В Україні запрацював електронний кабінет перевізника. Про це повідомив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян під час презентації нового електронного сервісу, яка відбулась 30 серпня 2018 року.
У заході також взяв участь голова Державного агентства з питань електронного урядування Олександр Риженко, виконуючий обов’язки голови Державної служби України з безпеки на транспорті В'ячеслав Дідківський, директорка Місії USAID в Україні, Білорусі та Молдові Сюзан Косінскі Фрітц, керівниця програм Посольства Великої Британії в Україні Фіона Коглан та керівник напряму електронних послуг проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах (TAPAS)» Данило Молчанов.
Електронний кабінет перевізника доступний на сайті e-services.dsbt.gov.ua, а також – на Урядовому порталі kmu.gov.ua у розділі «Електронні послуги».
«Ми реалізуємо ініціативи, які зменшують роль чиновника при взаємодії бізнесу і держави: переводимо послуги в електронний формат, створюємо зручні сервіси, якими зможе користуватися і бізнес, і громадяни. Кабінет перевізника буде єдиною точкою доступу для всіх підприємців, які працюють на ринку перевезень, до адміністративних послуг Укртрансбезпеки в електронній формі та виключить особисте спілкування представника перевізника з чиновниками», – наголосив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
У межах Електронного кабінету перевізника доступно п’ять електронних послуг. Так, завдяки е-Кабінету вантажні та пасажирські автоперевізники зможуть отримувати, розширювати, звужувати та анулювати ліцензії онлайн. Окрім того, за допомогою сервісу перевізники зможуть оперативно повідомляти про зміну своїх даних: персонал, транспорт, матеріально-технічну базу.
«Електронний кабінет перевізника – онлайн-сервіс, який дозволяє отримати ліцензію перевізника в електронній формі, а також самостійно керувати змінами в ліцензійному профілі (додавання/виключення автомобілів чи персоналу з переліку, наприклад). Тобто, те, що раніше потребувало подачі цілої купи документів і фізичної присутності, сьогодні можна робити самостійно, не виходячи з дому або офісу», - зазначив Володимир Омелян.
Окрім електронних послуг, Електронний кабінет перевізника також містить інформацію про самого перевізника, наявність та строк дії ліцензій, транспортні засоби, маршрути, наявні дозволи та штрафи, накладені інспекторами Укртрансбезпеки тощо.
Доступ перевізників до їх Електронного кабінету здійснюватиметься за допомогою електронного цифрового підпису.
Разом із запуском послуги е-Кабінету стають відкритими дані Реєстру перевізників, який веде Укртрансбезпека. Відтепер кожен громадянин, ввівши номер автомобіля, ЄДРПОУ чи ІПН власника, зможе дізнатися точну назву та контактні дані перевізника, а також наявність, тип та строк дії його ліцензії. Така можливість зробить подорожі пасажирів безпечнішими, захистивши від ризику обрати перевізника, у якого відсутня відповідна ліцензія.
Електронний кабінет перевізника буде надалі доповнений новими можливостями. Зокрема, згодом стане доступним онлайн-оформлення дозволів, а також – внесення плати за ліцензії та оплата штрафів. До того ж, розробники налагодять взаємодію Реєстру перевізників ще з двома державними реєстрами – Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань і Єдиним державним реєстром МВС України щодо транспортних засобів та їх власників.
Онлайн-сервіс створений у співпраці Міністерства інфраструктури, Групи підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури, Державного агентства з питань електронного урядування та Державної служби України з безпеки на транспорті, а також за підтримки проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах»/TAPAS і Фонду Східна Європа, покликаний спростити автоперевізникам отримання послуг від органу ліцензування, мінімізувати корупцію у цій сфері та підвищити безпеку пасажирських перевезень.