Така сума передбачена Програмою капітальніх ремонтів, реконструкції та переоснащення житлового фонду на 2018 рік. У Програмі немає головного – переліку будинків, яким пощастить та критеріїв, за якими міська влада виділятиме гроші на приватну власність
На останній сесії міськради у серпні депутати ухвалили Програму капітальніх ремонтів, реконструкції та переоснащення житлового фонду на 2018 рік. Йдеться про так звані будинки «імені комунальної форми власності», у яких не створені ОСББ і які формально знаходяться на балансі КГЖЕП «Автозаводське».
Відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирних будинках», наразі такі будинки є власністю приватних власників квартир, і ці люди є співвласниками багатоквартирних будинків. І саме на співвласників покладаються капітальні ремонти у цих будинках: бюджет не зобов'язаний фінансувати капремонти, бо, по суті, багатоквартирні будинки — приватна власність самих мешканців, а не комунальна. Хоча закон не забороняє ухвалювати місцеві програми та виділяти гроші на капремонти житла.
Найменування робіт |
Обсяги фінансування Програми, тис грн |
Капітальний ремонт житлового фонду |
9 105,000 |
Реконструкція та технічне переоснащення житлового фонду |
13 650,000 |
Поточний ремонт житлового фонду |
3 007,800 |
Департамент ЖКГ, який готував програму, пояснює необхідність підтримки з бюджету тим, що житловий фонд у зношеному стані.
Здавалося б – добре, бюджет взявся фінансувати те, що не фінансував роками. Але давайте подивимося на Програму з точки зору господарів. Не всі мешкають у багатоквратирних будинках «імені комунальної форми власності» - є влкасники приватних будинків, яким ніхто й ніколи не виділяє й не виділить гроші на капремонт. Але чим одинокі пенсіонери, які не можуть полагодити дах приватного будинку гірші за пенсіонерів, що мешкають у житлі «імені комунальної форми власності»? І чому ці пенсіонери мають за рахунок своїх податків забезпечувати капремонти сусідам?
Є ще мешканці ОСББ – активні люди, які беруть на себе відповідальність за стан свого житла. Так, існує й бюджетна Програма підтримки ОСББ – от тільки з тією різницею, що для мешканців такого житла передбачене співфінансування: частину коштів на капремонти дає бюджет, частину – самі мешканці.
Такий самий механізм був раніше передбачений і для житла «імені комунальної форми власності». Та на одній із сесій співфінансування для мешканців таких будинків скасували, мотивуючи це тим, що бідні люди не здатні платити. Але в ОСББ теж є бідні люди, але їх ніхто не звільняв від участі у капремонтах. Максимум, на що можуть претендувати ОСББ – це 70% від вартості капремонту, але не більше 200 тис грн.
Відтак Програма капремонтів ставить у нерівні умови бідних людей з приватних будинків, з ОСББ і будинків «імені комунальної форми власності». І культивує небажання створювати ОСББ та брати на себе відповідальність за стан будинку.
А тепер — найцікавіше. Перелік завдань та заходів Програми містить лише перелік робіт з капітальних та поточних ремонтів. Він не містить списку будинків, яким «перепадуть» бюджетні гроші. Додатку до Програми зі списком теж немає.
Критеріїв фінансування капремонтів (чи то будинок ветхий, чи то йому багато років, чи то відсоток зношеності конструктивних елементів) - теж немає. Зауважимо, що доцільно було б у Програмі одним із критеріїв прописати створення ОСББ - заохочувати людей таким чином брати на себе відповідальність у подальшому за стан житла. Але цього, на жаль, у Програмі немає.
А це означає, що департамент ЖКГ складатиме титульні списки капремонтів на свій розсуд. А це – передумови для корупції, передусім політичної. Напередодні виборів депутати протискатимуть у фінансування Програми будинки на своїх округах – замість того, щоб чесно та прозоро розподіляти гроші платників податків.
Або ще краще: непрозорий розподіл ресурсів програми — можливіть підгодовувати ті будинки, які правильно голосують (адже не секрет, що у Кременчуці діє «фіолетова» сітка).
І нарешті, ще одне. Зверніть увагу: у фінансування Програми закладені не лише капітальні, але й поточні ремонти. Але ж поточні ремонти і так входять у перелік послуг, які надають приватні керуючі компанії! За ті гроші, які платять кременчужани за управління житлом. І, нагадаємо, управителі нещодавно підвищили свої розцінки.
То чому ж платники податків мають платити двічі? І чому міська влада у такий спосіб надає привілеї приватним керуючим компаніям? Адже це – прямий шлях до корупції.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.