Днями почала діяти адмінвідповідальність за перевезення дітей у машині без спеціальних засобів. Та виявилося, що спеціальні засоби – поняття «розмите». У цій статті спробуємо розібратися, що можна вкладати у поняття «спеціальні засоби» та які з них найбезпечніші
20 листопада почали діяти зміни до адмінкодексу щодо правил перевезення дітей. Тепер патрульна поліція матиме право штрафувати водіїв за перевезення дітей в транспортних засобах, обладнаних ременями безпеки, без використання спеціальних засобів, що дають змогу пристебнути дитину за допомогою ременів безпеки, передбачених конструкцією цього транспортного засобу. Тлумачать ці зміни так: дітей потрібно перевозити у спеціальних засобах з пасками безпеки, які, у свою чергу, потрібно пристебнути «рідними» ременями безпеки до сидіння.
У пояснювальній записці до закону № 224-ІХ, який і «вмикає» адмінвідповідальність, під спеціальним засобом мається на увазі автокрісло. Але автокрісло буває різних типів. Що можна відносити до терміну «спеціальні засоби»?
Адвокат Віталій Собкович коментує «ТЪ», що наразі поняття спецзасобів у розумінні правил дорожнього руху не визначено.
За словами адвоката, глузд підказує, що такими спецзасобами є автолюлька, автокрісло та бустер. Але на підставі здорового глузду, без чітко визначеного поняття, притягати до відповідальності водіїв незаконно.
Такої ж думки і адвокат Олег Горецький. Юрист вважає, що доречним було б одночасно з введенням штрафу доповнити загальні положення ПДР терміном, який би чітко встановлював визначення спеціального засобу або заміну його на щось на кшталт «дитяче сидіння або подібний пристрій».
Можна зробити висновок, що посадити дитину можна не лише в автокрісло, а й у бустер чи в безкаркасне автокрісло. Але чи перебувають ці автомобільні елементи на одному рівні безпеки?
Деякі бустери мають натягувач ременя безпеки, який кріпиться на рівні плеча дитина. Такий «ремінь» дозволяє штатним ременям безпеки не зіслизнути на обличчя.
Але постає питання: чи можна назвати бустер спеціальним засобом? Бустер кріпиться до сидіння штатними ременями безпеки, але і дитину пристібають тими ж ременями. І чи можна вважати «натягувач ременя безпеки» власною системою безпеки? Схоже, що питання може вирішити лише суд.
Варто зазначити, що бустер поруч з автомобільним кріслом програє у можливості убезпечити дитину від травм. Такі висновки можна зробити на основі краш-тестів. Бустер не так міцно фіксує дитину, і під час ДТП вона може вислизнути з-під пасків безпеки. У випадку бокового удару автокрісло краще захистить голову дитини від травми.
Безкаркасний елемент, як і бустер, програє каркасному автокріслу. Це видно по відео, в яких тестують «безкаркаски». У деяких випадках ремені крісла не витримують навантаження, рвуться і «випускають» пасажира, який летить у лобове скло.
Порівнюючи ціни на бустера, «безкаркаску» та каркасне автокрісло, вигідніше купувати щось із двох перших найменувань. Ціна на такі елементи стартує від 500 гривень. Каркасне автокрісло коштує близько 2 тисяч гривень. У ціновому плані вигідніше купувати бустер чи «безкаркаску». Але чи прийнятне поняття «вигідніше», якщо мова йде про безпеку дитини? Питання риторичне.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.