У проєкті взяли участь 26 шкіл з 23 областей, якщо він стане успішним, з наступного року його будуть втілювати у всіх школах України
В Україні стартував пілотний проєкт по впровадженню в школах системи соціально-емоційного та етичного навчання (СЕЕН або SEE Learning). Його суть у тому, аби розвивати у дітей м'які навички* та створювати у школах атмосферу дружності та парнерства між учнями та вчителями. Проєкт має змінити атмосферу у школах та відношення учнів до вчителів, навчання, один до одного та до самих себе.
В програмі беруть участь 26 шкіл з 23 областей України, від початку на участь подали заявки 128 середніх навчальних закладів. Також до цього пілотного проєкту потрапила одна зі шкіл Полтавщини — Трудолюбівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Ініціатори проєкту в Україні EdCamp Ukraine визначають СЕЕН як програму, яка сприяє розвитку базових людських цінностей, системному й критичному мисленню, зосередженню уваги, запобіганню стресу й стійкості до нього, співпереживанню до себе й інших. Розробники ж кажуть, що СЕЕН базується на трьох вимірах знань та компетенцій: усвідомленість, залученість та співпереживання, які перетинаються між собою.
Доктор Брендан Озава де Сільва, один із розробників програми SEE Learning пояснює, що її створили, аби включити в освіту нові наукові дані про те, як працюють емоції, інтелект, розум людини.
За словами Озави де Сільви, у США вже багато років працює програма СЕН (соціально-емоційного навчання) — вона стала фундаментом для СЕЕН.
Програму соціально-емоційного та етичного навчання розробляли п’ять років на науковому фундаменті результатів СЕН, одночасно випробовуючи її елементи у 500 закладах освіти по всьому світі: у США, Індії, Бразилії, Великій Британії, Швеції, Швейцарії, Австралії та інших країнах. Після офіційної презентації програми у 2019 році настав час для комплексного дослідження ефективності СЕЕН. Україна разом з США та Колумбією стане частиною такого дослідження.
Представники обраних шкіл для проєкту СЕЕН вже пройшли тренінги з розробниками програми з американського Університету Еморі та українськими експертами-консультантами.
У останній день тренінгу до учасників приєдналася міністерка освіти та науки Ганна Новосад.
Міністерка також заявила: якщо результати пілоту будуть позитивні, МОН планує поширити СЕЕН на більшу кількість навчальних закладів вже наступного 2020 року.
Тож протягом року вчителі будуть займатися з дітьми за новими методиками. Результатом стане порівняння наприкінці року показників успішності, рівня булінгу, загального задоволення учнівства, отримання радості від навчання у школах з СЕЕН та у школах без неї. А вже наступного року долучитися до проєкту зможе будь-яка школа.
Згодом планується підписання договору між Міністерством освіти та науки, Університетом Еморі та ініціаторами проєкту в Україні EdCamp Ukraine про впровадження СЕЕН на загальнонаціональному рівні.
Зараз вже готові навчальні програми для початкової та середньої школ, розробляється програма для старшої школи.
Наступного року EdCamp Ukraine та Університет Еморі обіцяють оприлюднити базовий онлайн-курс з СЕЕН та надати вільний доступ до всіх методичних матеріалів, підготувати програми для старшої школи та навіть для ВНЗ та батьків, які хочуть використовувати СЕЕН у домашньому навчанні. Допомагати у розробці будуть не тільки американські, але й українські науковці та педагоги-практики.
*М'які навички — це збірний термін, який посилається на безліч варіантів поведінки, що допомагають людям в роботі, зокрема командній, а також успішно соціалізуватися.
До м'яких (соціальних) навичок відносять комунікативні здібності, мовні навички, особисті звички, здатність до співпереживання, управління часом, уміння працювати у команді, вміння переконувати, знаходити підхід до людей, лідирувати, ведення переговорних процесів, креативність тощо.
Науковці зазначають, що у сучасному світі 80% досягнень у кар'єрі визначаються м'якими навичками та лише 20% — твердими навичками, такими як освіта, досвід роботи.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.