі пропозиції – хто не мріє про відпочинок, під час якого не доведеться бігати у пошуках житла чи стояти біля плити, щоб приготувати собі їжу. Туроператори обіцяють, що візьмуть на себе всі клопоти, щоб ви почувалися комфортно. У більшості випадків так воно і буде, але ніхто не дасть гарантії, що саме вам не доведеться зіткнутися з шахраями.
Наприклад, ви зібралися на курорт, де вам обіцяли номер п’ять зірок з видом на узбережжя, повний пансіон, море у хвилині ходу, напої у необмеженій кількості та страховку. Натомість, ви опиняєтеся у тризірковому номері з виглядом на смітник, їжу подають раз на день, лікаря немає взагалі, а як виглядає море, не пам’ятають навіть місцеві жителі – до нього ще треба дістатися. У таких випадках відпочиваючі мають озброїтися одним залізним правилом – турист має повне право вимагати від персоналу готелю підтвердити невідповідність наявних послуг тим, що були обіцяні.
Ще один улюблений метод шахраїв – вам пропонують заплатити за медичні послуги, екскурсі, їжу чи напої, а вони уже включені у вартість путівки У такому випадку слід звернутися безпосередньо до адмінітратора готелю. Він має надати перелік тих послуг, які закладені у вартість путівки.
Як відвоювати свої гроші
Якщо вам зіпсували відпочинок, то влаштовувати скандали туроператору, намагаючись йому щось довести, безглуздо. Краще примусити його повернути ваші гроші. А це можливо лише в тому випадку, якщо ви назбираєте достатньо доказів на підтвердження своєї правоти.
Згідно з Законом „Про туризм” і умовами ліцензування, туроператор має надати клієнту договір або ваучер. Якщо цих документів вам не дають, то і зв’язуватися з цією фірмою не варто – краще одразу пошукати іншу. У ваучері мають бути вказані всі особливі умови туру, як-то поселення, харчування, екскурсії тощо. Якщо ви маєте ваучер, а на місці його умови не виконуються, то слід висловити свої претензії туроператору. Можна це зробити телеграмою: „Не виконується такий-то пункт”. Ще краще – написати розгорнуту заяву на адресу турфірми із зазначенням найдрібніших деталей: „Кондиціонер відсутній, номер під дахом розміром два на два метри, душ не працює, і т.д.”. Заяву необхідно завірити підписом та печаткою керівництва готелю чи санаторію і зареєструвати. Свої претензії можна висловити також у книзі скарг. Вона пронумерована і зареєстрована, так що ваш підпис нікуди не подінеться, а ви забезпечите себе ще одним доказом.
Пам’ятка для туриста
• Турфірми зобов’язані компенсувати лише ті втрати клієнта, які він підтвердив документально.
• Якщо ви розраховуєте на компенсацію, то старанно збирайте всі рахунки, квитанції та інші „речдоки”. Без них після повернення додому ви не зможете нічого довести.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.