В Україні внесли зміни у шкільну програму у зв’язку зі збройною агресією Росії. Тепер діти не будуть вивчати творчість більшості російських письменників, однак отримають більше знань про життя в умовах війни.
Над оновленням програми працювали представники вишів, органів влади, народні депутати, педагоги, громадські діячі і правозахисники, повідомляють у Міністерстві освіти та науки України.
Учням пропонується погляд на СРСР як на державу імперського типу.
Також у школі вивчатимуть не тільки інструменти насильства, якого в ХХ столітті зазнавали українці, а й опору йому.
Суттєві зміни пропонуються в частині найновішої історії, насамперед подій, пов’язаних зі збройною агресією РФ проти України.
Зокрема, у програмі з історії з’явиться окремий блок, присвячений російсько-українській війни, яка розпочалася у 2014 році.
Окрім того, оновили перелік термінів, як-от:
Вислів «політика русифікації» буде замінений на «політику російщення», також буде уточнено контекст застосування поняття «колабораціонізм».
У змісті навчальної програми предмета «Захист України» посилять військово-патріотичну складову.
Програму доповнюють інформацією про сучасну російсько-українську війну та її героїв, окрім того дітям будуть розповідати про досвід ведення бойових дій.
Також переглянули та доповнили теми розділів з вогневої підготовки, домедичної допомоги та цивільного захисту.
Розширили зміст розділу «Безпека і здоров’я людини». Зокрема, додали питання, пов’язані з ризиками воєнного часу:
До курсу додали питання, пов’язані з правами людини, з російсько-українською війною та з Міжнародним гуманітарним правом.
Був переглянутий обсяг навчального часу на вивчення країн у світлі сучасної війни з росією.
Також у зміст теми «Країни Азії» додали інформацію про Республіку Корея, її місце у сучасній політичній карті світу, модель економіки, міжнародні зв’язки з Україною.
З шкільної програми вилучені твори російських і білоруських авторів. Натомість додані твори зарубіжних письменників.
Зокрема, вивчатиметься творчість Жана де Лафонтена, О. Генрі, Анни Ґавальди, Ульфа Старка, Джона Бойна, Ері?ка-Емманюеля Шмітта, Йозефа Рота тощо.
Замість творів російських поетів до шкільної програми включили вірші світових ліриків: П’єра Ронсара, Роберта Бернса, Йогана Вольфганга фон Гете, Генріха Гейне, Адама Міцкевича.
Однак у школі будуть вивчати твори письменників, які писали російською мовою, але життя та творчість яких були тісно пов’язані з Україною. За вибором вчителя на уроках зарубіжної літератури діти зможуть вивчати твори Миколи Гоголя, Володимира Короленка.
Повість Михайла Булгакова «Собаче серце» вивчається за вибором вчителя і учнів.
У списку творів для додаткового читання залишили для вибору вчителем твори Ільфа і Петрова «12 стільців» та Анатолія Кузнецова «Бабин Яр». Також вирішили залишити вивчення творів кримськотатарського письменника Таїра Халілова.
Програми з вивчення російської мови та літератури вилучені із переліку рекомендованих.
Окрім того, МОН затвердило освітні програми для молодших класів, в яких оновили зміст у частині, де йдеться про цивільний захист та поводження з вибухонебезпечними предметами.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.