“Ще пару тижнів тому повний бак п’ятого (60 літрів А-95) обходився мені на 15 гривень дешевше, ніж зараз, а це на дорогу у Київ, туди і назад, - розповідає Сергій, автолюбитель. – Та нічого, я вже до цих весняних бензинових лихоманок звик. Цьому підвищенню не здивувався і не обурювався. Мій батько взагалі ще на початку березня кілька каністр про запас у гараж поставив. Йому, може, й вистачить – з дачі на дачу, - а з моїм кілометражем робити такі запаси немає сенсу”.
Копійки на літрі дають десятки гривень, коли заправляєш бак. Зараз А-95 підскочив до 3.15 грн./л., А-92 – перевищує 2,95 грн./л., а низькооктанове пальне подорожчало до 2,85 грн./л.
Експерти стверджують, що у квітні подорожчання набере обертів, і серед причин називають податкову політику держави, ріст цін на нафту і сезонне підвищення попиту на пальне.
Сергій Куюн, виконавчий директор консалтингової компанії UPECO, прогнозує, що квітневе подорожчання сягне 30 коп./л.: “Нафта подорожчала на 20%, якщо у березні українські нафтопереробники отримували сировину за 240-250$/т., то у квітні – за 295-300$/т. Окрім цього уряд запропонував ввести нову методику обчислення ставок акцизного збору на нафтопродукти. Якщо зараз ставки акцизу уніфіковані: 60 євро/т. на всі марки бензину і 30 євро/т. на дизпальне, то зараз пропонується знімати акциз в 20% від ціни реалізації бензину (але не менше 60 євро/т.) і 10% від дизпального (але не менше 30 євро/т.) Реально ж з урахуванням підвищення оптової ціни на нафтопродукти акциз з відпускної ціни сягне 80 євро/т. – з бензину і 36 євро/т. – з дизпального. Збільшення податків автоматично ляже на роздрібні ціни”.
Ще один негативний фактор – Росія з першого квітня збільшила експортне мито на нафту з 83$/т. до рекордних 102,6$/т.
Торговий дім “Укртатнафта” ввічливо рекомендував “Телеграфу” звернутися за роз’ясненнями до виробника.
“Чомусь вважають, що переробники нафти від цього (подорожчання) виграють, хоча в реальності найчастіше навпаки, - коментує ситуацію служба голови правління АТ “Укртатнафта” Сергія Глушка, - адже ми купуємо нафту за власні кошти і практично за світовими розцінками. На рості цін виграють контрабандисти і так звані “бодяжники”, а програє споживач, який в результаті купує неякісний продукт ”. Місцеві нафтовики не виключають можливості подальшого росту цін на пальне. За їхніми словами, подорожчання буде плавним, повільним, а не стрімким.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.