До Ради внесли законопроєкт про звільнення ув’язнених для проходження військової служби – що він передбачає

15.03.2024, 13:32 Переглядів: 1 248

 

У законопроєкті пропонуються зміни до трьох кодексів та двох законів України, якими запроваджується порядок залучення осіб, позбавлених волі, до захисту України

До Верховної Ради внесли законопроєкт № 11079, яким передбачається внесення змін до Кримінального кодексу, Кримінального процесуального кодексу та Кримінально-виконавчого кодексу України, а також двох законів, зокрема закону «Про військовий обов’язок і військову службу», щодо умовно-дострокового звільнення від відбування покарання для проходження військової служби за контрактом під час особливого періоду.

Інформація про внесення законопроєкту з’явилася на сайті Ради ще 13 березня, проте його текст додали лише вчора.

У законопроєкті пропонується дозволити звільняти від відбування покарання тих ув’язнених, які погодяться проходити військову службу за контрактом, та встановлюється порядок залучення осіб, позбавлених волі, до лав захисників України.

Нагадаємо, у парламенті наразі розглядається оновлена версія законопроєкту про посилення мобілізації (№ 10449), який Кабмін вніс до Верховної Ради 30 січня.  

У ньому пропонується дозволити добровільну мобілізацію громадян з погашеною кримінальною відповідальністю, за винятком певних статей. Про можливість призову на військову службу осіб, позбавлених волі, у цьому законопроєкті мова не йде.

Оновлений законопроєкт про мобілізацію: уряд пропонує проводити її жорсткіше та надати додаткові повноваження ТЦК

Втім, у лютому міністр юстиції Денис Малюська висловлювався щодо можливості мобілізувати таких громадян на військову службу та заявляв, що робити це можна навіть примусово.

Зміни до Кримінального кодексу

Законопроєкт передбачає внесення двох нових статтей до Кримінального кодексу України.

Стаття 81-1 говорить про можливість умовно-дострокового звільнення від відбування покарання для проходження військової служби. В ній передбачається, що під час проведення мобілізації та дії воєнного стану до осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі, може бути застосоване умовно-дострокове звільнення для проходження ними військової служби за контрактом. Такої можливості не матимуть засуджені за вчинення злочинів проти основ національної безпеки України.

У разі умовно-дострокового звільнення для проходження військової служби, засуджений звільняється і від відбування додаткового покарання.

Рішення про умовно-дострокове звільнення для проходження військової служби ухвалюється судом, якщо засуджений виявив бажання проходити військову службу за контрактом та відповідає вимогам щодо її проходження.

Ще одна нова стаття 336-2, яку пропонують внести до ККУ, передбачає покарання за ухилення від проходження військової служби за контрактом особою, яку умовно-достроково звільнено від відбування покарання для проходження військової служби — позбавлення волі на строк від 5 до 8 років. До них додається і невідбутий до умовно-дострокового звільнення термін покарання.

Зміни до Кримінального процесуального кодексу

Законопроєкт передбачає внесення додаткових пунктів до двох нових статтей КПК України.

До статті 376, яка визначає порядок проголошення судового рішення, пропонується внести пункт про те, що ухвала суду про умовно-дострокове звільнення особи від відбування покарання після її проголошення негайно надсилається до відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки ТЦК та СП).

А статтю 535, яка регулює звернення судового рішення до виконання, пропонується доповнити пунктом про те, що судове рішення про умовно-дострокове звільнення особи від відбування покарання для проходження військової служби надсилається також до установи виконання покарань, звідки така особа доставляється НГУ до відповідного ТЦК та СП для укладення контракту та подальшої його відправки до спеціалізованого підрозділу військової частини для проходження військової служби.

Отже, передбачається створення окремих спеціалізованих підрозділів військових частин, укомплектованих такими військовослужбовцями. Адміністративний нагляд за такими особами пропонується доручити здійснювати командирам військових частин.

Зміни до закону «Про військовий обов’язок і військову службу»

До закону пропонується додати розділ, який врегульовує особливості прийняття на військову службу за контрактом осіб, які були умовно-достроково звільнені від відбуття покарання. Це нові статті 215 — 218 закону.

В них йдеться про те, що такі особи приймаються на військову службу за контрактом до ЗСУ на посади рядового, сержантського та офіцерського складу відповідно до військового звання, за якими вони перебувають на військовому обліку. Перелік таких посад визначається Генштабом ЗСУ.

Додаткові вимога до таких осіб:

  • вік — не менше трьох років до граничного віку перебування на військовій службі (60 років);
  • придатність до військової служби за станом здоров’я;
  • достатній рівень фізичної підготовки для виконання обов’язків військової служби.

Для військовослужбовців з-поміж осіб, звільнених умовно-достроково від відбування покарання, строк контракту становить до закінчення особливого періоду.

Такі особи проходять військову службу виключно у відповідних спеціалізованих підрозділах військових частин, або спеціалізованих військових частинах.

Відпустка таким військовослужбовцям під час служби не надається за виключенням відпустки для лікування у зв’язку з хворобою або після поранення на підставі висновку військово-лікарської комісії (ВЛК).

Звільнення зі служби таких військовослужбовців у запас відбувається у разі, якщо вони визнані ВЛК непридатними до військової служби за станом здоров’я з переоглядом за 6-12 місяців, або якщо вони досягли граничного віку (60 років), або визнані ВЛК непридатними до військової служби за станом здоров’я з виключенням з військового обліку.

До речі, 19 січня 2024 року у Верховній Раді було зареєстровано законопроєкт № 10419, який передбачає можливість амністії для певних категорій ув’язнених, за умови, що вони відправляться на фронт. Він досі не розглянутий навіть на профільній комісії.

Проте, законопроєкт № 11079 внесений за авторства 14 народних депутатів на відміну від № 10419, авторства нардепа Олексія Гончаренка.

Автор: Віктор Крук
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 45 від 7 листопада 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх