Раніше українські діти могли навчатися на індивідуальній формі виключно за наявності поважних причин. Але з початку цього навчального року батьки школярів можуть скористатися всіма видами індивідуальної форми навчання – сімейною (домашньою) освітою, екстернатом або педагогічним патронажем. Таке рішення дозволить врахувати потреби кожної окремої дитини. Про це йдеться у Положенні про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти.
Відтепер батьки мають можливість обирати спосіб та форму навчання своєї дитини, орієнтуючись на її потреби та хист. Вони також зможуть брати участь у формуванні навчального плану або програми розвитку, якщо йдеться про дитину з особливими освітніми потребами.
До цього дозвіл на індивідуальне навчання обов’язково надавало місцеве управління освіти. Тепер зарахування чи переведення учня на будь-яку з індивідуальних форм не потребує додаткового погодження.
Індивідуальне навчання має три різні форми:
Навчатися за сімейною (домашньою) формою зможуть учні, чиї батьки бажають і готові самостійно організовувати освітній процес в домашніх умовах. Разом з тим учень має бути зарахованим до певного закладу, який відслідковуватиме його прогрес у навчанні. Батьки також мають написати заяву щодо навчання дитини за сімейною формою.
Дитина повинна не відставати від однолітків, а її знання - відповідати бодай рівню держстандарту. Для цього учні проходитимуть оцінювання 4 рази на рік, зокрема, складатимуть підсумковий контроль. У випадку поганих результатів педагогічна рада може:
Водночас сумлінним батькам, які дійсно хочуть дати дітям кращу освіту, школа всіляко сприятиме для організації процесу навчання. Так, вони отримуватимуть консультації та допомогу вчителів, їм допоможуть скласти індивідуальний навчальний план дитини, нададуть підручники та рекомендації щодо подальшого навчання.
Для зарахування на екстернат учень має подати заяву та документ, що підтверджує підставу для переведення. Серед поважних причин – неможливість відвідувати заняття у школі чи скласти річне оцінювання. Екстернат, зокрема, орієнтований на учнів, які опанували або можуть опанувати один чи декілька предметів, класів чи навіть рівнів освіти швидше своїх однолітків.
Педагогічний патронаж передбачений для учнів, які за станом здоров’я не можуть відвідувати школу щодня, перебувають на стаціонарному лікуванні або потребують навчання біля лікарняного ліжка. Також він пристосований до потреб учнів, що здобувають початкову та базову освіту у школах сільської місцевості, в яких через малу кількість дітей (менше 5 учнів на клас) не може бути організоване навчання у закладі.
Педагогічний патронаж передбачає індивідуальний супровід вчителя для конкретного учня. Водночас велика увага приділяється самостійному опрацюванню матеріалу дитиною. За такого навчання важливим є партнерство між учнем, вчителем та батьками, адже вони мають спільно визначити інтенсивність та результативність навчання.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.