Встановити паритетні акцизи на автогаз та бензини – так менеджмент «Укртатнафти» бачить соціальну справедливість
ПАТ «Укртатнафта», яку контролює мільярдер Ігор Коломойський, ініціює підвищення акцизу на зріджений (скраплений) газ. Інформацію, оприлюднену нещодавно у ЗМІ, підтвердив в.о. першого заступника голови правління ПАТ «Укртатнафта» Руслан Ляпка.
Свої пропозиції менеджмент компанії презентував у комітеті Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики на нараді з питань зміни акцизного податку на моторні палива (ми розмістили презентацію, де викладені аргументи «Укртатнафти»).
- Ми пропонуємо зробити паритетні акцизи на бензин та скраплений газ з метою дотримання соціальної справедливості. Якщо теплота згоряння стисненого газу - це 0,8 одиниць від бензину, тому й ставка акцизу на скраплений газ має бути 0,8 від ставки на бензину. Бензин ми пропонуємо здешевити, а ціну на скраплений газ підняти. При цьому не чіпати дизельне паливо, тому що дизель - це сільське господарство, промисловість. Бензином ми можемо забезпечити Україну хоч і на 100%. Але Україна тяжіє до цифри два мільйона тонн споживання скрапленого газу. Такий обсяг не здатні виробити українські виробники,- розповів Руслан Ляпка «Телеграфу».
- Але це схоже на монополізацію ринку: якщо «Укртатнафта» не можемо зробити стільки, як треба Україні, то нехай на автогазі не їздять?
- Підкреслюю: 70% автогазу російського. Для автогазу існує при цьому понижена ставка акцизу. Мільярди гривень, які недоотримує бюджет, надаючи преференції і тримаючи низьку ставку акцизу на скраплений газ, уходять в якості премії в Російську Федерацію, - наголосив Руслан Ляпка, зауваживши, що на автомобілістах підвищення ціни на автогаз суттєво не позначиться.
Якщо парламент погодиться на пропозиції «Укртатнафти», роздрібна ціна на автогаз на заправках підвищиться на 2,65 грн (із 11,2 грн до 13.85 грн), прогнозують в «Укртатнафті». Натомість, за цим же прогнозом, ціна на бензин А-92 має впасти 2,16 грн, на А-95 – на 2,23 грн.
- По суті, газ, який виробляється газовидобувними компаніями – продукт перегонки. У них немає таких етапів очищення, які проходить бензин на нафтопереробному заводі, - зазначає Руслан Ляпка. - У нас є паспорти скрапленого російського газу: вміст сірки у 15 разів вищий ніж у бензині, зокрема, у кременчуцькому бензині Євро 5.
А ось аргументи на користь підвищення акцизу на автогаз від Павла Овчаренка, голови правління ПАТ «Укртатнафта» в інтерв’ю enkor:
Мы ж не просто так поднимаем вопрос повышения акциза на газ и снижения на бензин. Мы в свое время инвестировали в то, чтобы нарастить выпуск бензина для страны. Инвестировали в эстакаду слива ВГО на 1,2 млн т в год, с казахами договорились о поставках.
Вы припоминаете, чтобы за последние 10 лет был дефицит бензина, в отличие от сжиженного газа? Мы считаем эти изменения крайне негативными: нельзя радикально уменьшить производство бензина.
Мы с новой силой будем просить, обосновывать, рекомендовать выровнять рынок потребления путем снижения акциза на бензин и повышения на газ».
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.