Примусова інтелектуалізація: у громаді під Кременчуком батьків змушують ростити вундеркіндів

23.06.2017, 12:02 Переглядів: 19 554

Примусова інтелектуалізація: у громаді під Кременчуком батьків змушують ростити вундеркіндів

Передові навчальні технології як примусове благо

До редакції «Кременчуцького Телеграфа» звернулась мама майбутнього першокласника Інна. Її сім’я мешкає у Запсіллі, яке віднедавна відноситься до Омельницької об’єднаної громади. Власної школи у Запсіллі немає, тож Віталіку, як і іншим першачкам з його села, доведеться навчатися у сусідньому Омельнику разом з місцевими дітками. Нічого не віщувало біди, але на перших батьківських зборах майбутня вчителька презентувала батькам освітній проект «Інтелект України» у якому пропонувалося прийняти участь майбутньому 1-му класу…

 

Чим «Інтелект України» відрізняється від традиційної освітньої програми?

 

Зараз школярі України навчаються за трьома освітніми програмами: традиційна, педагогічна технологія «Росток» та науково-педагогічний проект «Інтелект України». Про першу батьки зазвичай знають, про інші – ні.

 

Згідно з інформацією, яка дається на офіційному сайті проекту, «Інтелект України» - це освітня програма, концепція виявлення, виховання й навчання обдарованих дітей. Розробила її команда харківських вчених на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І.В у 2006 році. З 2008 року велась дослідно-експериментальна робота, а у 2012 році ця система рекомендована Міністерством освіти і науки України до впровадження.

 

Основні положення:

 

1. Сутність проекту – не насичення поглибленими знаннями, а набуття навичок творчого мислення, роботи з інформацією, самооцінки та самоконтролю, розвитку позитивних якостей у дитини.

2. Наявність міжпредметних зв’язків, засобів наочності та відеоматеріалу. Наприклад, якщо на уроці читання дітки вивчають текст про соловейка, то урок «Я і Україна» буде зосереджений на темі видової приналежності птаха з використанням відео- та аудіоматеріалів.

3. В перелік предметів додатково до стандартного набору входять:

  • «Навчаємось разом» (діти вчаться працювати з інформацією, розвивають пам’ять);
  • «Еврика» (відбувається розвиток творчих, винахідницьких якостей та кмітливості).

4. Впродовж кожного уроку учні мають кілька музичних пауз з фізичними вправами і танцювальними рухами, роблять вправи для очей.

 

В «Інтелекті України», порівняно із традиційною системою, більше навчального часу надається на мови, математику та природознавство. А ось блокам технологій, фізичної культури і мистецтва приділяється менша увага.

 

Вчитель використовує інтерактивні методи навчання: передбачається велика кількість наочного матеріалу та практичних занять.

 

Чому ж не всім проект довподоби?

 

Так сталося, що мама майбутнього першачка – вчитель за освітою, а його бабуся – вчитель початкових класів у цій школі, якій від початку пропонували набирати «інтелектуальний» клас. Інна розповіла, що презентація проекту на перших зборах її зовсім не вразила:

 

- Слайди презентації розходилися зі словами вчительки, нас перевантажили інформацією, але проект мені зовсім не сподобався, - розповіла Інна. – Він розрахований на обдарованих дітей, що вже вміють добре читати і писати, а у нас в класі не всі дітки такі.

 

Відпочатку «Інтелект України» орієнтований на обдарованих дітей і до 2017 року, до класів, що навчаються за цією програмою, діток відбирали на основі конкурсу. У такому випадку всі діти в класі мали приблизно однаковий рівень знань та навичок. 31 березня 2017 року було затверджено «Концепцію Нової української школи», в якій наголошується на необхідності суворого дотримання норми забезпечення рівного доступу всіх дітей до якісної освіти. У зв’язку з цим науково-методичною радою Проекту прийнято рішення щодо відмови від конкурсного відбору при вступі в перші проектні класи, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України». Відповідно до «інтелектуального» класу набирають усіх, хто є.

 

- Там, згідно з програмою, дітки у першому класі мають уже володіти досить високою технікою читання, але їх не вчили такому у садочку, та й не мали вчити. Мені сама програма не подобається: уроки проходять у формі лекцій, тривають до години, безкінечні фізкультхвилинки. Я хочу, щоб мій син навчався за традиційною системою, але альтернативи нам не пропонують.

 

«Інтелект України» працює за спеціально розробленою програмою, яка передбачає наявність в учнів комплектів індивідуальних посібників. Спеціальні зошити та відеоматеріали – це добре. Але оплачувати матеріали доведеться батькам. Оплата навчального комплекту здійснюється на умовах 100% передоплати. Вартість його (орієнтовно 14 зошитів на друкованій основі, наочні матеріали, засоби ІКТ, тощо) становить 195 грн на місяць як для початкової, так і для основної школи в усіх регіонах України. Оплату здійснюють шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок відповідно до договору, укладеного батьками з видавництвом. Більше того, проект передбачає наявність у класі телевізора, і ці витрати теж лягають на плечі тат та мам.

 

Тут, щоправда, батькам омельницьких першокласників пощастило - 26 січня на виконавчому комітеті Омельницької територіальної об'єднаної громади було внесено зміни до бюджету і виділені кошти для придбання технічного забезпечення, про що говориться на сайті об'єднаної громади.

 

Крім матеріальної складової слід враховувати, що інтенсивність навчання за цією програмою вища, ніж при традиційному підході. Когось це влаштовує, когось, як Інну – категорично ні.

 

- На перших батьківських зборах я єдина з батьків, хто висловився проти, але мене не стали слухати, не дали висловити свою думку, - розповідає мама. - Я нікого не агітувала відмовлятися. Просто я не хочу, щоб моя дитина приймала участь у проекті, я ж маю право відмовитися.

 

Без варіантів

Розробники проекту запевняють, що проектний клас відкривають лише в тому випадку, коли всі батьки класу на батьківських зборах приймають рішення про доцільність навчання дітей за проектом «Інтелект України». А якщо в ході навчання батьки вирішують не купувати у подальшому зошити на друкованій основі, наочні матеріали, комп’ютерні диски та інші засоби навчання, то їм надається можливість перевести дитину до традиційного класу, що функціонує на паралелі, або до іншого загальноосвітнього навчального закладу.

 

- Справа в тому, що у класі всього 13 чоловік, тобто організувати два класи, проектний і звичайний — неможливо. В нашій громаді є також Рокитнянська школа, але і там теж першачків набирають до «Інтелект України», - скаржиться інна. - Є ще школа у Дмитрівці, але я не хочу, щоб моя дитина щоранку долала такий довгий шлях, я хвилюватимусь... У школі мені запропонували індивідуальне навчання, але лишати сина спілкування з однолітками мені б теж не хотілося.

 

На наступних батьківських зборах Інну підтримала ще одна запсільська мама першокласника, але адміністрація школи сприйняла їх небажання приймати участь у проекті в штики.

 

- Після того, як я відмовилась, до нашого садочку приходив шкільний психолог, спостерігала за моїм сином, розпитувала про мою роботу, - ділиться Інна. - Педколектив тисне на мою маму, щоб приструнила мене. Ми з нею навіть довгий час не спілкувалися через це. По школі ходять чутки, що моя двоюрідна сестра, завідувачка дитсадка, не відповідає посаді, бо не всі діти вміють читати. Кажуть, що я відмовляюся через мої особисті образи на школу, але це не так! Я переймаюсь, що цей проект все одно не можливо буде організувати в наших умовах. У приватній розмові, майбутній класний керівник мене запевнила, що у 1-му класі діти все одно навчатимуться як і раніше, що нічого не зміниться, але для чого тоді все це?

 

За словами Інни, усіх батьків у їхньому класі спонукали написати заяву про зарахування дитини до школи з приміткою про згоду брати участь у проекті.

 

- Вчителька обдзвонила усіх наших батьків і всім сказала, що вони останні, хто не написав таку заяву, а мені взагалі ніхто не телефонував, - продовжує мама майбутнього першокласника. - Я сама прийшла до школи, написала заяву звичайного зразка, її в мене прийняли без проблем. Коли я запитала, чи приймуть мою дитину, якщо я приведу його 1 вересня, мені сказали, що приймуть, але в «Інтелект». Я не знаю, що мені робити.
 

 

Вирішувати, у який клас віддати свого першачка, маєте лише Ви. Зважуйте усі «за» та «проти» та вибирайте оптимальний варіант.

 

P.S. Ми б дуже хотіли, щоб у матеріалі був коментар іншої сторони - школи або громади, але отримати його протягом кількох тижнів нам так і не вдалося. Класний керівник жодного разу не зняла трубки, директор школи відправила нас за коментарями до голови територіальної громади, а у секретаріаті громади на телефонні дзвінки також не відповіли. Якщо хтось з цих людей все ж схоче, щоб у статті з'явилась їх точка зору на цю ситуацію - ми з радістю її доповнимо. Телефони редакції: (099) 502-00-36, (068) 640-44-48.

Автор: Руслана Горгола Джерело фото: ocontroledamente.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх