Грошей на новий міст для Кременчука – не передбачається. Зараз міська влада домовляється з «Південною залізницею» про капремонт старого. Змусити власника мосту привести його до ладу можуть автомобілісти – судовими позовами.
Зараз ями засипані щебенем, та такого «ремонту» вистачає ненадовго – і вся ця суміш збивається на узбіччя мосту, звужуючи його та ускладнюючи проїзд
Автомобільні затори на вулиці Пролетарській, особливо у час пік, постійно дратують кременчужан. Звикнути до цього неможливо. Усьому причиною – численні ями та вибоїни на мосту. Ніби він пережив бомбардування або падіння уламків метеорита. І так щороку, коли сходить сніг. У час пік машини їдуть по мосту зі швидкістю кілометр на годину – об’їжджають ями. Тому часто й тягнеться затор аж до вулиці Леніна.
– Дорога з Раківки до центру міста і назад перетворилася на справжні тортури. Коли в ніч з п'ятниці на суботу засипали ями, то хоча б у вихідні нормально їздили. Але те, що діється зараз, це жах. Дорогу, яка зазвичай займає 40 хвилин (в обидва боки – ред.), зараз і за дві години не подолаєш. Не кажучи вже про нерви, які нормальна людина відчуває в подібній поїздці. Невже не можна хоча б вночі засипати ці ями, щоб не змушувати людей з ранку до вечора переживати один і той самий кошмар? – висловлює своє обурення кременчужанка Ірина.
Її підтримує працівник вагонзаводу Олександр. Він взагалі ставить під сумнів надійність мосту та його безпечність:
– Я працюю на вагонному. Щодня дістаюся на роботу велосипедом. Міст – це якийсь жах! У нас в цеху тільки про ці ями й говорять. Машини їх об’їжджають, і весь час ризикують потрапити в аварію. Я колись бачив, як фура та інше авто зчепилися дзеркалами – розминутися не могли. Кожен ризикує, коли їде мостом. Та й для пішоходів ніяких умов немає – бетонні доріжки теж «покоцані». Коли їде фура, весь міст двигтить, а між стиками – здоровенні зазори. Стає страшно. Його ті фури просто добивають. Звідки я знаю, може, той міст скоро впаде? Якщо вже нам не дають гроші на новий, то невже місто не може взятися за ремонт старого, а платить нехай залізниця.
Дати гроші на серйозний ремонт місто не може
Сергій Ярош, начальник управління житлово-комунального господарства, наголошує: міст – власність «Укрзалізниці», а тому повністю братися за його ремонт місто (за рахунок свого бюджету) не може.
– Міст через Дніпро знаходиться на балансі «Південної залізниці», увесь комплекс: і залізничне полотно, і верхня частина з асфальтовим покриттям. У зв’язку з цим відповідальність за його технічний стан, своєчасний ремонт – і поточний, і капітальний – лежить на «Південній залізниці». На сьогодні залізниця, м‘яко кажучи, не помічає стану свого майна. Можливо, її більше цікавить стан колій, але не самого переходу із асфальтовим покриттям. Оскільки мостом ходять кременчужани, рухається комунальний і громадський транспорт, ці питання нас дуже хвилюють. За рахунок міста ми можемо робити ямковий ремонт – зараз це підсипка. Та аби було зрозуміло: навіть на ямковий ремонт мосту (щоб виділити на це кошти) потрібно отримати дозвіл сесії міської ради.
Пан Ярош додає, що мерія відправила лист керівництву «Південної залізниці» з проханням розглянути питання капітального ремонту верхнього ярусу мосту (де рухаються автомобілі). У листі зазначили, що технічний стан дорожнього покриття «є майже критичним», а востаннє капремонт робили в 2007 році (повний текст – на сайті telegraf.in.ua).
«Південній залізниці» асфальт не потрібен
Керівництво «Південної залізниці» поки що ситуацію не коментує. Неофіційно кажуть, що лист від кременчуцької мерії ще не розглядали.
– Місту вигідно так себе позиціонувати, – каже один з керівників залізниці. – Але чомусь у вашій мерії не звертають уваги на інтенсивність руху транспорту та обмеження для фур, за яким має слідкувати ДАІ. Ми неодноразово писали про це листи. Міст не розрахований на такі навантаження.
До речі, свого часу Кабмін готував розпорядження – аби повністю передати трасу Н-08, яка проходить мостом, у власність територіальних громад. У цьому випадку асфальтовим покриттям, як і належить, мав би займатися «Укравтодор». Але чомусь міст врешті виключили – і дорогу не передали.
З почутого ми зробили висновок: «Південна залізниця» не хоче ремонтувати міст… А ось чи планує вона цей ремонт і коли? Про це ми запитали керівництво залізниці, проте офіційної відповіді поки що не отримали. До речі, у запиті ми поставили й питання Олександра: хто й коли востаннє робив висновок, чи придатний міст до експлуатації і чи безпечний він для людей?
Може, на пішохідну доріжку впав метеорит?..
А де ж наші гроші, пане Президент?
Міська влада звернулася до народного депутата Юрія Шаповалова з проханням посприяти: нагадати Президенту про новий міст. «Влада Кременчука сподівається, що роботи із проектування та будівництва мостового переходу цього року також увійдуть до переліку соціальних ініціатив Президента України», – йдеться у повідомленні прес-служби міськвиконкому. Юрій Шаповалов зазначив, що саме зараз він, як й інші мажоритарники, складає список невідкладних проблем, які існують у окрузі й потребують вирішення на державному рівні. Нардеп обіцяє обов’язково включити до цього списку й питання мосту.
