КВБЗ має намір узяти участь у тендері Харківського метрополітену, але буде дискваліфікований, - Приходько

20.08.2023, 16:01 Переглядів: 3 154

 

Головний кременчуцький вагонобудівник розповів про другий тендер харківського метро та його дискримінаційні умови для вітчизняних виробників рухомого складу

ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» і 60 українських підприємств-партнерів наполягають на внесенні змін до тендерної документації Харківського метрополітену з тим, щоб усунути дискримінаційні вимоги стосовно вітчизняних виробників, та пропонують усунути непрозорість та корупційні ризики. А ще кременчуцькі вагонобудівники планують взяти участь у тендері на закупівлю вагонів для харківського метро, але виграти його не зможуть.

Про це у своєму блоґові на «Бізнес Цензор» розповів кандидат технічних наук, лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки, голова Наглядової ради ПАТ «КВБЗ» Володимир Приходько.

Володимир Приходько
Володимир Приходько

КВБЗ має намір узяти участь у повторному тендері Харківського метрополітену з придбання поїздів метро за кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), але буде дискваліфікований

Очільник КВБЗ зазначає, що ця історія почалася ще 2019 року, коли Харківський метрополітен оголосив перший тендер на закупівлю вагонів для метро на суму 45 млн євро, у якому перемогу присудили китайській компанії.

— Тоді ми звернули увагу організаторів тендеру на низку допущених порушень. Результати тендеру, де йшлося про перемогу китайської компанії, скасовано 2022 року. Китайська поставка вагонів не відбулася, — зауважує Приходько.

5 травня 2023 року Харківський метрополітен оголосив уже другий конкурс. Строк подачі тендерних пропозицій, після низки перенесень, заплановано на 29 серпня. Перенесення обумовлені тим, що у потенційних учасників, зокрема вітчизняних, виникло багато питань до організаторів.

Крюківський вагонобудівний завод, як вітчизняний виробник рейкового транспорту, має намір узяти участь у тендерній процедурі «Постачання нових 5-вагонних метропоїздів разом із запасними частинами та витратними матеріалами, обладнанням та інструментами для виконання технічного обслуговування, ремонту та пов’язаних послуг на загальну суму 45 млн євро, за винятком митних зборів та податків з продажу».

— Але, за існуючих умов проведення тендеру, КВБЗ буде дискваліфікований. Адже заявлені кваліфікаційні вимоги у повторному тендері зорієнтовані тільки на досвід роботи європейських виробників та європейські стандарти, що унеможливлює проходження кваліфікації вітчизняними виробниками на етапі розгляду їх пропозицій, — зазначає Приходько.

Йдеться, зокрема, про вимогу підтвердження досвіду постачання не менше 30 вагонів метро протягом останніх 5 років та наявного досвіду постачання поїздів метрополітену з вільними проходами між вагонами. При цьому слід зауважити, що КВБЗ має досвід і поставив 170 вагонів (34 п’ятивагонні поїзди). Але не протягом останніх 5 років, бо замовлень просто не було.

Володимир Приходько вважає, що це дискримінаційні ознаки, через які під час розгляду тендерних пропозицій українського виробника й буде дискваліфіковано.

— Віддали б перемогу КВБЗ у тендері 2019 року, то ми б мали і досвід виробництва поїздів метро з наскрізними проходами, і досвід постачання протягом останніх 5 років. Бо де ж його здобути як не на теренах наших вітчизняних метрополітенів у співпраці з адміністраціями українських міст, — наголошує він.

За словами очільника вагонобудівного заводу, Харківський метрополітен мав би забезпечити рівні права для всіх учасників, проте вітчизняні дискримінує і дискваліфікує вже на старті.

— Ми ведемо офіційне спілкування з організаторами тендеру щодо внесення змін до тендерної документації, усунення будь-яких вимог, що призведуть до дискваліфікації українського виробника. Ми запропонували врахувати в умовах тендеру наявний досвід постачання метропоїздів вітчизняного виробника, який є достатнім. Враховуючи те, що метропоїзди будуть експлуатуватися в Україні, пропонуємо також обов’язково включити до умов тендеру вимоги національних стандартів.

Адже сьогодні інфраструктура, правила безпеки, рухомий склад в українських метрополітенах створені й діють за національними стандартами. І їх ніхто не збирається поки що змінювати.

Організатори тендера на наші звернення відповідають відмовою, або взагалі не відповідають. Ми подали офіційну скаргу до ЄІБ, копію — до тендерного комітету. За умовами тендеру відповідь не неї має надійти протягом 30 днів, а за виняткових випадків — 60. Відповіді від організаторів немає вже протягом 70 днів. Така ситуація вказує на очевидне ігнорування законних вимог потенційного учасника, що порушує умови та правила проведення тендеру, — описує проблему Приходько.

