За словами депутатів, наразі існують усі правові підстави для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), оскільки «Полтаватеплоенерго» продовжує порушувати законодавчо встановлений мораторій на підвищення цін та тарифів на комунальні послуги, а також є сумніви щодо правильності розрахунків розподілу комунальних послуг, що призводить до завищення розміру сплати за цей розподіл
Сьогодні, 11 серпня, під час пленарного засідання XX позачергової сесії Кременчуцької міської ради депутати ухвалили чергове рішення про звернення до державної влади щодо питання тарифів, які застосовує ПОКВПТГ «Полтаватеплоенерго» до споживачів у Кременчуці.
Цього разу депутати вирішили звернутися до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерства економіки України, Антимонопольного комітету України щодо вжиття заходів державного нагляду (контролю) над діяльністю обласного комунального надавача послуг опалення та гарячої води.
Кабінет Міністрів України проситимуть надати доручення (наказ) Міністерству економіки України та Міністерству розвитку громад, територій та інфраструктури України на здійснення заходів (надання погодження на проведення перевірки або участь у проведенні перевірки) державного нагляду (контролю) щодо правильності розрахунку розподілу обсягів спожитих комунальних послуг відповідно до Методики розподілу та взагалі економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на комунальні послуги «Полтаватеплоенерго» для споживачів Кременчука.
Міністерство економіки України проситимуть надати дозвіл Держпродспоживслужбі в сфері захисту прав споживачів на здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) щодо правильності розрахунку розподілу обсягів спожитих комунальних послуг відповідно до Методики розподілу та взагалі економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на комунальні послуги «Полтаватеплоенерго» для споживачів Кременчука.
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України проситимуть вжити заходів або взяти участь у проведенні позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо правильності розрахунку розподілу обсягів спожитих комунальних послуг відповідно до Методики розподілу та взагалі економічного обгрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на комунальні послуги «Полтаватеплоенерго» для споживачів Кременчука.
Антимонопольний комітет України проситимуть здійснити перевірку порушення законодавства про захист економічної конкуренції «Полтаватеплоенерго» в частині зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води у Кременчуці, у вигляді завищення нарахувань споживачам відповідно до Методики розподілу та застосування до усіх категорій споживачів у Кременчуці завищених тарифів.
У тексті звернення до державної влади пояснюється, що у зв'язку з продовженням загострення ситуації в Кременчуці щодо нарахування Полтавським обласним комунальним виробничим підприємством теплового господарства «Полтаватеплоенерго» плати за послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води й виникнення соціальної напруги, депутати Кременчуцької міської ради в інтересах споживачів Кременчука вимушені звернутися до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерства економіки України, Антимонопольного комітету України з проханням вжити заходи державного нагляду (контролю).
На підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2022 року № 894-Р «Про передачу цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ» Державної установи «Навчально-методичний центр з газової безпеки» у спільну власність територіальних громад Полтавської області» та рішення Полтавської обласної ради від 14 жовтня 2022 року № 481 «Про прийняття цілісного майнового комплексу відокремленого підрозділу «Кременчуцька ТЕЦ» Державної установи «Навчально-методичний центр з газової безпеки» у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Полтавської області», у Кременчуці було визначено нового виконавця послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води по лівобережній частині міста Кременчука від джерела Кременчуцької ТЕЦ, а саме «Полтаватеплоенерго».
Після передачі Кременчуцької ТЕЦ, магістральних теплових мереж та іншого обладнання лише «Полтаватеплоенерго» має технічну можливість надавати лівобережній частині Кременчука послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води (далі комунальні послуги) та інших альтернатив немає.
3 початку опалювального періоду 2022-2023 років (1 листопада 2022 року) «Полтаватеплоенерго» почало надавати послуги мешканцям міста Кременчука за двоставковими тарифами, які формувалися для інших територіальних громад, без врахування особливостей технологічних потреб під час виробництва теплової енергії у Кременчуці, витрат на покриття втрат теплової енергії в теплових мережах, враховуючи їх технічний стан, кількості споживачів тощо та розмір таких двоставкових тарифів є вищим за рівень тарифів, що діяли для споживачів у Кременчуці станом на 24 лютого 2022 року, що викликало велике обурення мешканців міста.
Також з початку опалювального періоду до споживачів у Кременчуці почали здійснюватися нарахування відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 № 315 (далі Методика розподілу).
Депутати наголошують у своєму зверненні, що з огляду на постійні та численні скарги мешканців міста на розмір плати за комунальні послуги, виникає обґрунтований сумнів щодо правильності розрахунку розподілу обсягів спожитих комунальних послуг відповідно до Методики розподілу та взагалі економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на комунальні послуги.
За умови існування значної конкуренції на ринку теплопостачання в Кременчуці споживачі мали б можливість укласти договір про надання комунальних послуг з іншим виконавцем, але, на жаль, конкуренція відсутня у зв'язку з наявністю лише у «Полтаватеплоенерго» обладнання, яке має технічну можливість виробництва теплової енергії для лівобережної частини споживачів у Кременчуці, транспортування теплової енергії магістральними тепловими мережами та, відповідно, постачання усім категоріям споживачів.
Окремо слід звернути увагу, що споживачі, які не мають фінансової можливості сплачувати за послуги з постачання теплової енергії та постачання гарячої води не можуть самостійно відключитися від систем централізованого опалення та постачання гарячої води без наявності згоди співвласників будинку або якщо в багатоквартирному будинку менше ніж половина квартир та нежитлових приміщень відокремлено (відключено) від систем ЦО та ГВ.
Навіть у випадку відключення (відокремлення) від мереж ЦО та ГВ окремої квартири/нежитлового приміщення нараховується плата відповідно до Методики розподілу, проте у випадку з «Полтаватеплоенерго» розмір такої плати, на думку Кременчуцької міської ради та суб'єктів підприємницької діяльності, є досить завищеним.
Тобто, споживачі комунальних послуг «Полтаватеплоенерго» позбавлені можливості впливу на розмір ціни послуги й також вибору іншого виконавця послуг.
Як вже зазначалося раніше ситуація з діяльністю «Полтаватеплоенерго» у Кременчуці з кожним днем загострюється, як суб'єкти підприємницької діяльності, так і населення вкрай обурені, що викликає надходження нових скарг, проведення протестів, оскільки знижується достатній життєвий рівень кожного мешканця.
Тож, на цей час існують усі правові підстави для здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю), оскільки порушується законодавчо встановлений мораторій на підвищення цін та тарифів на комунальні послуги, виникли сумніви щодо правильності розрахунків розподілу комунальних послуг і, як наслідок, завищення розміру плати за розподіл, спостерігається зловживання своїм монопольним становищем Полтаватеплоенерго та мешканці міста стають заручниками цієї ситуації.
З огляду на вищевикладене, депутати Кременчуцької міської ради й вирішили звернутися до Кабінету Міністрів України, Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерства економіки України, Антимонопольного комітету України щодо вжиття заходів державного нагляду (контролю).
Читайте також:
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.