Очільники «храмів науки» розповіли, чого не вистачає школам Кременчука
20 червня відбувся заключний другий етап відбору на заміщення вакантних посад директорів кременчуцьких шкіл. Жоден з 22 представлених закладів не залишився без керівника — конкурсна комісія узгодила кандидатури.
Засідання складалося з двох частин. Спочатку кожен кандидат мав представити 10-хвилинну презентацію — перспективний план розвитку свого навчального закладу. Наступним випробуванням стала співбесіда: члени конкурсної комісії задавали питання претендентам на посаду. Окрім постійних членів комісії, на засідання від кожної школи запросили одного представника від батьківського комітету та одного — від трудової громади закладу. Комісія мала виставити оцінки за виступи кожного учасника.
Переважна більшість керівників шкіл бажали продовжити термін роботи на посаді, а тому у презентаціях показали, чого їм вже вдалося досягти за час свого «правління». Ми наведемо вибірку досягнень, які найбільше привертали увагу.
Школа № 31:
- створили громадську організацію «Надпорозьке Українське Козацтво» та урочисто посвячують у козаки;
- є спортсекція тхеквондо;
- скоро з'являться гуртки бойового гопака та гончарства;
- коридори школи прикрашають художніми картинами.
Ліцей № 11:
- єдиний у місті заклад, для вступу у який треба проходити комп'ютерне тестування;
- є можливість вивчати китайську мову;
- в освітньому процесі використовують передові технології — Гугл-платформу (поки що у вигляді експерименту на трьох класах).
Ліцей №10:
- заклад входить в п'ятірку кращих шкіл Полтавщини;
- є мультимедійна аудиторія, яка дозволяє спілкуватися з учнями з різних країн (США, Великобританії, Індії, Шрі-Ланки та інших);
- уклали договір про наукову співпрацю з Київським національним університетом ім. Шевченка (зокрема, там педпрацівники школи зможуть проходити курси підвищення кваліфікації);
- співпраця з німецьким університетом Goethe Institut, у якому випускники ліцею проходять тестування, результати якого зараховуються як ЗНО;
- заклад відібрали серед 52 шкіл України для участі у проекті «Демократична школа».
Школа №19:
- створена перша на Полтавщині кімната духовності;
- активне впровадження інклюзивного навчання (наразі у школі вчиться 20 дітей з особливими потребами — найбільше у місті).
Школа № 29:
- повністю перейшли з російської мови викладання на українську;
- провели Інтернет майже у кожному класі;
- залишили 2 години на тиждень вивчення російської за проханням батьків.
Також під час виступів претенденти висвітлювали слабкі сторони та проблеми своїх закладів, розповідали, що треба змінити та покращити.
То чого ж найбільше потребують школи Кременчука?
Усі як один директори казали про те, що школи потребують оновлення матеріально-технічної бази. Оскільки розвиток технологій йде вперед, є необхідність закупівлі нових комп'ютерів, телевізорів, проведення бездротового Інтернету, покращення електромереж, аби можна було без проблем користуватися технологічними новинками.
Разом з тим виокремили й наступні потреби навчальних закладів:
- встановлення камер відеоспостереження;
- перекриття та утеплення даху;
- не вистачає протипожежної сигналізації та засобів пожежогасіння;
- нестача молодих спеціалістів, старіння кадрів;
- ремонт санвузлів, коридорів, підлоги;
- велика необхідність модернізації харчоблоків та їдалень, адже у багатьох закладах вони не відповідають стандартам;
- урізноманітнення гарячого харчування;
- комп'ютеризація роботи з батьками (наприклад, електронні щоденники успішності учнів);
- створення класів творчого розвитку дітей;
- заміна дверей, вікон, утеплення фасаду з метою енергозбереження;
- підготовка шкіл для потреб інклюзивної освіти (зокрема, будівництво пандусів);
- закупівля меблів, книжок;
- створення умов для розвитку спорту (наприклад, новий велосипедний центр для школи № 31, баскетбольний майданчик для ліцею №17);
- необхідність ремонту мереж водопостачання, каналізації, опалення;
- створення сучасних лабораторій з різних дисциплін, де школярі здобуватимуть практичні навички, та модернізація існуючих кабінетів;
- розробка привабливих веб-сайтів та просування шкіл у соціальних мережах для створення позитивного іміджу;
- у деяких школах є проблеми з парканами та асфальтом надворі.
Цікаво, що директори у своїх презентаціях висловлювати два підходи: одні просили фінансової допомоги з міського бюджету, а інші обіцяли, що намагатимуться знайти гроші самі, залучивши спонсорів. Що з цього вийде, покаже тільки час.
А наразі усі претенденти успішно пройшли конкурсний відбір, залишилася остання процедура — ухвалення кандидатів мером Віталієм Малецьким. Після цього з ними підпишуть трудові угоди на 6 років, і вони зможуть очолити свої заклади освіти.
Розкрилася й найбільша інтрига конкурсного відбору — ліцей №4 отримав нового керівника, який замінить у директорському кріслі Любов Михайлик.