Бензинова криза досягла свого апогею. Уряд обіцяє нормалізувати ситуацію і каже, що пальне з'явиться за два-три тижні. Проте прогнозувати, за якою ціною, наразі не береться ніхто.
В багатьох регіонах України зник 95-й бензин. А на заправках, аби не давати приводу говорити про дефіцит пального, його почали продавати лише за безготівковий розрахунок. На щастя, в Кременчуці ситуація з пальним не була такою критичною. Бензин А-95 можна було придбати на більшості заправок, хоча такі на яких 95-й бензин не продавали, або ж його продавали лише за безготівковим розрахунком, були.
Причиною кризи експерти та економісти називають ручні методи управління ринком нафтопродуктів, тобто штучне обмеження цін на бензин і дизельне пальне. Хто ж працюватиме собі у збиток, тим більше на тлі постійного зростання ціни на нафту?
Тим часом прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко дорікнула Росії у тому, що вона перестала поставляти нафту в Україну. Щоправда, звинувачення стосувалися не Росії, як держави, а лише великих російських нафтопереробників і нафтотрейдерів. 'Я хочу, щоб ви знали, 7-11 травня Росія припинила качати нафту на Кременчуцький завод, хоча ця нафта законтрактована', - сказала прем'єрка. Росіяни, у свою чергу, звинувачують пані Тимошенко у некомпетентності. “Через зупинку на ремонт низки українських НПЗ обсяги поставки нафти скоротилися і ми не можемо прокачувати нафту по краплі в день. Є технологічна норма. Ми збираємо протягом п'яти діб нафту в резервуарі, а потім прокачуємо. Потім знову збираємо... графік поставок визначається помісячно, і Україна отримує нафту в повному обсязі відповідно до підписаних угод”, - заявив віце-президент “Транснафти” Сергій Григорьєв.
З'ясувати ситуацію ми спробували на самій 'Укртатнафті'. Як повідомила прес-секретар “Укртатнафти” Марія Зубарєва, завод працює, нафта переробляється, одним словом, робиться все можливе, аби бензинової кризи не допустити. Однак одному Кременчуцькому НПЗ всю країну пальним не забезпечити, каже пані Марія. За її словами, на підприємстві чекають, коли ціна на пальне буде регулюватися ринком. Тільки-но це станеться, криза зникне, хоча, не виключено, що і ціна на бензин після цього зміниться. Причини ж загальнодержавної кризи кременчуцькі нафтопереробники не коментують.
Керованою ситуацію на ринку нафтопродуктів вважає і міністр палива та енергетики Іван Плачков. Дефіціт високооктанового бензину в Україні він пояснює скороченням різниці в ціні на бензин марки А-95 та А-92 , а також перебоями у роботі трьох українських нафтопереробних заводів. Аби покращити ситуацію, Міністерство економіки затвердило наказ про нові ціни на нафтопродукти. Віднедавна бензин марки А-95 коштує 3 гривні 20 копійок. Ціна 92-го зросла трохи більше ніж на 1%. Вартість бензину А-80 залишили без змін. На 10 копійок зросла ціна на дизельне пальне.
Крім того, Верховна Рада скасувала імпортне мито та всі податки, крім ПДВ, на світлі нафтопродукти. За словами прем'єра Юлії Тимошенко, прийняття такого закону дає можливість найближчим часом збільшити частку імпортованих нафтопродуктів на українському ринку до 30% і таким чином стабілізувати ситуацію. 'Від моменту прийняття закону до надходження нафтопродуктів в Україну потрібно три тижні', - сказала вона.
До того ж уряд сподівається, що прийняття закону дозволить з 1 червня відмовитися від встановлення граничних цін на всі види пального на українському ринку і перейти до ринкового ціноутворення. Нафтопереробники натякають, що при цьому ціна на пальне зросте.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.