Директор фірми «Альфатекс», яка поставляє комунальну техніку на шассі МАЗ, почав критикувати колишнього партнера - «АвтоКрАЗ» та їхні авто
Сьогодні, 9 липня, у Кременчуці на Крюківському вагонобудівному заводі відбувалася презентація законопроєкту №3739 щодо підтримки локалізації виробництва машинобудування при публічних закупівлях.
Йдеться, по суті, про преференції вітчизняним виробникам: неціновий критерій в ProZorro для оцінки пропозицій продукції машинобудування на тендерах. Зокрема, пропонується критерій — не менше 25% локалізації виробництва на українських підприємствах. Тобто іноземний виробник не пройде, якщо не матиме цих 25%, навіть якщо його пропозиція буде дешевшою. Саме через це законопроєкт отримав багато критики.
На КВБЗ презентувати законопроєкт приїхали нардепи — співавтори законопроєкту: заступники голови комітету ВР з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський, Роксолана Підласа; також серед авторів законопроєкту кременчуцький нардеп Олексій Мовчан — він теж був присутній на заводі. Кременчуцькі промисловці, дружньо підтримуючи законопроєкт, представили виставку вітчизняної техніки, якій потрібен ринок збуту.
Виставку відкрила продукція двох конкурентів — вітчизняного виробника вантажівок ПрАТ «АвтоКрАЗ» та ВКП «Альфатекс» - фірми, яка випускає комунальну техніку, в основному, на шассі МАЗ, а також використовує китайські вантажівки. Саме в лінійці комунальних автомобілів і конкурують нині дві фірми.
Експозиції обох підприємств розмістилися одна навпроти одної. Першим свою продукцію доволі впевнено представив гендиректор «АвтоКрАЗу» Роман Черняк. На виставці — і автомобіль з двигуном «Євро-6». До українського виробника в гостей особливих питань не виникло, вони запевнили, що на підтримку саме таких підприємств розрахований законопроєкт. Директор «АвтоКрАЗу» жодним чином не згадав фірму «Альфатекс», яка колись була і його дилером.
Потім гості перейшли на експозицію «Альфатекса» та, поглянувши на МАЗи та китайські вантажівки Dayun, стали цікавитися процентом локалізації українського виробництва. Чітко відповісти на ці питання директор «Альфатексу» Микола Корецький не зміг, сказавши, що в них немає методики розрахунку. Нардеп Дмитро Кисилевський (спіавтор законопроєкту про локалізацію) зауважив, що методика Мінекономрозвитку існує. Виник невеликий конфуз: Микола Корецький запитав у нардепа, хто він такий. Співавтор законопроєкту представився. Розмова тривала далі. Микола Корецький сказав, що зможе досягти локалізації 20-25%.
- Локализация 25% дает вход в рынок и преимущества именно тем, кто производит в Украине — таким, как вы, таким, как КрАЗ. И нет проблем! - сказал нардеп.
І тут Микола Корецький несподівано пішов у наступ проти конкурента (що не в'яжеться з форматом заходів на підтримку вітчизняних виробників). Ситуація ставала дедалі більш скандальною.
- Вы видите какие-то противоречия с тем, что я говорю? Вы зачем-то рассказываете о ваших взаимоотношениях с КрАЗом, - здивувався Дмитро Кисилевський.
Микола Корецький продовжив представляти свою продукцію на шасі іноземних виробників, при цьому покритикував якість КрАЗів.
Роман Черняк дипломатично не став продовжувати суперечку.
А ми констатуємо (зі слів розробника законопроєкту): фактично підтримку може отримати не лише вітчизняний виробник вантажівок, але й білоруські та китайські виробники. Якщо додадуть трохи українського в свої вантажівки.
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.