«Програма обміну для майбутніх лідерів» (FLEX) – це програма культурного обміну, якою займається Бюро у справах освіти та культури Державного департаменту США і реалізує в Україні організація “American Councils” за підримки Міністерства освіти і науки України. Як повідомили “Телеграфу” в American Councils, в 1992 році для налагодження стосунків з новими незалежними державами колишнього Радянського Союзу, Конгрес США затвердив “Акт на підтримку свободи”, який передбачав велику програму обмінів для учнів середньої школи з проживанням у США строком на один рік. Програмою фінансуються затрати на переїзд і надається стипендія на період навчання в американській середній школі. Діти їдуть в Америку як рівноправні члени американської приймаючої сім’ї. Організатори програми впевнені, що форма молодіжних контактів є унікальним засобом, за допомогою якого молодь пізнає іншу країну та її культуру. Діти живуть у різних штатах: від Каліфорнії та Флориди до Вермонту і штату Вашінгтон.
Опинившись без звичної батьківської турботи, діти спочатку відчувають неспокій, перебувають у стані розгубленості, але дуже швидко адаптуються. Вони вчаться покладатися тільки на себе. До того ж, як правило, вони декілька місяців освоюють учбову термінологію і шкільний розпорядок – школи України та США багато в чому різняться. У старшій американській школі навчаються тільки підлітки з 9-го по 12-й клас. Їм пропонується більша кількість предметів – окрім певного переліку обов’язкових дисциплін, учень може обрати для себе ще додаткові, такі як музика, скульптура, драма, живопис тощо. Окрім того, учні одного і того ж класу можуть вивчати кожен предмет на різних рівнях. Найбільш здібні займаються у групі “обдарованих і талановитих” чи навчаються в спеціальній групі “просунутих”, де йде підготовка до вступу в університет.
Школярі, які проходять конкурсний відбір на навчання за даною програмою, після її завершення мають повернутися на батьківщину – це обов’язкова вимога.
Програма FLEX 2006 –2007
Конкурс для участі в програмі розпочнеться вже в листопаді цього року. У ньому мають право брати участь школярі, які народилися в період з 1 січня 1990 року по 15 липня 1991 року. Окремо від загальної групи відбір проходитимуть діти з обмеженими фізичними можливостями, які народилися в період з 15 березня 1988 року до 15 липня 1991 року.
Конкурс відбуватиметься у три тури. Перший тур – це невеликий письмовий тест на знання англійської мови. Його результати переважно відомі в день його проведення.
Через один-два дні відбудеться другий тур. Його учасники складатимуть стандартизований тест з англійської мови. Він складатиметься з аудіювання та письмових відповідей на запитання. Учасники також напишуть два невеликі есе. Всі матеріали цього туру надсилаються у Вашінгтон для оцінювання незалежною комісією.
Незадовго до третього туру співробітники організації Американської ради з міжнародної освіти проведуть зустрічі з дітьми, що отримали допуск до третього туру, та їх батьками. Працівники American Councils більш детально розповідатимуть їм про саму програму та пояснюватимуть, які витрати покриває програма. Учасники отримують анкету, яку необхідно заповнити упродовж двох тижнів. Третій тур, як правило, відбувається через три-шість тижнів після проведення другого. Діти пишуть два твори англійською мовою, беруть участь у роботі груп з п’яти-восьми учнів, а також кожен проходить індивідуальну співбесіду англійською та рідною мовами.
На заключному етапі конкурсу анкети розглядються незалежною комісією у Вашінгтоні. Фіналісти будуть визначені у квітні 2006 року. Вони вирушать до Сполучених Штатів Америки в серпні 2006 року, в Україну повернуться у травні-червні 2007 року.
Вимоги до конкурсантів 2005 року:
• Дата народження з 01.01.1990 по 15.07.1991.
• Навчання в 9 або 10 класі школи.
• Досконале володіння англійською мовою.
• Українське громадянство.
• Конкурсант не був у США більше трьох місяців упродовж останніх п’яти років. Для участі в конкурсі необхідно мати:
• Оригінал свідоцтва про народження.
• Фотокартку 3x4 (2005 року).
• ручку.
Тестування школярів, які живуть у Полтавській області, відбудеться в Полтаві 12 листопада 2005 року о 10 годині за адресою: вулиця Алмазна, 1, в актовому залі школи №29.
