«Кременчуцький ТелеграфЪ» пройшовся по магазинах - і подивився, як люди ходять на закупи під час війни
Як живуть містяни під час війни? Що купують та за якими цінами? 1 та 2 березня ми побували у магазинах двох найбільших міських мереж – «МаркетОпт» та АТБ. Дехто з покупців запасається продуктами харчування, але багато хто робить звичайні щоденні покупки: молоко, кефір, хліб.
Першого березня у «МаркетОпті» на вул. Троїцькій у першій половині дня (близько 11-ї години) до кас були черги – але не більші, ніж раніше в годину пік по вечорах у цьому ж магазині. На полицях поменшало круп, мало консервів, але запаси поповнюються. Ми бачили, як працівники магазину підносили сіль, молочку, олію. Асортимент на полицях зменшився, але все необхідне є. У маркеті була навіть готова їжа. Розплатитися можна і готівкою, і карткою (був період, коли у «МаркетОпті» картки не приймали, але тепер – приймають).
Щодо цін: цінників на молочні продукти якраз не було – їх оновлювали, сказали – відсьогодні інші. На касах уже нові ціни знали. Втім, коли ми розплатилися, побачили, що пляшка молока коштує практично стільки ж, як і до війни. А от стакан сметани виявився дорожчим гривень на 20. Раніше багато молочних продуктів на полиці наших магазинів йшло з Харківської області, тепер цих шляхів постачання немає.
У цілому ціни зросли, але не катастрофічно. За нашими підрахунками, чек вийшов на 15-20% дорожче.
Варто враховувати й те, що ажіотажний попит, особливо у перші два дні війни, спричиняв дефіцит товару і як наслідок зростання ціни. Проте не завжди люди роблять запаси собі – багато хто купує гуманітарну допомогу біженцям, теробороні.
Мережа «МаркетОпт» оприлюднила заяву, у якій йдеться, що торгова націнка не збільшується – усе залежить від ціни постачальника:
«Незважаючи на всі складнощі, що виникають з наявністю та доставкою товару, «Маркетопт» не піднімає націнку жодні групи товарів.
Кожен день команда закупівель робить максимально можливе, для забезпечення усіх груп товару, в першу чергу соціальних. Кожен день ведемо переговори з постачальниками, щоб знайти, доставити товар від виробників за мінімально можливою ціною.
У таких ситуаціях шляхів лише два, відсутність товару на полиці або товар за мінімально можливою ціною на сьогоднішній день».
До речі,у маркеті на вул. Павлова ближче до 17-ї години вечора до кас взагалі не було черг.
У магазині АТБ в районі вокзалу, куди ми зайшли 2 березня, теж побачили дещо спорожнілі полиці з крупами, порожній стелаж зі свіжим м'ясом. Проте м'ясо було в холодильниках, достатньо ковбас, яєць, багато овочів та фруктів – за такими ж цінами, як і до війни. Ажіотажу не було, черг – теж, людей було навіть мало: схоже, усі, хто панікував, устиг набратися запасів.
Ми купували миючі на замовлення військових. Рідке мило, шампуні, зубні пасти – усе за тією ж ціною, що до війни. Щоправда, на полицях немає дешевого туалетного паперу.
Про це каже керівниця управління торгівлі та підприємництва виконкому Людмила Жорняк. За їїї словами, хоча торговельні мережі й мають проблеми з логістикою, але на даий час вони їх вирішують. Вона також повідомила,що підприємці в місті формують стратегічний запас, враховуючи вимоги військового часу.
У кіоску «Українські ковбаси», що в районі зупинки «Аптека», поменшало дешевих виробів. Але асортимент і досі непоганий. До того ж, тут ми побачили навіть жовтий цінник на бекон – соціальною ціною на українське сало вирішили підтримати кременчужан Глобинський м'ясокомбінат разом із торговельною мережею.
Тож усім нам наснаги і сил у нелегкий час, адже кажуть, що сало «тривке»!
А якщо ви десь побачили, дійсно, завищену ціну, повідомляйте Полтавську військову державну адміністрацію.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.