Нагадаємо, рік тому, перебуваючи у Кременчуці, Віктор Янукович пообіцяв гроші на проектування мосту і заявив, що в 2013 році можна буде почати будівництво. Та із обіцяних 35 мільйонів на проект прийшло менше третини. А на будівництво мосту в Держбюджеті-2013 не передбачено ні копійки.
Кременчужани не вірять у те, що влада серйозно говорить про новий міст
– Черговий феєричний «бред». Тільки років через 10, коли обвалиться нинішній міст, почнеться будівництво нового. Раніше ніхто нічого не робитиме! Буде тільки розпил бабла на чергових проектах і традиційна передвиборча «мостобудівна» істерія. При будь-якій владі, – пише на сайті «Телеграфа» користувач з ніком «Контролер Реальності», коментуючи новини про міську владу, нардепа Шаповалова та соціальні ініціативи Президента.
З такою думкою погоджуються й інші користувачі сайту.
«d-x»:
– Підтримую Контролера на 100%. У них на дороги в Києві немає бабла, а на міст у якомусь Кременчуці – і поготів не буде. Заворушаться тільки коли міст обвалиться ....
Пан Ніхто:
– Бла-бла-бла... Проїхали... Швидше придумають авто, яке по воді буде їздити, ніж будівництво нового мосту почнуть ...
serik:
– Міська влада сподівається! Ха-ха-ха ... Сподівайтеся далі хлопці .... Робити щось треба, а не сподіватися!.. Який це за рахунком проект? Я думаю, це вже починається передвиборча кампанія президента, вже заговорили за міст! МИ НЕ ВІРИМО і не повіримо ніколи!!!
НА ЗАМІТКУ
Змусити ремонтувати міст можуть судові позови власників авто
Адвокат Олена Дмитриченко каже, що за стан будь-якої дороги несе відповідальність її власник. Тобто у даному випадку – Південна залізниця. Тож якщо ви розбили авто на ямі, можна відсудити принаймні матеріальні збитки. А якщо таких позовів до суду буде багато, то, напевне, власник дороги нарешті подбає про її стан – аби не бігати по судах та не платити гроші потерпілим.
– Відповідальність власника доріг за утримання їх у належному стані закріплена Законом України «Про дорожній рух» (ст. 9 та 24). Зокрема, п. 4 ст. 9 покладає на власників доріг обов’язок (за рішенням суду) компенсувати витрати власникам транспортних засобів, «якщо дорожньо-транспортні пригоди сталися з причин незадовільного експлуатаційного утримання автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів». Тож, якщо ви втрапили в яму та пошкодили авто, слід усе зафіксувати. Найкраще зробитки фотознімки, записати контакти свідків, які бачили, що сталося з вашою машиною. Потім викликайте ДАІ, аби оформити аварію на ямі як ДТП, в результаті якого власник автомобіля поніс збиток. Зверніть увагу: у протоколі повинен бути деталізований опис дорожнього полотна, тип дороги, суха вона або мокра, наявність льоду, і особливо – дані про яму та її розмір.
Потім, аби визначити суму збитків, потрібно замовити товарознавчу експертизу. Збирайте всі чеки на витрати, щоб потім включити їх у суму позовних вимог, – радить адвокат.
У Києві автомобіліст відсудив
37 тисяч гривень на ремонт авто
Киянин домігся від «Укравтодору» через суд виплати 37 тисяч гривень за пошкоджену на вибоїнах машину Honda, пише газета «Сегодня». Боротися довелося довго – аварія на шосе сталася ще в 2010 році, але судове рішення винесли недавно.
Інший мешканець столиці відсудив 25 тисяч гривень за те, що люк на дорозі суттєво пошкодив йому днище фургона. Комунальники довго опиралися – подали апеляцію, але суд залишив рішення на користь потерпілого.
Отже, приклади доводять, що судові справи з власниками доріг довгі, але цілком реальні. Тож маємо шанс поборотися за свої авто та безпечний міст. Інакше залишається тільки «сподіватися»…
Чому так погано тримається асфальт на мосту?
Гарантійний термін на капітальний ремонт мосту, який «Укрзалізниця» робила в 2007 році, спливе аж в 2017-му. Принаймні, коли його відкривали після ремонту, посадові особи фірми «Талєкріс», яка повністю відповідала за весь цикл робіт, говорили про гарантію на 10 років. Та вже навесні 2008 року почали з’являтися перші ями. Згодом Валерій Киреєв, директор ШРБУ, яке ремонтувало дорожнє покриття, пояснив «Телеграфу», що гарантія на асфальт – усього один рік. Асфальт на мосту, за словами пана Киреєва, міг би протриматися й довше, якби «Укрзалізниця» не економила на ремонті: треба було знімати увесь шар покриття (асфальт і «подушку») – це 18-22 см від асфальтобетону до плити. Потім робити гідроізоляцію, підсипку і вкладати два шари асфальтобетону. Натомість знімали покриття товщиною всього вісім сантиметрів.
«Яким би не був асфальт зверху, він «сяде», якщо дорога не має твердого покриття, як на мосту, звідки не виймали стару «начинку», – Валерій Киреєв, для «Телеграфа», 2009 рік.
"Кременчугкий ТелеграфЪ", №8 от 21 февраля 2013 года
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.