Необхідна державна підтримка масштабних транспортних проєктів

Уряд при реалізації таких масштабних проєктів через відповідні профільні міністерства декларує насамперед необхідність дотримання державних інтересів та зисків. При цьому є унікальна можливість залучення до виконання замовлень значної кількості українських підприємств.

Реалізація галузевих проєктів та програм забезпечить потреби всіх галузей і сфер діяльності країни конкурентоздатною вітчизняною продукцією з високою доданою вартістю, виходячи з потреб замовників.

— Для держави економічний ефект від виробництва поїздів метро в Україні коштом з податків і зборів до бюджету має колосальний мультиплікаційний ефект в інших галузях та економіці в цілому. З усією відповідальністю запевняю, що така українська компанія як ПАТ «КВБЗ» здатна задовольнити усі вимоги замовника до предмета закупівлі, — заявляє Приходько.
Поїзд метро з асинхронним тяговим приводом у депо Харківського метрополітену
Поїзд метро з асинхронним тяговим приводом у депо Харківського метрополітену

Сьогодні в Київському та Харківському метрополітенах працюють 34 поїзди метро від Крюківського вагонобудівного заводу

За словами Володимира Приходька, кожен п’ятий метропоїзд столичної підземки вийшов з воріт КВБЗ, усі вони успішно працюють в Київському метрополітені.

У Києві 6 поїздів (30 вагонів) метро виробництва КВБЗ з приводом постійного струму моделей 81-7021/7022. А також 27 поїздів (135 вагонів) з асинхронним тяговим приводом моделей 81-7080/7081, які пройшли глибоку модернізацію на КВБЗ у співпраці з японською компанією ITOCHU.

У Харкові — п’ятивагонний поїзд метро з асинхронним тяговим приводом, обладнаний візками з пневмопідвішуванням та дисковими гальмами.

— Фахівці КВБЗ постійно здійснюють нагляд і контроль за роботою цих поїздів метро під час експлуатації, за необхідності надають консультаційну чи технічну допомогу, — наголошує Приходько.

КВБЗ має понад 10 років досвіду постачання для АТ «Укрзалізниця» дизель-поїздів ДПКр-2 та ДПКр-3, швидкісних двосистемних електропоїздів ЕКр1 «Тарпан», вагонів міжрегіональних поїздів локомотивної тяги. Уся ця техніка обладнана герметичними міжвагонними переходами, що є однією з вимог харківського тендеру.

Дизель-поїзд ДПКр-2 – зразок поїзда обладнаного герметичними міжвагонними переходами
Дизель-поїзд ДПКр-2 — зразок поїзда обладнаного герметичними міжвагонними переходами

Досвід українських підприємств є достатнім для забезпечення потреб вітчизняних метрополітенів сучасним якісним рухомим складом

Володимир Приходько вважає, що виробництво в Україні вагонів метро для Харківського метрополітену матиме значний економічний та соціальний ефекти як для харківської громади, так і для держави в цілому. Але наразі умови тендеру такі, що жодне українське підприємство не зможе поставити під цей проєкт матеріали чи комплектуючі.

— 2019 року тендер Харківського метрополітену був скасований через непрозорість. І що ж ми маємо? Історія повторюється. Як і тоді, немає чітких методик розрахунків життєвого циклу. Знову крокуємо у 2019 рік, коли результати тендеру було спотворено?

Українські виробники мають право взяти участь у тендері. І ми звертатимемося в усі інстанції з проханням, щоб умови тендеру зазнали необхідних змін.

Від імені колективу крюківських вагонобудівників та 60 наших українських підприємств-партнерів наполягаємо на внесенні змін до тендерної документації з тим, щоб усунути дискримінаційні вимоги по відношенню до вітчизняних виробників. Пропонуємо усунути непрозорість, можливість корупційних схем.

Ми, національні виробники, не просимо про пільги, але відстоюємо своє законне право на участь у тендерах і чесну боротьбу у своїй країні. Хай переможе сильніший. Хай у виграші буде народ і держава. Слава Україні! — підсумовує Приходько.

Ескізний проєкт нового поїзда метрополітену, який КВБЗ пропонує для харківського тендера
Ескізний проєкт нового поїзда метрополітену, який КВБЗ пропонує для харківського тендера

Читайте також:



Автор: Володимир Дмитренко Джерело фото: КВБЗ, biz.censor.net
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх