Ціну на пасажирський вагон виробництва КВБЗ «Укрзалізниця» порівнює з Тверським вагонобудівним заводом у Росії
«Крюківський монополіст «задирає» ціни на пасажирські вагони для Укрзалізниці» - з таким заголовком вийшло повідомлення на офіційному порталі «Укрзалізниці».
У відомстві стверджують, що ПАТ КВБЗ, зловживаючи своїм монопольним становищем, за останні два роки підвищив ціни на вагони для Укрзалізниці на 65,4 %. В Укрзалізниці таке стрімке зростання вартості продукції виробника вважають економічно не обґрунтованим.
В «Укрзалізниці» порівнюють ціни на купейні пасажирські вагони спального типу (модель 61-779) відповідно до угод, укладених із заводом у попередні роки та нинішню пропозицію у системі ProZorro.
«Укрзалізниця» порівнює ціну на пасажирські вагони виробництва ПАТ КВБЗ з цінами Тверського вагонобудівного заводу (Росія), Так, за даними відомства, у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника складала понад 1 млн 70 тис доларів США, а, Тверський вагонобудівний завод у 2017 році продавав свої вагони РЖД за 825 тис дол. США, що на 30 % дешевше, ніж КВБЗ.
В «Укрзалізниці» підкреслють, що підтримка вітчизняного виробника є пріоритетним завданням для відомства.
Цінові претензії відомства спалахнули після оголошення ним тендеру на закупівлю пасажирських вагонів у травні 2018 року. За його умовами, 22 червня якраз сплив термін поданні пропозицій.
Очікувана вартість закупівлі – 1 млрд 520,6 млн грн. Усього заплановано купити 54 пасажирські вагони різних типів.
Закупівля проводиться чотирма лотами:
Аукціон має відбутися 30 липня, зараз триває прекваліфікація учасників, тож офіційно у ProZorro тендерні пропозиції учасників стосовно ціни не розкривалися.
Крім ПАТ КВБЗ, який є єдиним вітчизняним виробником пасажирських вагонів, на тендер подало пропозиції ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» з юридичною адресою у місті Дніпро. Відповідно до публічної довідки, ТОВ ХВЗ має 136 чоловік персоналу, із них 50 чоловік робітників. Йдеться про вагонозбірний цех. Країна походження товару (вузлів пасажирських вагонів), який збираються складати на ТОВ ХВЗ, у тендерній документації не простежується.
Довідково: з початку 2018 року ПАТ КВБЗ не зробив жодного пасажирського вагона, єдиним замовником на цю продукцію виступає «Укрзалізниця», яка лише у травні оголосила тендер.
Наразі Крюківський вагонзавод поки що не відповів на цінові претензії «Укрзалізниці».
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.