Перший заступник голови правління ПрАТ «Полтавський ГЗК», яке входить до складу швейцарської групи компаній Ferrexpo, Дмитро Спатар заявив, що розблокування українських портів дасть змогу відновити обсяги експорту компанії протягом місяця. Про це він сказав в інтерв'ю GMK Center, яке вийшло 25 квітня, передає gordon.ua.
Аналітичне видання зазначає, що війна внесла істотні зміни в логістичні ланцюжки українського гірничо-металургійного комплексу. Морський транспорт до початку повномасштабної війни забезпечував 60% логістики Ferrexpo. Виклики, пов'язані з логістикою, компанії допоміг подолати річковий транспорт.
На обсяги перевезень впливають також будь-які обмеження, які вводить «Укрзалізниця» або іноземні залізничні оператори. За словами Дмитра Спатара, наразі прослідковується тенденція до збільшення черг на кордоні та часу очікування в дорозі. Через це уповільнюється оборотність транспорту, виникає необхідність залучати додатковий рухомий склад.
Разом зі збільшенням термінів обороту вагонів у два рази зросла потреба в вагонах. Ferrexpo володіє власним парком понад 3000 вагонів. До початку повномасштабного вторгнення компанія майже повністю забезпечувала відвантаження продукції за контрактами власним рухомим складом. Однак наразі для забезпечення потреб Ferrexpo почала залучати вагони інших перевізників, що, звісно, призводить до зростання транспортних витрат у 2-3 рази.
Раніше в інтервʼю NV Бізнес головний виконавчий директор Ferrexpo plc Джим Норт зазначав, що значна частина вагонного парку компанії минулоріч простоювала в чергах на західному кордоні через затримки.
Традиційно ці затримки рідко коли перевищували декілька днів.
Федерація роботодавців України оприлюднила дослідження впливу розблокування портів на економіку України. Згідно з прогнозом, коли вдасться досягти цієї мети, це дасть Україні +10% ВВП, 135 млрд грн додаткових податкових надходжень і $18 млрд валютного виторгу, а також дасть змогу відновити понад 500 тис. робочих місць.
Агентство Associated Press писало, що саме заблоковані морські порти не дають можливості промисловим підприємствам України відновити виробництво, оскільки вони змушені були скоротити географію своїх клієнтів.
Заступник міністра економіки – торговий представник України Тарас Качка назвав рекордний обвал експорту металопродукції трагедією для української металургії. Також він заявив, що Мінекономіки у 2023 році працюватиме над розширенням українського експорту — зокрема, уряд намагатиметься розблокувати морські шляхи й продовжити дію безмитних режимів торгівлі з ЄС, США і Великобританією.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.