Проблеми з придбанням квитків на пасажирські поїзди з настанням літа загострилися. В Укрзалізниці це пов’язують з активізацією перекупників. В компанії розкривають схеми, за якими зазвичай діють перекупники, та наголошують на боротьбі з ними. Зокрема, про нові алгоритми, які позбавляють деяких користувачів доступу до застосунку для купівлі квитків.
Про це розповіли на сторінці Укрзалізниці у Facebook та Telegram-каналі компанії.
Схема № 1
Шахрай купує квиток заздалегідь, щойно відкриваються продажі. Він оформлює квиток на своє чи вигадане ім’я і в такому вигляді продає пасажиру. При цьому зловмисники обіцяють пасажирам, що в них не виникне ніяких проблем. Під час посадки провідники не пустять людину у вагон, адже ім’я у квитку не співпадає з іменем у паспорті. А коли пасажир залишається на пероні та намагається зв’язатися зі своїм «продавцем», то той вже не відповідає.
Варто зауважити, що така схема може спрацювати, якщо провідник під час посадки не перевірить паспорт пасажира, що буває досить часто. Втім, в Укрзалізниці обіцяють посилити контроль за провідниками. То ж на це розраховувати не варто.
Схема № 2
Як і в попередній схемі, перекупник купує квиток заздалегідь, щойно відкриваються продажі, та оформлює його на своє чи вигадане ім’я. Після того, як він отримав замовлення, у графічному редакторі змінює прізвище на квитку на ім’я замовника. Самі пасажири, отримуючи такі квитки в електронній формі, навряд чи відрізнять їх від справжніх.
Однак провідники можуть легко перевірити різницю за допомогою сканування квитка чи звірення зі списком пасажирів. І в цьому випадку пасажира знову не допускають до посадки. Як зазначають в Укрзалізниці, такі випадки виявляють часто, тож закликають не ставати жертвами шахраїв.
Схема № 3
Перекупники о 08.00 у перший день відкриття продажів (більшість квитків продається за 20 діб до відправки поїзда) намагаються атакувати ботами системи УЗ і за допомогою скриптів швидше за інших користувачів викуповують квитки.
Такі облікові записи Укрзалізниця постійно блокує, але й шахраї вигадують нові алгоритми. Якщо «перекупник» вже має замовника, він оформлює квиток одразу на його прізвище. Якщо ж ні, то при отриманні замовлення здає квиток, взятий раніше на довільне ім’я, і тут же викуповує його на ім’я замовника.
Схема № 4
«Перекупники» моніторять повернення квитків іншими пасажирами, після чого намагаються одразу їх викупити. Ця схема найпростіша, а далі шахрай може діяти за однією з описаних вище.
Укрзалізниця почала боротися з перекупниками, які через мобільний застосунок чи сайт масово скуповують квитки на популярні напрямки з метою подальшого перепродажу, шляхом блокування їхніх акаунтів. Через це акаунти звичайних користувачів у деяких випадках також можуть виявитися заблокованими.
Про це компанія розповіла у своєму Telegram-каналі.
Для замовлень індивідуальних поїздок Укрзалізниця запустила оновлений застосунок для купівлі квитків як для себе, так і для своїх друзів чи членів родини. Ним користуються понад 1 мільйон активних користувачів, з яких 98% купують не більше 5 квитків на тиждень. Але є такі клієнти, які постійно здійснюють масові замовлення на різні прізвища пасажирів.
Щоб припинити перепродаж квитків (а оголошення про таке можна знайти на різних онлайн-платформах), компанії довелося змінити деякі процеси, щоб створити перешкоди для «квиткових спекулянтів». Для цього система шукає акаунти, в яких масово здійснюються покупки квитків на різні прізвища. Такі акаунти будуть блокуватися.
Кого можуть заблокувати:
В Укрзалізниці нагадують, що згідно Правилами перевезення пасажирів, якщо є потреба оформити квитки на групу у 10+ осіб, то такі поїздки оформлюються як групові замовлення і робити це за посиланням.
Також можна звертатися на гарячу лінію за телефоном 0 800 503 111. За цим же телефоном треба звертатися, якщо виникла якась помилка і ваш акаунт система заблокувала. В Укрзалізниці обіцяють оперативно розібратися та виправити помилку.
А ще компанія заявляє, що і надалі продовжуватиме боротьбу із «квитковими перекупами».
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.