Чому автокрісло може врятувати дитині життя і чи готові кременчуцькі таксисти до законодавчих змін читайте далі
Президент України Володимир Зеленський підписав закон, який забороняє перевозити дітей у машині без спеціальних автокрісел. Про це йдеться на сайті президента. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Мова йде про дітей, зріст яких менше 145 сантиметрів або вони не досягли 12-річного віку. Возити маленьких пасажирів треба в автокріслі, яке варто пристебнути до автомобіля традиційними ременями безпеки.
До відповідних законодавчих змін перевезення дітей, які не «вписуються» у вікові та параметри по зросту, заборонялося, але не каралося. Після ухвалення закону водій, котрий перевозитиме дітей не в автокріслі, спершу заплатить 510 гривень. Якщо на такому ж порушенні зловлять вдруге протягом року, то штраф зросте до 850 гривень. Ці норми внесли до статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Зазначимо, що патрульні складатимуть постанову, а не протокол, який ще має розглянути суд.
Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
У пояснювальній записці до закону розтлумачують, чому у випадку ДТП маленький пасажир в автокріслі у меншій ймовірності травмується.
Так, випробування на безпечність демонструють: звичайні автомобільні сидіння і паски безпеки не гарантують захисту пасажира, зріст якого менше 135 сантиметрів. При фронтальному ударі дитина легко вислизає з-під паска, виготовленого під габарити дорослого пасажира. Правильно встановлені дитячі автомобільні крісла є найдієвішим засобом пасивної безпеки для дитини. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), правильно встановлені дитячі автомобільні крісла зменшують ймовірність смерті немовлят приблизно на 70%, і на 54-80% дітей.
У цьому відеоролику видно, як манекен дитини вислизає з-під маска безпеки. Також тут порівнюють наслідки аварії, коли дитина не пристебнута і коли перебуває в автокріслі
Це відео показує можливий розвиток подій під час удару збоку
Водночас, в Україні власники автівок використовують дитячі крісла лише для 12% дітей віком до 6 років, та майже ніколи для старших дітей. Про це свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією «Ipsos» в рамках проєкту «Модернізація та підвищення безпеки дорожньої мережі в Україні» влітку 2016 року.
Тим часом закордоном рівень дотримання безпеки під час перевезення дітей є значно вищим. Наприклад, у Німеччині рівень користування дитячими кріслами становить 99%, у Чехії – 96%, в Естонії – 96%, у Польщі – 93%. Натомість, порушник у Німеччині має заплатити штраф у розмірі 60 євро, у Чехії – 78 євро, в Естонії – до 400 євро, у Польщі – 35 євро.
Щоб перевірити, чи готові кременчуцькі таксисти до можливих штрафів, автор зателефонував до чотирьох диспетчерських служб. Запитали, чи можна замовити машину з дитячим автокріслом. Лише в одній службі позитивно відповіли на це питання.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.