За квітень почали розраховуватися, та загалом перспективи – не втішні.
За офіційними даними статистики, боргів у підприємства нібито немає. Але насправді вони є. Чому адміністрація підприємства приховувала ці дані? Що нині обіцяє працівникам? І чи достовірні чутки про „консервацію” заводу? Усе це з‘ясовував «ТелеграфЪ».
Люди під час кризи особливо гостро реагують на будь-яку інформацію, що стосується їх самих та їхнього оточення. Так, інформація „КрАЗ відмовляється від капота” – про нові розробки автомобілебудування та автошоу – викликала бурю негативних емоцій на нашому сайті www.telegraf.in.ua
– Товариш Сазонов, з грудня 2008 року по серпень 2009 року завод не працює, крім керівництва. І ви вважаєте це стабільною роботою? Ви доскорочувалися до того, що на заводі залишилися люди передпенсійного та пенсійного віку, а молодь з вами працювати за копійки не хоче! Я б поставився до вас із розумінням, тому що в країні і на заводі криза, якби й ви отримували 200 грн, як і ми, і вам би їх не виплачували по три-чотири місяці. А так ви роз‘їжджаєте на дорогому джипі, а наші сім‘ї сидять голодні! Ваш відданий працівник!
Як видно, писали люди, зневірені у перспективах роботи і оплати за свою працю. Згодом у редакції пролунало й кілька телефонних дзвінків у такому дусі:
– Хіба ви сліпі? Чому „ТелеграфЪ не пише про те, що працівникам КрАЗу заборгували зарплату за три місяці? Коли нарешті заплатять?
За законом, міська влада має контролювати питання своєчасної виплати зарплати. Спеціальна комісія при виконкомі вимагає від керівників підприємств графіки погашення заборгованості. Якщо вони не виконується – матеріали передають у прокуратуру. Адже за невиплату зарплати передбачена кримінальна відповідальність керівників.
Проте холдингова компанія „АвтоКрАЗ” жодного разу не „спливала” у списку боржників! За статистикою – у них немає боргів, повідомили в управлінні праці та соцзахисту, куди надходять звіти підприємств. Один із чиновників виконкому сумно так розповів, що все одно проблему не вирішити на рівні керівництва міста. Бо ХК „АвтоКрАЗ” – приватна компанія і підконтрольна нардепу-бютівцю Жеваго.
Міський голова Микола Глухов дуже неохоче відповів на запитання про приховані борги КрАЗу:
– Я не можу відповідати за кожне підприємство, і тут слід задавати питання Сазонову. Ідеться про статистичну звітність. І кожен, хто її підписує, несе персональну відповідальність, і кримінальну в тому числі.
Не в курсі ситуації з боргами КрАЗу виявився і губернатор Валерій Асадчев, хоча пообіцяв розібратися.
21 липня вирушаємо на саме підприємство, щоб отримати офіційні коментарі. Біля прохідної бачимо працівників, що вишикувалися до банкомату.
– Зарплату за квітень почали давати. А коли хоч за травень ще дадуть – ніхто не каже, - пояснили біля каси.
– А аванс за квітень вам давали?
– Та яке там! Нам тепер раз на місяць платять, і то із затримками. Кажуть, що взагалі „законсервують” завод. У кінці місяця керівництво визначиться, – працівники КрАЗу не на жарт стурбовані.
З перших уст
Керівник КрАЗу звинувачує у боргах державу. Але обіцяє не „консервувати” завод
Сергій САЗОНОВ, генеральний директор ХК „АвтоКрАЗ”:
- Ми плануємо завершити на цьому тижні виплату зарплати за квітень. Залишилося кілька підрозділів, які її не отримали. Травневу зарплату почнемо платити одразу після квітневої. У зв‘язку з тим, що заборгованість існує, ми будемо гасити її не у звичайному режимі „аванс-зарплата”, а тоді, коли отримуватимемо кошти.
- Ваші борги не фігурували у звітах. Чому інформація приховується?
- Інформація не приховується. Боргів не було, вони тільки-но почали накопичуватися із кінця травня. Одна з причин цього – кошти за автомобілі, які виготував завод на замовлення держави, своєчасно не були повернені з бюджету. На сьогодні борги Міністерства з надзвичайних ситуацій складають майже 12 мільйонів гривень. А борг за травень по зарплаті – понад три мільйони. Ми говоримо правду працівникам. А вона – у тому, що держава кинула напризволяще промисловість та автомобілебудування.
- Ходять чутки про те, що завод взагалі „законсервують” на період кризи. Чи так це?
- Про консервацію підприємства жодного разу мова не йшла.
- Чи буде працювати головний конвеєр КрАЗу?
- Плануємо запустити його у серпні – організувати роботу по два дні на тиждень. Зараз на підприємстві працюють окремі підрозділи.
- Яка частина працівників зараз зайнята роботою?
- Близько тисячі із загальної кількості п‘яти із половиною тисяч.
- Ваші працівники кажуть, що їх відправляють у відпустки за свій рахунок. Але ж це суперечить законам про працю.
- Як можна людину примусити написати таку заяву, якщо вона не хоче? Людина може погодитися з аргументами керівництва. Ми роз‘яснюємо ситуацію і пропонуємо людям іти у відпустки за свій рахунок на 15 днів.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.