Міністерство освіти та науки на основі рекомендацій Державної служби надзвичайних ситуацій розробило алгоритм дій
Міністерство освіти та науки на основі рекомендацій Державної служби надзвичайних ситуацій розробило алгоритм дій для вчителів у разі увімкнення сигналу повітряної тривоги під час занять.
У закладах освіти мають бути проведені попередні заходи з підготовки всіх учасників освітнього процесу, а саме:
- ознайомлення з місцем розташування укриттів, правилами поведінки під час переміщення до укриття та перебування в ньому;
- обговорення необхідних речей, які учасники освітнього процесу повинні взяти із собою в укриття;
- розподіл учасників освітнього процесу в укриттях із урахуванням місткості та розташування;
- встановлення покажчиків напрямку руху до укриттів для швидкого та безпечного переміщення.
Почувши сирену, учні у супроводі вчителя або іншої відповідальної особи мають йти в укриття. Ця ж людина після завершення небезпеки та оголошення відміни повітряної тривоги організує повернення школярів на уроки, а також перевірятиме наявність учнів в укритті та у приміщеннях закладу освіти після завершення небезпеки.
У випадку сигналу небезпеки:
- Відповідальна особа вмикає систему оповіщення закладу.
- Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
- Необхідно організувати пересування двома колонами в класі та швидко залишити кабінет.
- Для супроводу початкових класів можуть бути залучені помічники.
- Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
- Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учнів та працівників, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
- Учні, які знаходяться на подвір'ї, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття.
- Усередині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти школярам швидко та спокійно зайняти місця.
- Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб усі учні виходили з укриттів колонами або групами.
- Під час переміщення до сховищ необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
Якщо у школі немає власного укриття, дорога до найближчого сховища не може займати більше 10 хвилин.