Із 13 липня проїзд у маршрутках Кременчука становить 2 грн 50 коп (хоча більшість перевізників перейде на нього з 15 липня). Після довгих перемовин влада, повіривши розрахункам підприємств-перевізників, таки затвердила їм новий тариф. Однак у тих цифрах є велика «біла пляма» – не враховується реальний пасажиропотік із його стоячими пасажирами.
Ця п'ятниця 13-го для багатьох буде дійсно не дуже добрим днем: у кременчуцьких маршрутках з цього дня підвищується вартість проїзду до 2,5 грн замість вже звичної «двушки». Для одних пасажирів додасться зайвий клопіт – копійчаний дріб'язок шукати, передавати, а для інших – це не зайві 72 гривні на місяць із сімейного бюджету. Така різниця між новою та старою сумою, яку витрачає сім'я з трьох кременчужан, якщо кожен щодня, крім неділі, двічі їздить маршруткою. Було 288 грн, а стане 360 грн.
Чому підняли?
«Бо довго просили», – це перша відповідь, котра одразу спадає на думку. Адже в розрахунках підприємств-перевізників ніхто з чиновників особливо і не копався. Головна вимога до них була одна: зробіть їх так, як вимагає урядова методика. Усе! Чому на маршруті 3Б всі автобуси раптом перейшли на дизельне паливо – навіть «ГАЗельки», а на 17-му, навпаки, – спринтери їздять на газу? І ці папери приймають? Але найголовніше те, що перевізники та чиновники навідсіч відмовляються бачити в салонах своїх автівок стоячих пасажирів. Ось везе собі 11-та маршрутка 18 пасажирів в один бік – і крапка. І нікого не хвилює те, що вона зранку та ввечері забивається, як консерва, мешканцями Першого Занасипу, котрі їдуть у центр, а потім удруге – мешканцями Молодіжного. Найпопулярніші маршрути (2, 3Б, 9, 11, 15, 17, 20) – усі нібито їздять без стоячих і перевозять 14-18 пасажирів у один бік. Якщо ж ввести до розрахунків стоячих «людей-невидимок» (бодай 10 пасажирів на рейс), то тариф на перевезення не дотягне й до 2 гривень. А нас просять викласти вже 2,5 грн. Звісно, на захист перевізників говорить те, що з початку 2011 року зросли ціни на пальне, матеріали, зросла зарплатня, але надані розрахунки не витримують критики. Шалені затрати окуплять «стояки».
Мерія лякає перевізників та обіцяє багато автобусів по 1,5 грн
Після того, як влада підвищила ціну на проїзд, вона вирішила полякати тих, кому зробила цю послугу.
– Ви пообіцяли мити салони й мікроавтобуси, – заявив начальник відділу транспорту мерії Володимир Кургаєв, – зупинятися тільки на зупинках, не возити стоячих пасажирів... ну, максимум два стоячих, я розумію. Ось і подивимося, як ви тримаєте слово.
На думку чиновника, якість обслуговування пасажирів у нас зараз залишається на рівні феодального ладу. Дійсно, якщо водії перестануть у години пік брати стоячих, то для більшості пасажирів настане темне середньовіччя – бігати від автобуса до автобуса, намагаючись потрапити до салону, або довше їхати у тролейбусі (за 1,25 грн), котрий перетвориться на звичайну забиту маршрутку, тільки велику. Всі ми бачили «флешмоби» від ДАІ, коли вони зупиняють майже всі маршрутки, і тоді водії не беруть стоячих. Пан Кургаєв пропонує зробити це «свято» щоденним.
Також влада обіцяє, що перевізники збільшать кількість автобусів, які працюють у так званому загальному режимі – по 1,5 грн. Це здається фантастикою – таких автобусів, відповідно до чинного законодавства, вже давно мало б бути набагато більше, і де вони? Чому з'являться саме зараз? Пан Кургаєв лякає перевізників тим, що з ними розриватимуть договори в разі невиконання вимог мерії, і до міста запрошуватимуть іногородніх бізнесменів. Ну, цим влада лякає їх уже давно, а до діла жодного разу ще не доходило.
РОЗРАХУНКИ ПІДПРИЄМСТВ-ПЕРЕВІЗНИКІВ, КОТРИМ ПОВІРИЛА МЕРІЯ
Документи для ознайомлення «Телеграфу» надали у мерії. Прізвища директорів підприємств у документах були заретушовані згідно із Законом «Про захист персональних даних».
№2 та №2-В
№3-А та №3-Б
№4
№9
№11
№ 13
№14
№15
№15-Б
№16
№16-Б
№17
№20
№28
№30
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.