Система швейцарської освіти відома у всьому світі, а тому навчатися в швейцарській школі престижно. Всі державні школи відкриті для детей-іноземців, які тривалий час проживають у країні. До послуг решти – близько 250 приватних шкіл-пансіонів. Більшість з них розташовані в горах і схожі на санаторії: п’ятиразове харчування, індивідуальне піклування про кожну дитину і багато спорту.
У системі середньої освіти найнасиченішою є федеральна програма швейцарської освітньої школи - коротко Maturа. Залежно від напрямку освіти, вона поділяється на п’ять типів – від А до Е. Учбовий план по кожному з них складається з 12 предметів: три базових, сім обов’язкових і два спеціальних предмети, залежно від типу програми. Школярі-іноземці після її закінчення можуть здобути вищу освіту в швейцарських вузах за символічну плату.
Майже у всіх школах існують ще іноземні відділення. Діти можуть навчатися за англійською, французькою, німецькою чи італійською програмою, а також за універсальною міжнародною програмою International Baccalaureate IB. Вибір залежить від того, в якій країні дитина навчатиметься далі.
Рік навчання в найкращих швейцарських школах коштує $50.000 і більше. Але за бажанням можна знайти невелику сімейну школу з цінами на зразок англійських.
Система британської освіти складалася століттями. Перш за все – традиція, а тому в сучасному світі їй немає рівних.
Сучасна система освіти в Британії складається з чотирьох ступенів: початкової (Elementary school), середньої (Secondary School), так званої подальшої (Further Education) і вищої освіти (Higher Education).
З 13 до 16 років підлітки проходять етап середньої освіти. Система середньої освіти в Об’єднаному Королівстві дуже відрізняється від української. Вона поєднує в собі індивідуальність у виборі предметів і колективність у їх вивченні. Немає звичних класів. Кожен школяр навчається за індивідуальним планом. І в приватній, і в державній школі випускні іспити складають за єдиною системою. Склавши їх, школярі отримують сертифікат про середню освіту GCSE (General Certificate of Secondary Education). Він дає право розпочати трудову діяльність, але для вступу до вищого навчального закладу його ще недостатньо. Учні з інших країн складають іспити на сертифікат IGCSE (International General Certificate of Secondary Education, міжнародний сертифікат про середню освіту). Для того, щоб отримати свідоцтво про середню освіту просунутого ступеню, з яким можна без іспитів вступити не тільки до британських університетів, треба додатково провчитися два роки у 12-му й 13-му класах.
Кременчуцькі школярі вже мають досвід участі в освітній програмі “Акт у підтримку свободи – Програма обміну майбутніх лідерів”. Цього року учні школи №10 братимуть участь у конкурсі вже втринадцяте. Подробицями з “Телеграфом” ділиться директор кременчуцької спеціалізованої школи I-III ступенів №10 з поглибленим вивченням англійської мови Олена Кирпенко.
- Як давно ви берете участь у цій програмі обміну?
- Ми працюємо в програмі з 1993 року. За цей час у США побувало більше 20-ти учнів нашої школи. Діти намагаються потрапити до США не тому, що освіта там якась особлива чи престижна, а тому, що це певний позитивний досвід у плані вдосконалення англійської в живому спілкуванні з носіями мови.
- Як відбувається адаптація наших дітей до умов навчання в американській середній школі і життя в американській сім’ї?
- Як правило, діти потрапляють до сімей середнього достатку, що проживають у невеликих містах і, нерідко, на фермах. Діти проявляють себе якнайкраще, виявляють організованість і працелюбство – вони часто допомагають своїм “американським батькам” по гоподарству. Щодо школи, то наші діти там на голову вищі за американських школярів, і це не перебільшення, а особливості української системи освіти. Ми даємо різносторонні, глибокі знання, а там освіта, я б сказала, “щадяща”. Наприклад, наш учень Саша Шкурат у США брав участь в олімпіаді з історії Америки і посів призове місце, а Саша Місяць був найкращим з математики. Додому діти повертаються з різними нагородами і відзнаками. Але після повернення заліки і екзамени їм таки доводиться доскладати – діти привозять з США такі документи про освіту, які не зовсім підпадають під українські стандарти.
- Як складається доля наших юнаків та дівчат, які повернулися додому після участі в програмі?
- Із США діти повертаються з відмінним рівнем володіння мовою, впевненими у собі і самостійними. Як правило, вони стають студентами найкращих вітчизняних і закордонних вузів.
- Скільки батькам доведеться викласти грошей, щоб їхня дитина поїхала на навчання до США?
- Всі витрати покриваються за рахунок програми.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.